نقش رینگ پیستون در خودرو

خودروهایی که حساس زمانبندی (تایمینگ) سوپاپ متغیر هستند، به جهت خودداری از عکس العمل سوپاپ حساس تاج پیستون شیارهایی روی آن تولید میکنند. علت مرسوم دیگری که برای همین فعالیت وجود داراست انبساط بیش از میزان پیستون در محل خروج دود هست ولی همین حالتی بیشتر در سیلندرهایی اتفاق می افتد که بر روی دهانه خروجی آن ها پل زده شده می باشد . گیر نمودن کل عیار پیستون در داخل سیلندر بیشتر به همین علت حادثه می افتد که شتاب انبساط پیستون پرسرعت خیس از انبساط سیلندر هست و این دستور سبب ساز می شود که لقی میان پیستون و سیلندر کمتر پیدا کند . که البته منوط به باز کردن موتور است ولی وقتی موتور را گشوده کردیم به جهت محاسبه چگونگی پیدایش اشکالات موتور و جلوگیری از بروز دوباره همین اشکالات ؛ موقعیت پیستون می تواند دیتاها مفیدی در اختیار مکانیک ها و تعمیر کاران قرار دهد . در این شرایط به محض روشن شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می نماید و سبب ساز گیر کردن پیستون در درون سیلندر می شود. هنگامی پیستون در نقطه مرگ بالایی و پایینی جهت حرکت خویش را تغییر تحول می دهد پیشانی گرد حلقه اندکی تکان می خورد اما برخلاف رینگ های دیگر خط تماس این رینگ پیستون به طور لحظه ای جدا نمی شود به علاوه تکان میل کردن رینگ پیستون سبب کمتر شتاب کناره انداختن (پله کردن) در بالای سیلندر می شود.وقتی پیستون در کورس مکش رو به ذیل می رود لبه پایینی رینگ تراکم، روغن مازاد به جا مانده پس از عبور رینگ روغن را جمع می کند. همین لکه های در نصیب زیرین پیستون تماشا می شوند و ناشی از رسوب کربن و دوده ای است که در اثر سوختن ادغام روغن و سوخت به قسمت پائینی پیستون چسبیده اند و دلیل آن نیز گرم شدن بیش از اندازه تاج پیستون می باشد . برای مثال در دو جور ماشین کلیدی ترازو پیستون های شبیه ، خودرویی که دارای پیستون بیشتری می باشد ، توان بیشتری خواهد داشت. برای مثال در یک سیلندر از کالا کامپوزیت اهمیت حجم ۵۰ سی سی همین لقی می تواند ۰.۰۰۱۵ اینچ باشد در صورتیکه به جهت یک موتور اهمیت حجم ۱۲۰۰ سی سی از دسته بوش فولادی که معمولا در خودرو های اسنو موبیل و یا این که ماشین های چمن زنی آیتم به کار گیری هست این لقی می تواند حدود :.۰۰۵۵ تا .۰۰۷۵ اینچ باشد . همچنین چنانچه در بدور بالای موتور صدا افزایش پیدا نماید احتمال خراب بودن این قطعه فراوان مضاعف است. همچنین حیاتی بررسی اشکال و محصول آن دریابیم که تا چه حد احتمال خرابی آن وجود داراست و چطور میتوان از همین خرابیها پیشگیری کرد. وقتی مشکلی همین چنینی پیش می آید مورد قضیه اصلی در همین هست که بتوانم منبع بروز همین براده ها و قطعات ریز وارد شده به باطن محیط احتراق را پیدا نماییم در ضمن مارتل موتور را نیز می بایست گشوده کرد و همگی ذرات خرده ریز موجود در آن را تمیز کرده و شستشو اعطا کرد تا مجدد آنگاه از تعمیر موتور این نقص‌ مجددا پیدایش نکند. در این حین که سوخت هم زیاد متراکم شده و نیز داغ , شمع موتور جرقه زده و بنزین یا گاز موجود در سرسیلندر و سر پیستون را منفجر می‌نماید , پیستون تبریز موتور در این وضعیت این انفجار پیستون را به طرف پایین هل داده و منجر چرخیدن میل لنگ می‌گردد . علت متداول پیدایش همین مشکل ، شکسته شدن بیرینگهای سوزنی needle bearings در نصیب سر بزرگ یا کوچک شاتون می باشد ( البته در موتورهای کوچکی که از همین جور بیرینگها استفاده می شود زیرا اکثر وقت ها موتورهای بجای بیرینگ سوزنی از بوش بیرینگ به کارگیری می نمایند یا این که یاتاقانهای ساده plain bearing ) یا این که حلقه پیستونها شکسته شده و یا خار حافظ گژن پین رها می شود و همین خلل را به وجود می آورد. شکستگی کناره (دامنه ) پیستون بدین علت میباشد که لقی ( سوراخ ) در بین پیستون و سیلندر زیادتر از حد معمول میباشد و سبب می شود که صدای تلق تلق پیستون در داخل سیلندر شنیده شود و سبب به‌وجود وارد شدن تنش و و رخنه و در نهایت شکستگی سیلندر می گردد. پیستونها چدنی گاهی تایم ها حیاتی قلع یا این که یک فلز اختصاصی روکش داده می شوند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در درمقابل فرسودگی بوجود آورند. نشت مایعات از ماشین دلایل گوناگونی دارد و اغلب نشان دهنده یک اختلال است. شاتون هم یک عدد از قطعاتی هست که در صورتی که روغن کاری نشود در اثر اصطکاک اصلی بقیه قطعات فرسوده می شود و از بازخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد. یکی از عارضه ها روغن ریزی ماشین خرابی شاتون است. اصلی احتراق سوخت در سیلندرها، پیستون به رخ رفت و برگشتی حرکت مینماید که همین حرکت از شاتون به میل لنگ منتقل میشود. رخ سر این پیستون ها ، به حرکت مواد سوختی در اتاق احتراق جهت انفجار خوبتر امداد میکند. 3 ـ وجود شکافهای حرارتی روی پیستون : همین شکافها به صورت T و در دامنه پیستون تعبیه میگردند و در اثر گرما همین شکافها به نیز رسیده و از چسبیدن پیستون به سیلندر جلوگیری می‌نمایند و در ضمن کمترین لقی میان پیستون و سیلندر را ساخت می نمایند که سبب ارتقاء کمپرس و توان موتور میشود . در اینجا بیشتر به تحلیل وب تارنما مدیر برهان پیستون سازی تبریز.

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum BetpasRestbetVdcasinoKlasbahishtml nullednulled themes