فرودگاه کیش چه امکاناتی دارد؟

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر در جنوب ایران است که می توان زیبایی آن را با سایر جزایر خارجی نیز مقایسه کرد.

توسط EXAMPLENEWS در 31 تیر 1399
جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر در جنوب ایران است که می توان زیبایی آن را با سایر جزایر خارجی نیز مقایسه کرد. زمانی که تصمیم می گیریم به این جزیره زیبا و شگفت انگیز سفر کنیم گزینه ها و مسیرهای مختلفی پیش رویمان قرار می گیرد که باید یکی از آن ها را انتخاب کنیم. بعضی وقت ها دوست داریم خودروی شخصی خودمان را برداریم و دل به جاده بزنیم. بعضی وقت ها نیز ترجیح می دهیم به دلیل مسافت دور و درازی که این جزیره از شهرمان دارد، هواپیما را برای سفر انتخاب کنیم. سفر با هواپیما مزایای زیادی برایمان خواهد داشت. از جمله این مزایا می توان به راحتی و سرعت سفر اشاره کرد. برای آن هایی که رانندگی مسافت های طولانی خسته کننده است سفر هوایی می تواند بهترین گزینه باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به معرفی فرودگاه کیش بپردازیم و ببینیم چه امکاناتی قرار است در این فرودگاه چه امکاناتی در اختیار مسافرینی که از سراسر ایران به کیش سفر می کنند قرار داده می شود.     آپلود عکس  

فرودگاه بین المللی کیش

زمانی که صحبت از جزیره کیش به میان می آید خیلی ها این جزیره را همانطور که در حال حاضر هست تصور می کنند. اما واقعیت این است که تا سال 1349 این جزیره اهمیت چندانی برای مسئولین نداشته است. جزیره کیش با سفر کارشناسان ایرانی و خارجی در سال 1349 اهمیت پیدا می کند و بعد از آن زمان امکانات مختلفی به آن اضافه می شود. ساخت این فرودگاه از همان زمان آغاز می شود و برای معماری اش از جزایر هاوایی و کرانه های جنوبی دریای مدیترانه ایده گرفته می شود. همه این موارد دست به دست هم می دهند تا زیباترین فرودگاه کیش رفته رفته شکل گیرد. ساخت فرودگاه با اختصاص هزینه های هنگفت آغاز می شود و در سال 1356 فاز اول و قسمتی از فاز دوم آن به پایان می رسد. در 7 آبان ماه سال 1356 این فرودگاه با حضور مسئولین بلند پایه وقت به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند. با آغاز انقلاب اسلامی روند ساخت فرودگاه چند سال به تعویق می افتد و در نهایت در سال 1373 باند فرودگاه به چراغ های مختلف تجهیز می شود و پروازهای شبانه به کیش نیز آغاز می گردد. از آن زمان به بعد فرودگاه بین المللی کیش به یکی از مهم ترین فرودگاه های این ناحیه تبدیل می شود.   آپلود عکس  

اطلاعات فرودگاه کیش

فرودگاه کیش نه میلیون متر مربع مساحت دارد. به گفته کارشناسان ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا حدود 31 متر است. بهتر است بدانید که فرودگاه کیش 4 ترمینال مجزا دارد و مساحت ترمینال های داخلی اش به 9500 متر مربع و ترمینال های خارجی به 4000 مترمربع می رسد. این فرودگاه دو باند موازی هم دارد که طولی به اندازه 3600 متر را دارا هستند. پروازهای داخلی متعددی از مبدا های مختلف به این فرودگاه انجام می شود که از جمله آن ها می توان به تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج اشاره کرد. در حال حاضر پروازهای خارجی به مقصد دبی و عمان از این فرودگاه انجام می شود. شرکت های هوایی مختلفی همچون آتا، اترک، کاسپین، ایران ایر، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی قشم ، زاگرس و هواپیمایی تابان نیز برای خدمت رسانی به مسافران از این فرودگاه استفاده می کنند.     آپلود عکس    امکانات فرودگاه كيش این فرودگاه امکانات مختلفی در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد. زمانی که با تور کیش  lahzeakharبه این فرودگاه می رسید باید خودتان را برای امکانات متعددی که در آن گنجانده شده است آماده کنید. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران و کافی شاپ

مسافرینی که خسته و گرسنه وارد این فرودگاه می شوند، می توانند از امکانات مختلفی که برای پذیرایی آن ها در نظر گرفته شده است بهره ببرند. رستوران و کافی شاپ این فرودگاه در ترمینال خارجی قرار دارد و آماده خدمت رسانی به مسافران است.

 خدمات پزشکی در فرودگاه کیش

در بخش ورودی ترمینال داخلی واحد اورژانس قرار داده شده است تا به مسافرینی که به هر دلیلی مشکل جسمی دارند خدمت رسانی کند. این واحد به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و یک آمبولانس هم در آن مستقر است. پس با خیال راحت می توانید به کیش سفر کنید.

شعب بانکی مختلف در فرودگاه کیش

زمانی که به یک شهر یا کشور سفر می کنید همراه داشتن پول می تواند مهم ترین مسئله برای شما باشد. این روزها دیگر هیچ کس پول نقد با خود حمل نمی کند و به همین دلیل ارائه خدمات بانکی در فرودگاه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فرودگاه کیش با وجود شعب بانکی مختلف یکی از بهترین فرودگاه های ایران در این زمینه محسوب می شود.

جایگاه تشریفات اختصاصی

مسافران قبل از اینکه وارد این فرودگاه شوند می توانند با هماهنگی های لازم از امکاناتی که این جایگاه برایشان تدارک دیده است به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. به جرات می توان گفت که این جایگاه یکی از مجلل ترین و خاص ترین خدمتی است که فرودگاه کیش در اختیار گردشگران قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید از پله های هواپیما که پایین آمدید سوار یک ماشین ویژه شوید و به جایی که می خواهید در آن اقامت داشته باشید بروید. این بخشی از خدماتی است که جایگاه تشریفات اختصاصی در فرودگاه به شما ارائه می کند.

 خدمات مربوط به حمل و نقل

زمانی که وارد فرودگاه می شوید اولین چیزی که نظرتان را به سمت خود جلب می کند تاکسی های متعددی است که در آن حضور دارند. فرودگاه کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیش از 700 دستگاه تاکسی در آن فعالیت می کنند. در این شرایط به راحتی می توانید از خدمات حمل و نقلی که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید.

سایت فرودگاه کیش

برای اطلاع از خدمات دیگری که در این فرودگاه ارائه می شود می توانید سری به سایت kishairport.ir  سر زده و از پروازهای خروجی و ورودی به این فرودگاه مطلع شوید.

تلفن فرودگاه کیش

راه های ارتباطی مختلفی برای فرودگاه کیش در نظر گرفته شده است. اگر به اطلاعات خاصی نیاز داشتید می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید: اطلاعات پرواز: 199 مرکز تلفن: 44443200-076 و 44443300-076
آخرین مطالب