صرافی ارز دیجیتال چیست و نحوه معامله در آن چگونه است؟

برای خرید ، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال به طور کلی ، شما باید به سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال مراجعه کنید؛

توسط EXAMPLENEWS در 10 فروردین 1400

برای خرید ، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال به طور کلی ، شما باید به سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال مراجعه کنید؛ که این سایت ها باید از استانداردهای لازم برخوردار باشند. مانند شفافیت قیمت ارز ها ، استفاده از درگاه پرداخت امن ملی،کیف پول الکترونیکی ایمن و... که یکی از شرکت های معتبر درتهران که در زمینه طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال فعالیت دارد و میتواند با استفاده از دانش فنی بالا و با استفاده از برترین مهندسان در زمینه علوم بلاکچین به شما برای راه اندازی و ساخت صرافی آنلاین کمک کند، شرکت طراحی سایت پیام آوا پردازش می باشد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

  مبادلات مجازی به عنوان یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه عمل می کنند. اگر نمیدانید مبادله ارز دیجیتال چیست ، چگونه تراکنشها اتفاق میافتد ، چه میتوانند باشند ، و چگونه میتوانیم از آنها در ایران استفاده کنیم ، این مقاله را تا آخر بخوانیم.

مبادله ارز دیجیتال یک پلت فرم است که مردم می توانند ارزهای دیجیتال خود را تجارت کنند و آنها را به یک ارز دیجیتال یا پول ملی تبدیل کنند. تبادل ارز می تواند یک وب سایت و یا یک برنامه تلفن همراه نصب شده بر روی تلفن همراه ، و یا هر دو.

 

هنگام ثبت نام برای یک ارز دیجیتال، شما می توانید با استفاده از ارز ملی و یا پول دیجیتالی از دیگر ارز دیجیتال به خرید و یا تبادل ارز دیجیتال برای پول ملی (برای مثال ریال) و یا یک ارز دیجیتال دیگری برای فروش اقدام کنید.

برای ثبت‌نام یا انجام معامله، نیاز به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی ارز دیجیتال وجود ندارد و تنها کافی است از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل اقدام شود، چراکه وقتی با دارایی‌هایی از جنس دیجیتال سروکار داریم، نیاز به مراجعه حضوری از بین می‌رود.

صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

اینکه یک صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند به نوع صرافی بستگی دارد. در ادامه مقاله درباره انواع صرافی‌ها می‌خوانید، اما اگر بخواهیم نگاهی کلی به کار صرافی‌ها داشته باشیم، هر صرافی به یکی از این دو شکل کار می‌کند:

حالت اول: شما با خودِ صرافی معامله می‌کنید. (از خود صرافی می‌خرید یا به خود صرافی‌ می‌فروشید.)

حالت دوم: صرافی خودش طرف معامله نیست و فقط یک واسط بین خریداران و فروشندگان است و از انجام معاملات مقداری کارمزد می‌گیرد.

در تعداد کمی از صرافی‌ها (که البته در بین صرافی‌های ایرانی تعدادشان زیاد است)، طرف معامله خود صرافی است، یعنی افراد برای خرید ارز دیجیتال، آن را از خود صرافی خریداری می‌کنند و برای فروش، ارز دیجیتال خود را به خود صرافی می‌فروشند. در اینجا درآمد صرافی از تفاوت قیمت خریدوفروش است؛ یعنی قیمت خرید ارز دیجیتال از صرافی نسبت به قیمت فروش آن به صرافی بالاتر است.

 

در حالت دوم دیگر صرافی‌ها طرف معامله شما نیستند، بلکه در حقیقت واسط بین خریداران و فروشندگان هستند و از هر معامله درصدی کمیسیون (مثلاً ۰.۱ درصد از مبلغ معامله) دریافت می‌کنند. از نظر جهانی، اغلب صرافی‌ها به روش دوم کار می‌کنند، اما در ایران (حداقل در زمان نگارش این مطلب) بیشتر صرافی‌ها از نوع اول هستند، یعنی صرافی خودش طرف معامله است.

