طلاق توافقی نیاز به مشاوره دارد؟

 طلاق توافقی چه نوع طلاقی است ؟ به استدلال پیچیدگی وضعیت معاش و توسعه رابطه ها اجتماعی و مشکلات فزاینده

توسط EXAMPLENEWS در 2 اسفند 1399

 طلاق توافقی چه نوع طلاقی است ؟

به استدلال پیچیدگی وضعیت معاش و توسعه رابطه ها اجتماعی و مشکلات فزاینده و ناسازگاری در میان زوجین , میزان طلاق توافقی در جامعه کشور‌ایران ارتقاء یافته است . بخش اعظمی از زوجین طلاق طلاق را راهی راحت و ارزان برای انجام این عمل می‌دانند , چون روند رسمی طلاق طبق ضابطه دولتی طولانی می شود و مشکلات روحی و خل وچل متعددی را برای زوجین , مخصوصا فرزندانشان تولید می نماید . آن ها این طلاق را تعیین می نمایند . درین مقاله به حالت طلاق توافقی اوستا و فرآیند طلاق توافقی , خواهش طلاق توافقی از زن و مرد خوا هیم پرداخت .

 

طلاق توافقی به درخواست زوج

زمینه طلاق توافقی اما این است که زن و شوهر با رضایت و رضایت یکدیگر از یکدیگر طلاق می‌گیرند . درین ارتباط , موردها ثانویه و کلیدی درباره با تزویج آن‌ها موجود است که می بایست پیشین از صادر شدن حکم طلاق با یکدیگر مصالحه نمایند .

 

طلاق توافقی به چه صورت انجام میشود ؟

در طلاق توافقی , زوجین بایستی برای حل و فصل آن ها و پذیرش حالت طلاق توافقی , با مورد ها فوق موافقت نمایند . برای مثال مهریه بوسیله زن به شوهر داده می شود یا این که وی به اندازه مقداری راضی است و یا این که این‌که تا چه میزان درباره‌ی مراقبت توافق می نمایند و همینطور اجرت المثل و اندازه آن و طرز اخذ آن از شوهر . . آن ها صحیح می نمایند . آنان همینطور بایستی طلاق توافقی راجع‌به طریق نگهداری از کودک ها توافق نمایند . چه فرزندان خردسال ( تحت 18 سال ) بوسیله مامان محافظت میگردند و یا این که در کنار بابا باقی میمانند .

 

طلاق توافقی چه حکمی دارد ؟

زمینه دریافت طلاق توافقی از دید زمان کمتری که سپری شده‌است , و همینطور بقیه مساله عاطفی و اخلاقی فی مابین زن و شوهر و فرزندان آنان , از دیگر موضوعات طلاق نظیر طلاق یک جانبه از شوهر یا این که طلاق زیاد راحت از همسر وت و آنجا دلایل جانبی روانشناختی کمتر است . احتمالا در صورت طلاق توافقی زوجین در مورد ها ذکر شده , طلاق در بازه زمانی 3 ماه صورت پذیرد .

 

طلاق توافقی از طرف زن

ولی در امر گونه های دیگر طلاق , اوضاع و احوال مذهبی نیست . مثلا , در صورت طلاق توافقی به خواهش همسر , رسیدگی آن در دادگاه خانواده تشریفات متمایز داراست و وقت گیر است . مثلا , در مواقعی که طلاق صرفا به التماس زوجین انجام می شود , مورد پرداخت ظریف مهریه , نفقه , قصاص و نفقه روزهای دیگرافراد و همینطور نیمی از بودجه های روزهای تزویج ذیل بند 1 قرارداد و حضانت فرزند , در صورت وجود . بدین ترتیب دادگاه در صلاحیت خویش , زیرا طرفین درین موردها واقعه لحاظ ندارند , زمینه را به تخصص و پژوهش ها محلی و در صورت لزوم , به شهید شدن شهود سوق دهی می نماید , که در فعالیت به زمان طولانی و مخارج دادگاه و رأی دادن به آنان احتیاج دارااست . اینها مواقعی است که ذکر شد . از این لحاظ , موقعیت طلاق توافقی بر طلاق یک طرفه زوجین حق تقدم داراست . علاوه بر این , از حیث دیوانه و عاطفی در طلاق یک طرفه , طرفین با نارضایتی و کدورت با یکدیگر خلق می نمایند که‌این میتواند عواقب نامطلوبی برای روان و مهمتر از تمامی برای فرزندان آن‌ها داشته باشد .

 

آیا طلاق توافقی عده دارد ؟

 

همینطور در صورت خواهش دادخواست طلاق توافقی  از زن و طلاق یک طرفه از شوهر که در مورد ها مختص انجام می شود , تشریفات یگانه ضروری است . برای مثال , طبق ضابطه , درصورتی که شوهر معتاد باشد , بیش تر از 5 سال در حبس باشد یا این که محل محافظت او مشخص و معلوم نباشد , طلاق توافقی یا این که در شرایطی‌که مشكلاتی بوجود آمده باشد تا زن بتواند به معاش خویش ادامه دهد , زن بایستی آنان را در دادگاه اثبات كند . در فیض , به وقوع پیوستن و ثابت وضعیت فوق نیازمند رسیدگی ظریف قضایی است و تنها به ادعای زن اعتنا نمی‌کند . و قوانینی که زن برای طلاق توافقی  یک طرفه خویش داعیه کرده ممکن است بی نقص نباشد . در سود تقاضای طلاق برای زن قابلیت پذیر نیست و حکم طلاق صادر نمی‌شود .

آخرین مطالب