مبل بادی جه کاربردی دارد؟

فعالیت صنایع چوبی فارست مبل از سال ۱۳۷۶ و با تولید محصولات چوبی آغاز شد. گروه صنعتی نظری فعالیت خود را در سال

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

فعالیت صنایع چوبی فارست مبل از سال ۱۳۷۶ و با تولید محصولات چوبی آغاز شد. گروه صنعتی نظری فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و یکی از قطبهای تولید مبلمان خانگی و اداری و محیطهای اجتماعی است. با توجه به ترمیمات متعدد گنبد در طول قرنها به نظر میرسد که گنبد حالت دایرهای کامل خود را از دست داده و بیشتر به یک بیضی میماند که شعاع آن در نقاط مختلف بین ۸۶/۳۰ تا ۲۴/۳۱ متر میباشد. اگر معماران حداقل اجازه میدادند که آهک کمی خمیدگی پیدا نماید قبل از اینکه لایه بعدی روی آن قرار گیرد، استقامت دیوارها بهطور قابل توجهی بیشتر میشد، وقتی گنبد بر روی ساختمان قرار گرفت وزن گنبد باعث خمیدگی دیوارها به طرف بیرون شدند که دلیل اصلی آن خیس بودن ملاط در دیوارها بود. نکته دیگر قابل توجه در مورد گنبد اولیه قرار دادن ۴۰ پنجره در دور پایه گنبد توسط معماران بود. This has be en gen er ated by GSA Con᠎te nt Gener ator Demov᠎ersion!

وقتی ایزی دوروس (Isidorus) ترمیم گنبد اولیه را شروع نمود، او ابتدا قسمت درونی دیوارها را پر نمود تا آنها عمودی شوند و بتوانند وزن گنبد جدید را تحمل نمایند. عظمت و زیبائی گنبد ایا صوفیا و ظرافتی که معماران اولیه در ساخت آن به خرج دادهاند در طول قرنها همواره موضوع بحث و تحسین تاریخدانان، معماران و مهندسین بودهاست. تولید شده است که نوع بزرگ آن توانایی تحمل بیش از 100 کیلوگرم وزن را دارد. دلیل این امر استفاده بیش از حد ملاط (شن آهک) در ساخت دیوارها به جای آجر میباشد. این قوسها در زمان عثمانیان (Ottoman) زیر نظر معمار سنان با استفاده از تعدادی آرماتور مستحکم گردیده بودند. سرسرای بالا که به صورت نعل اسب طراحی گردیده سالن کلیسا و محراب را در برمیگیرد. سرسرای بالا سنتاً جهت ملکه و همراهانش در نظر گرفته شده بود. تزیینات موزاییک موجود کنونی در سرسرای بالا بسیار زیبا نگهداری گردیدهاست. در بین این ۴ ستون، گنبد به نظر میرسد که بر روی ۴ قوس عظیم شناور گردیدهاست. آنچه نخستین بازدیدکنندگان ایا صوفیا و بازدیدکنندگان نسل بعد را شگفت زده میکرد نور درونی آن و تأثیرش بر روحیه آنها بود.

همه این گنبدها و شبهه گنبدها به ترتیبی که در کنار هم قرار گرفتهاند باعث به وجود آمدن فضای مستطیلی و دراز درونی میگردند که گنبد اصلی شامل تاجی بر روی همه آنها قرار گرفتهاست. ارتفاع گنبد بزرگ این مسجد از سطح زمین ۵۵ متر و قطر آن ۳۱ متر میباشد که به وسیلهٔ ۴۰ پشتبند بزرگ و روی چهار ستون اصلی سوار شدهاست. گنبد ایا صوفیا بر روی چهار طاسچه قرار گرفتهاست. در ساختمان طاسچهای گنبد بر روی گنبد دومی قرار میگیرد که در واقع بزرگتر از آن است و بخش بالایی به اضافه چهار جزء گرداگرد لبه گنبد از آن حذف شدهاند؛ و این چهار جزء اخیر به شکل چهار قوس یا طاقی درآمدهاند که سطوح شان به هم میپیوندند و تشکیل یک مربع میدهند. یادتان باشد بدنه محصول بادی شما حتما باید از دوام و ضخامت مناسبی برخوردار باشد تا بر اثر برخورد هر شئ دیگری مثل یک بادکنک دچار ترکیدگی و یا سوراخ شدن نشود. همانطور که مستحضرید عوامل زیادی مانند جنس بدنه ، طراحی و ساختار بدنه ، ظرفیت و ابعاد ، تحمل وزن ، امکانات همراه مبل و همچنین برند تولید کننده تاثیر گذاری های زیادی در افزایش و کاهش قیمت یک مبل دارند به همین دلیل در صورت برخورد کردن به یک مبل بادی با قیمت بالا حتما به آیتم های ذکر شده توجه کنید تا پی به دلیل بالا بودن قیمت آنها ببرید. Con tent has been generated by GSA Conte nt  Gen er​ator Dem oversi on!

این کالا از وزن بسیار سبکی بهره برده که قابلیت حمل آسوده ای را برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت. مبل بادی ممکن است دارای یک، دو و یا حتی سه محفظه باد باشد، همواره سعی کنید اصلیترین قسمت بدنه را باد کنید و سپس محفظههای بادی کوچکتر را باد کنید، برای این کار میتوانید از پمپ باد دستی یا برقی استفاده کنید، پمپهای باد برقی برای استفاده در منزل به دلیل وابستگی به برق مناسب هستند اما پمپهای برقی فندکی نیز وجود دارند که با برق 12 ولتی اتومبیل کار میکنند. این محصول در سه رنگ آبی و صورتی و قرمز طراحی و ساخته شده و به وسیله پمپ های باد برقی و دستی قابلیت پرباد شدن و تخلیه شدن را دارد . همچنین از دیگر ویژگی های این مبل ها آن است که می توان این محصول را با استفاده از پمپ های برقی به آسانی باد نمود. به دستور جاستینان ۸ ستون ساخته شده در کورنیت یونان (Cornit) که در بعلبک لبنان (Baalbek) قرار داشتند، برداشته شده و جهت استفاده در ایا صوفیا به محل احداث منتقل شدند. کوزه مرمر موجود در ایا صوفیا در زمان سلطنت مراد سوم از یونان باستان به آنجا آورده شد.

آخرین مطالب