نگاه کن مادر، می‌توانید واقعا یک کسب‌وکار با لوازم عکاسی ساخت

این فلاشها برای عکاسان حرفهای ساخته شدهاند و طبیعتاً چون ساخت برند اصلی هم هستند، قیمت نسبتاً بالاتری دارند.

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

این فلاشها برای عکاسان حرفهای ساخته شدهاند و طبیعتاً چون ساخت برند اصلی هم هستند، قیمت نسبتاً بالاتری دارند. جالب است بدانید که اگر قابلیتهای مهم فلاشهای اکسترنال را در یک فهرست در نظر بگیرید، استفاده از شدت نور بیشتر این فلاشها در نور کم، شاید آخرین قابلیت آن باشد که برایتان کاربرد دارد. به عنوان مثال شرکتهایی مانند Hahnel یا Nissin، فلاشهای خوبی تولید میکنند که میتوانید برای شروع عکاسی از آنها استفاده کنید. حتی برای شروع کار می توانید از تجهیزات و لوازم دسته دوم نیز استفاده کنید. استفاده از تجهیزات و لوازم مناسب و با کیفیت می تواند کیفیت عکس های شما را نیز بهبود ببخشد و سبب جذب بیشتر مشتری برای محصولات شما گردد. یعنی روی عکسی که میگیرید یا روی کیفیت آن تأثیر میگذارند. ما در اینجا اینطور تصور میکنیم که شما لوازم عکاسی ضروری برای شروع عکاسی، یعنی دوربین، لنز و کارت خود را انتخاب کردید (تصمیم نگرفتید؟ راهنمایی خریدهای مجله نورنگار را بخوانید). سهپایهها انواع مختلفی دارند که عکاسان و فیلمبرداران بسته به کاربری مورد نظر خود میتوانند هر یک از آنها را خریداری کنند. آیفونها حالا یکی از محبوبترین گوشیهای هوشمند در سراسر جهان محسوب میشوند، اما سیستمعامل iOS مورد استفاده در آنها، بیشترین کاربر را در جهان ندارد. این سبک از عکاسی جزو قدیمیترین سبکهای عکاسی میباشد و امروزه جزو پرطرفدارترین ژانرهای عکاسی نیز محسوب میگردد. عکاسی از اجسام بیجان در حقیقت جزو سبکهای مشکل عکاسی محسوب میشود، عکاسان این سبک باید توانایی نورسنجی دقیق را داشته و از ذوق ترکیببندی بالایی برخوردار باشند. این لامپ های هالوژنی کوارتز منبع نوری ثابت را فراهم می کنند و آنها را برای ضبط فیلم و عکاسی از اجسام کوچک ایده آل می کند. رفلکتورها همانطور که از نام آنها مشخص است، کار انعکاس یا بازتاب نور را انجام میدهند. کیفهای عکاسی شرکت Benro از این دسته محصولات هستند که برای انواع تجهیزات (مثلاً یک دوربین و لنز، یک دوربین و چند لنز، یا یک دوربین و لنز و فلاش و لوازم جانبی و …) ارائه میشوند. لنز، بعد از خود دوربین از اساسی ترین تجهیزات برای عکاسی می باشد.

