صفحه اصلی میلیون دلاری

ناسا. بایگانیشده از اصلی در ۹ مه ۲۰۰۳. ویکیپدیای فارسی دو سال پس از شروع پروژهٔ ویکیپدیای انگلیسی، در ۲۸ آذر

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ناسا. بایگانیشده از اصلی در ۹ مه ۲۰۰۳. ویکیپدیای فارسی دو سال پس از شروع پروژهٔ ویکیپدیای انگلیسی، در ۲۸ آذر ۱۳۸۲ (۱۹ دسامبر ۲۰۰۳) فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در ردهٔ نوزدهم ویکیپدیاها قرار دارد و بزرگترین دانشنامهٔ فارسی محسوب میشود. اگر به آنها پول بدهی، حملات جدیدی را تدارک خواهند دید». نیاز خو گرفتن بیشتر این گروه با حرکت در آب و روشهای شکار در آن باعث تغییرات بسیار در ساختار بدنی آنها شد. فرگشت آببازسانان روند فرگشت بزرگترین گروه از پستانداران دریایی، یعنی آببازسانان، است که شامل نهنگها، دلفینها، و گرازماهیها میشوند. در مرز غربی صفحهٔ عربستان، منطقهٔ گسل تبدیلی شامل گسلهای آناتولی شرقی و دریای مرده واقع است که صفحات مجاور در این نقطه در حال سایش یکدیگرند. هر چه اندازه صفحات کمتر باشد، این اطمینان به وجود میآید که فضای کمتری از این راه به هدر برود. سه روز پس از آغاز به کار وبگاه، اولین پیکسلها را یک وبگاه موسیقی برخط خرید که توسط یکی از دوستان تیو گردانده میشد. فقط کافی بود در روزهای اول با فرستادن یک اطلاعیهٔ مطبوعاتی جرقهاش را روشن کنم. اما در مقایسه با منطقهٔ زاگرس، فعالیتهای زمینلرزهای کمتری در اینجا وجود دارد. از همان اول میدانستم که این ایده پتانسیل بالایی دارد، اما از آن چیزهایی بود که بگیرنگیر دارند. ᠎This article w as done ​with t he help of G SA C ontent  Generator Dem over​sion᠎.

این فشرده سازی احتمالاً دلیلی برای مناطق بسیار کوهستانی از جمله کوههای زاگرس است. و بیشتر زمینلرزههای ایران در مرز برخورد این دو صفحه در منطقهٔ زاگرس متمرکز است. نتیجهٔ این رویداد، به هم پیوستن قطعات صفحه و رشتهکوههایی است که از پیرنه در غرب، تا سرتاسر جنوب اروپا و خاورمیانه تا هیمالایا و رشتهکوههای جنوبشرق آسیا گسترده شدهاند. در درگیریهای سودان دست کم ۴۱۳ نفر کشته و بیش از ۳۵۰۰ نفر مجروح شدهاند. یک صفحه وب معمولاً از ابرمتنها تشکیل شده که شامل منو در بالا و گوشهها است که یک صفحه وب را به صفحات دیگر وصل کرده، که آنها را با نام لینک میشناسند. با گذشت نزدیک به ۲ میلیون سال، آنها توانایی زندگی در هر دو محیط خشکی و آبی را داشتند. یک وب میتواند هرچیزی را به نمایش بگذارد، اما معمولاً با اچتیامال یا زبانهای نشانه گذاری دیگری نوشته میشوند. این توجه رسانهها که همراه شده بود با دهان به دهان چرخیدنِ ایده، موجب شد یک همهمهٔ واقعی دربارهٔ صفحهٔ اصلی به وجود بیاید که باز خود این همهمه، باعث شد توجه رسانهها بیشتر به این موضوع جلب شود. امروزه با به روی کار آمدن ماشینهای کنترل عددی کاربرد این ماشین آلات بسیار محدود شدهاست.

با خودم گفتم چیزی که برای از دست دادن ندارم (به جز ۵۰ یورو یا هر چقدر که ثبت دامنه و میزبانی وب خرج برمیدارد). یک شبکهٔ تلویزیونی را تصور کنید که چیزی جز آگهی بازرگانی نشان نمیدهد، یا یک مجله که چیزی جز تبلیغ ندارد. و ۱٬۴۶۵ امتیاز در وبگاه دیگ به دست آورده که آن را به یکی از پر امتیازترینها در آن هفته تبدیل کردهاست. تیو با فرض بر اینکه این تهدید یک شوخی بیش نیست، اخطار را نادیده گرفت؛ ولی یک هفته بعد رایانامهٔ تهدیدآمیز دیگری دریافت کرد که حاوی پیغامی با غلطهای املایی و دستوری با مضمون «سلام وب گاه شما تحت حمله ما شد برای توقف حمله ۵۰۰۰۰ دلار فرستاد» بود. ۷ ژانویهٔ ۲۰۰۷، سه روز پیش از موعدی که قرار بود حراج ۱٬۰۰۰ پیکسل آخری پایان یابد، تیو رایانامهای از یک سازمان به نام «گروه تاریک» دریافت کرد که در آن آمده بود در صورت عدم پرداخت ۵٬۰۰۰ دلار آمریکا تا ۱۰ ژانویه، صفحهٔ اصلی میلیون دلاری قربانی حمله محرومسازی از سرویس خواهد شد. پلیس فدرال آمریکا و پلیس ویلتشر به تحقیق و بررسی حمله و اخاذی صورتگرفته اینتکس دیجی کالا پرداختند.

پیکسلها به جای پوند بریتانیا به دلار آمریکا فروخته شدند، زیرا در آمریکا جمعیت بیشتری نسبت به بریتانیا از اینترنت استفاده میکنند و تیو بر این باور بود که اگر پیکسلها به دلار آمریکا فروخته شوند تعداد افراد بیشتری از این ایده استقبال خواهند کرد. حراج پیکسلها ده روز به طول انجامید و ۹۹ پیشنهاد قابل قبول ارائه شد. در مقالههایی به بررسی صفحهٔ اصلی میلیون دلاری پرداختند. بایگانیشده از اصلی در ۳ نوامبر ۲۰۱۱. این صفحه آخرینبار در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۷:۲۷ ویرایش شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ ساعت ۱۰:۲۴ ویرایش شدهاست. پ. این جانوران پاهای عقبی خود را از دست داده بودند و برای تغذیه و مکانیابی از پژواک بهره میگرفتند. وبگاه به مدت یک هفته از دسترس بازدیدکنندگان خارج شد تا اینکه سرور میزبان سامانهٔ امنیتیاش را بهروز کرد و با استفاده از نرمافزارهای ضد محرومسازی از سرویس، جلو ترافیک مخرب را گرفت. بالاترین رتبهٔ ترافیک وبگاه در الکسا به ۱۲۷ رسید و تا ۱ اوت ۲۰۱۲ رتبهٔ آن ۴۴٬۶۳۵ بودهاست. که همراه با صفحات هند و آفریقا در طی میلیونها سال (در حدود ۲۰ میلیون سال برای صفحهٔ عربستان و ۵۰ میلیون سال برای صفحهٔ هند) در حال حرکت به سمت شمال و در نهایت برخورد با صفحهٔ اوراسیا بودهاست و میتواند در آینده زمینلرزههایی با شدت کمتر از ۴ ریشتر به وجود آورد.

آخرین مطالب