چگونه یک صرافی ایرانی معتبر پیدا کنیم؟

همین حالا کلمه «خرید بیت کوین» را در گوگل جستجو کنید، تا از تعداد بالای صرافی‌های ایرانی فعال متعجب شوید. طبق قاعده، وب‌سایت‌های صفحه اول و دوم گوگل همگی معتبر هستند، اما نباید تنها به نتایج گوگل اتکا کنید. برای اعتبارسنجی یک صرافی ایرانی اقدامات زیر می‌توانند برای شما مفید باشند:

  • قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید
    با مقایسه قیمت صرافی‌ها با یکدیگر می‌توانید مناسب‌ترین قیمت را برای خرید یا فروش پیدا کنید. فراموش نکنید که قیمت نباید تنها معیار در نظر گرفته شود و قیمت بسیار مناسب ممکن است دامی از سمت کلاهبرداران باشد.
  • ظاهر صرافی را بررسی کنید
    صرافی‌های معتبر معمولاً اهمیت زیادی برای ظاهر و رابط کاربری سایت خود می‌دهند. بنابراین صفحات مختلف وب‌سایت‌ها را بررسی و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین هر قدر که یک صرافی معتبرتر باشد، تعداد مخاطبان آن نیز بیشتر است. رتبه الکسای (Alexa.com) وب‌سایت‌های صرافی (که برحسب بازدید صرافی است) هم می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند.
  • با پشتیبانی سایت تماس بگیرید
    به بخش پشتیبانی سایت پیام دهید یا با آنها تماس بگیرید و سؤالات ابتدایی بپرسید. یک تیم حرفه‌ای و معتبر، مشتریان خود را به‌خوبی راهنمایی خواهد کرد.
  • به بخش «درباره ما» سر بزنید
    تمامی صرافی‌های معتبر، در بخشی تحت عنوان «درباره ما» تیم توسعه‌دهنده پلتفرم خود را معرفی می‌کنند. همچنین اغلب صرافی‌ها آدرس دفتر خود را بر روی سایت قرار می‌دهند.
  • به بلاگ صرافی سر بزنید
    بسیاری از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، در بخشی تحت عنوان «بلاگ» برای مخاطبان خود محتوای آموزشی تولید می‌کنند. بسیار بعید است که یک صرافی کلاهبردار چنین وقت و هزینه‌ای را برای کلاهبرداری صرف کند.
  • شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید
    تقریباً همه صرافی‌های معتبر، در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر و اینستاگرام فعال هستند. به صفحات آنها سر بزنید و نظرات سایر کاربران را درباره این صرافی‌ها بخوانید.
  • از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید
    اگر بعد از طی همه مراحل فوق باز هم به نتیجه نهایی نرسیدید، از دوستان و آشنایانی که بیشتر با فضای ارزهای دیجیتال آشنایی دارند، برای تشخیص صرافی‌های معتبر کمک بگیرید. همچنین بخش پرسش و پاسخ سایت ارزدیجیتال یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن از اعتبار یک صرافی مطمئن شوید. کاربران  قبلاً در مورد بهترین صرافی‌های ایرانی مطالب زیادی به انتشار رسانده‌اند.

 

نکته پایانی

 

مشاوره رایگان و هدفمند طراحی سایت صرافی در شرکت پیام آوا

قبل از شروع هر کاری شرکت پیام آوا پردازش به شما پیشنهاد میکند یک مشاوره اختصاصی و درجه یک در مورد طراحی وب سایت صرافی  دریافت کنید. هنگام مشاوره میتوانید از انواع طراحی سایت ارز دیجیتال و انواع امکانات و شرایط اطلاعات کسب نمایید.  شما برای حرکت در دنیای دیجیتال و طراحی سایت نیاز به مشاوره دارید تا به واسطه آن بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. پیام آوا  این خدمت را با مناسب ترینهزینه طراحی سایت صرافی  به خوبی به شما ارائه میدهد. کافیست وارد وب سایت پیام آوا به نشانی https://payamava.net/ شوید و با استفاده از شماره تماس های موجود در سایت و یا پرکردن فرم مشاوره طراحی سایت اقدام به دریافت مشاوره رایگان از طرف کارشناسان مجموعه کنید.

 

 

آخرین مطالب