برخی دیگر مانند پایه دوربین ، فیلترهای لنز، فلاش اکسترنال و … اما در این میان، محصولات برخی از برندها در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبتری دارند. اما اگر به جای لپتاپ، از کامپیوتر استفاده میکنید، یا اینکه دوربین شما از کارتهای دیگری به جز کارت SD پشتیبانی میکند، باید به فکر یک کارت ریدر با کیفیت باشید. از بهترین رفلکتورهای موجود با قیمت مناسب، رفلکتورهای 7 لایه Godox یا S&S با ابعاد 150×200 سانتیمتر هستند که قیمت بسیار مناسبی هم دارند. فیلترهای مختلفی از برندهای گوناگون در بازار وجود دارند. برای خرید کیف دوربین پیشنهاد میکنیم یا با توجه به مدل دوربینتان از کارشناسان فروش چت آنلاین در سایت راهنمایی بگیرید یا مستقیماً به فروشگاههای تجهیزات این سایت عکاسی بروید. شما یا باید آن را به پریز برق روی دیوار وصل کنید، یا یک باتری بزرگ با خود حمل کنید. هر کدام از این طبقه بندی ها و یا ترکیبی از آنها برای عکاسی حرفه ای نیازمند لوازم جانبی دوربین عکاسی خاص خود می باشند. یک کیف دوربین عکاسی با کیفیت، از ضروریترین ابزارهای شروع عکاسی است و بدون آنها تجهیزات شما ناقص است (یا به زودی ناقص خواهد شد!). اگر برای شروع به راهنمایی نیاز دارید، پیشنهاد میکنم حتماً سهپایههای سری MeFoto از دیدن صفحه اصلی بنرو را ببینید. این برند، سهپایههایی با قیمت مناسب و در عین حال بسیار کارآمد و با کیفیتی تولید میکند (و اتفاقاً به ظاهر آن هم بسیار اهمیت میدهد و برخلاف اغلب سهپایههای عکاسی، طراحی زیبایی هم دارند!). اغلب برندهای محبوب و پرفروش در بازار، از برندهای سازنده تجهیزات جانبی مانند Hahnel است که تریگرهای مدل Captur این شرکت بسیار کارآمد و با منبع قیمت مناسب هستند. تریگرهای فلاش با مارکهای مختلفی در بازار وجود دارند و به ندرت ممکن است عکاسان، تریگرهای ساخته شده توسط سازندگان اصلی دوربینها (مانند کانن و نیکون) را خریداری کنند. اما برای شروع میتوانید از برندهای دیگر که برای شرکتهای اصلی، فاش تولید میکنند استفاده کنید که هم قیمت نسبتاً ارزانتری دارند و هم در اغلب موارد، کیفیت و عملکرد آنها، دست کمی از کلیک کنید برندهای اصلی ندارد. سهپایهها هم مانند دیگر ابزارهای شروع عکاسی ، انواع و کاربردهای مختلفی دارند و میتوانید در راهنمای خرید سهپایه ها، با انواع و کاربردهای آنها بیشتر آشنا شوید. گرچه در این عکسها زنان وجود ندارند، اما مردان طبقات مختلف اجتماع حضور مشخص دارند و سلسله مراتب اجتماعی آنها با چگونگی قرار گرفتن در تصویر کاملاً نشان داده شدهاست. برای عکاسی در شب باید از تجهیزات مخصوص استفاده کرد. دنیای عکاسی مملو از انواع دوربین ها، لنزها، تجهیزات و لوازم جانبی می باشند که هر کدام از این دسته ها نیز خود شامل دسته های دیگری می شوند. تجهیزات دوربین طیف گسترده ای دارند که هر کدام از آن ها کارایی و عملکردهای خاص خود را دارا می باشند. این روزها طیف وسیعی از تجهیزات نورپردازی در دسترس عکاسان است. این رفلکتور را در مسیر نور نگه میدارند (مثلاً در مسیر نور خورشید و صورت سوژه) تا از ایجاد سایههای تیز روی سوژه جلوگیری کنند و سایهها را ملایمتر کنند. این سادهترین کاری است که یک رفلکتور انجام میدهد.

بهای نقره در ماه مارس ۲۰۱۴ بیش از ۲۱ دلار برای هر اونس تروا معادل بیش از ۲ میلیون تومان برای هر کیلوگرم بودهاست که تقریباً یک پنجاهوهشتم اینجا کلیک نمایید قیمت طلاست. بطور مثال خرید پایه مخصوص عکاسی شرکت manfrotto منفرتو (حدود قیمت 3 میلیون تومان)،پانوهد مخصوص عکاسی 360 درجه کمپانی ninja (حدود قیمت 7میلیون تومان )،دوربین های فول فریم dslr کانن و نیکون رزولوشن بالا (حداقل قیمت بادی 20 میلیون تومان) و لنز مخصوص فیش ای و فوق واید (حدود قیمت 15 میلیون تومان ) هزینه خواهد داشت.علاوه بر موارد بالا خرید سیستم های پردازش و نرم افزار های مخصوص ساخت تور مجازی و اکانت های مرتبط این کار نیز حدود 5 میلیون هزینه دارد .یعنی یک عکاس حرفه ای برای تهیه عکس های 360 درجه و ساخت تور مجازی باید حداقل 50 میلیون (4500 دلار) هزینه کند که مبلغ بسیار بالایی است.البته برای خروجی تور های مجازی با کیفیت معمولی می توانید از دوربین های 360 درجه دیجیتال استفاده کنید که هزینه کمتری دارند.این دوربین ها دارای 2 لنز فیش ای در قسمت جلو و پشت می باشند.قیمت دوربین های 360 درجه خوب ،براساس خروجی رزولیشن از 15 میلیون تا 50 میلیون متغیر است .خرید و استفاده از دوربین های 360 درجه زیر 30 مگاپیکسل بعلت کیفیت بسیار پایین ،برای کارهای حرفه ای پیشنهاد نمی شود. در طول یکصد سال اخیر قیمت نقره از یک پانزدهم تا یک صدم طلا متغیر برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید بودهاست. همچنین مصرف نقره در ساخت جواهرات در ده سال اخیر بین ۱۵۸ تا ۱۷۴ میلیون اونس (۲۰۰۱) متغیر بودهاست. ستون واشری، پایه ای جهت بستن فلاش و دیگر لوازم بین سقف و زمین مورد کاربرد دارد. این خیابان همچنین در بین مردم به محلی برای عرضه غیرقانونی داروهای کمیاب و مکس شاپ قاچاق شهرت دارد. فیلترهای عکاسی بسیار پیچیدهتر از چیزی هستند که در اینجا ابتدا تصور میکنید. این کار که نتیجه بسیار جالبی هم دارد، نوع سادهای از نورپردازی است و شما را وارد دنیای نورپردازی در عکاسی میکند. همه اینها کارهایی هستند که اگرچه دوربین شما امکان انجامشان را دارد، اما بدون سهپایه اصولاً نتیجه کار چیزی نخواهد بود که انتظار دارید. تمامی انواع عکاسی که از سوژههای کوچک انجام میشود، با رفلکتورها نتیجه بهتری دارند. تمامی ایرانیان می توانند کالاهای الکترونیک ، دوربین های عکاسی، دوربین های فیلمبرداری ، دوربین های فیلمیرداری حرفه ای ، تجهیزات صدابرداری ، لنز های عکاسی ، لنزهای فیلمبرداری ، تجهیزات و لوازم جانبی ، موبایل ، تبلت و هزاران کالای متنوع را به صورت آنلاین خریداری کنند و به آسانی تحویل بگیرند. بیشترین کاربرد نقره در صنعت به ویژه صنایع الکترونیک است. در سال ۲۰۱۰ مصرف نقره در بخش صنعت ۴۸۷ میلیون اونس، در جواهرسازی ۱۶۷ میلیون اونس، در سکه و مدال ۱۰۱ میلیون اونس، در عکاسی ۷۳ میلیون اونس، و در ظروف و لوازم غذاخوری ۵۰ میلیون اونس بودهاست. مصرف این فلز برای ضرب سکه و مدال هم رو به افزایش است و به ۱۰۱ میلیون اونس در سال ۲۰۱۰ رسیدهاست. عکاسی از خود، عکاسی از یک جمع خانوادگی، عکاسی طبیعت، عکاسی با سرعتهای پایین شاتر، عکاسی در شب، فیلمبرداری …

رفلکتورها، ابزارهای ساخته شده از پارچههای براق یا رنگ هستند که میتوانید آنها را با یک فنر (مانند سایهبان جلوی شیشه اتومبیلها) به سرعت باز کرده یا کلیک کنید دوباره جمع کنید. لنزها انواع مختلفی دارند که برای عکاسی در زمینه های مختلف با توجه به سبک عکاسی و علاقه مندی می توان از آنها استفاده کرد. با توجه به وجود انواع و اقسام لوازم و تجهیزات عکاسی در این مقاله تنها به برخی از ضروری ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. برخی اوقات تفاوتهای آنها آنقدر ناچیز است که تنها عکاسان حرفهای میتوانند دلیل گرانقیمت بودن آنها را برایتان توضیح دهند. ملغمههایی (آمالگام) که در دندانپزشکی برای پر کردن دندان از آنها استفاده میشود هم معمولاً ترکیبی از نقره و فلزهای دیگری همچون قلع و طلا با جیوه هستند. کارت خوانها یا کارت ریدرها، یکی از آن وسیلههای جانبی هستند که معمولاً کسی به یاد آنها نمیافتد. آینههای معمولی با پوشاندن شیشه با لایهای از آلومینیوم یا جیوه تولید میشوند اما آینههایی که قدرت انعکاس بالایی دارند معمولاً با لایهای از نقره در پشت نمایش پیوند آنها ساخته میشوند. برخی از رفلکتورها هم دارای سطوح رنگی خالص، مانند سفید، مشکی، سبز و آبی کروماکی هستند و میتوانید آنها را پشت سر سوژه قرار دهید و به عنوان زمینه تک رنگ از آنها استفاده کنید. یعنی میتوانید آنها را بچرخانید و نور را از جهتی غیر از جهت دوربینتان بتابانید. به بیانی دیگر عکاسی یعنی ایجاد یک تصویر. سافت باکس نوعی ابزار نورپردازی در عکاسی است که از طریق انتشار نور، نوری هم سطح و پراکنده ایجاد می کند. هنگامی که دکمه را برای گرفتن عکس فشار می دهید، آینه بالا می رود، دیافراگم باز می شود و نور با ضبط تصویر به سنسور برخورد می کند. با توجه به عدم نور کافی در شب باید از لنزهایی با دیافراگم باز استفاده شود تا نور بیشتری از لنز عبور کرده و عکاسی با سرعت بالاتری انجام شود. میزان باز بودن این روزنه توسط عددهایی تعریف میشود که از تقسیم فاصله کانونی بر قطر مؤثر لنز نمایش پیوند به دست میآید.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمایش پیوند لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402