نکاتی درمورد خرید انواع ناودانی

ناودانی محصولی فولادی است که از ترکیبات مختلف و مستحکم در برابر عوامل آسیب زننده ساخته شده است. این مقاطع با

توسط EXAMPLENEWS در 27 شهریور 1401

ناودانی محصولی فولادی است که از ترکیبات مختلف و مستحکم در برابر عوامل آسیب زننده ساخته شده است. این مقاطع با توجه به ساختار های ظاهری مختلفی که دارند از کاربرد های متنوعی نیز در صنایع و فعالیت های ساختمانی برخوردار هستند و به همین موجب خرید ناودانی از مراکز متعددی که به صورت آنلاین و حضوری فعالیت می کنند، نیازمند دریافت اطلاعات و شناخت کافی می باشد تا بهترین سایز و نوع این مقطع را خریداری کرد.

روش تولید ناودانی به این شیوه نیز دقیقا مطابق با مورد قبل است با این تفاوت که مراحل کار به شیوه نورد سرد می باشد. ناودانی گالوانیزه همانند ناودانی ساده از طریق نورد گرم و سرد تولید میشود. به طور عمده ناودانی های ساده با ورق گرم تولید می شود و بسته به نوع کاربری و سفارش مشتری می توان آن ها را به روش گرم یا سرد گالوانیزه نیز تولید کرد.

در هنگام خرید ناودانی باید نکاتی ازجمله شناخت انواع آن، اندازه و ابعاد مناسب برای پروژه و انتخاب جنس آن بر اساس کاربرد را رعایت کنید تا در هزینه های نهایی صرفه جویی داشته باشید. برای تهیه و خرید ناودانی مناسب با پروژه در صورت داشتن آگاهی از قیمت روز ناودانی میتوانید در بهترین زمان ممکن یک خرید مقرون به صرفه را انجام دهید بدون اینکه هزینه مازاد برای پروژه به دنبال داشته باشد.

همانطور که می دانید ناودانی میتواند دارای ابعاد، جنس و ضخامت های مختلفی باشد که همین نکته گستردگی زیادی را در کاربردهای ناودانی ایجاد میکند. پروفیل های ناودانی انواع مختلفی دارند. ناودانی یکی از مقاطع پرکاربرد از جنس فولاد است و دارای جنسهای مختلفی از جمله گالوانیزه، آلومینیوم و استنلس استیل است. قیمت روز ناودانی فولادی به عوامل متعددی بستگی دارد و باید این موارد را از سایت های مختلف جستجو کرده و اطلاعات کافی را بدست آورید.

کاربرد انواع ناودانی در صنایع

ناودانی در ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از کاربردهای صنعتی ناودانی، تولید قاب ها و پایه های تجهیزات صنعتی است و همچنین از ناودانی برای ساختن ساپورت ها در خطوط لوله و یا در پالایشگاه ها در واحد های پایپینگ استفاده زیادی می گردد. در برخی موارد که ناودانی در معرض رطوبت و سایر عوامل محیطی قرار دارد بهتر است برای افزایش طول عمر و کارایی ناودانی از ناودانی گالوانیزه استفاده شود.

چرا که این مقاطع هم در بخش های داخلی و هم در قسمت های بیرونی و به خصوص نمای ساختمان، مورد استفاده قرار میگیرند. نمای باز با سطح مقطع U، که در صنعت بسیار مفید است ناودانی صنعتی است. این محصول که در دسته پروفیل های باز قرار دارد به سه روش پرسی، فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم تولید می شود. در این فرآیند بیلت فولادی با جنس مورد نظر پیش گرم و تحت نورد قرار میگیرد. نوع ساده که اغلب در ساخت پل های باربر مورد استفاده قرار میگیرد، در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ موجود است و در ارتفاعهای متنوعی تولید میشود که معمولا بین ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر متغییر است.

ناودانی از ارتفاع ۳۰ تا ۴۰۰ میلیمتر موجود بوده و بیشتر برای ساختن پل های باربر و موارد دیگر به کار می رود. این محصول از ورق گرم و در سایزهای ۸ تا ۱۶ ساخته شده و بیشتر برای ساخت پل ها مورد استفاده است.

مشخصات ناودانی

از مشخصات ناودانی می توان به یک جان و دو ضلع عمود بر آن که بال نام دارند اشاره کرد. اشاره کرد. قیمت ناودانی 12، بهدلیل تقاضای بالا در بازار، گرانتر از بسیاری سایزهای دیگر است. از نظر شکل بال ها میتوان ناودانی ها را به دوسته مختلف تقسیم بندی کرد. از برندهای مطرح ناودانی در کشور می توان به ناودانی شکفته مشهد، ناودانی ناب تبریز، ناودانی نورد یاران زنجان، ناودانی فایکو، ناودانی مجتمع فولاد البرز غرب، ناودانی صنایع فولاد کوهپایه و ناودانی صبا فولاد منظومه اشاره کرد.

در نورد سرد عملیات های بیشتری انجام می شود و همان فولادهایی که تحت نورد گرم بوده است را سرد می کنند و زمان بیشتری به فولاد می دهند تا بتوانند تلرانس ابعاد و سطوح فولاد را با کیفیت بهتری تولید کنند. به خاطر این که وزن این محصول از سایر ناودانی ها سنگین تر است در پروژه های خیلی بزرگ از آن استفاده می کنند. ناودانی از جمله پرکاربردترین مقاطع و تجهیزات فولادی هستند که در صنایع مختلف خصوصاً ساختمانسازی استفاده های متعددی دارند.

تولید ناودانی

برای تولید ناودانی پرسی، ورق های فولادی، پرس می شوند. اما ناودانی های پرسی حاصل انجام عملیات پرس کاری و فرم دهی ورق های فولادی هستند. این نوع ناودانی با پرس کردن ورق به صورتی که ورق فولادی 2 بار از عرض خم شود تولید میشود. ناودانی ها به صورت ساده یا مشبک تولید و عرضه میشوند که ناودانی مشبک از ورق گرم گالوانیزه شده به صورت سرد یا گرم به دست می آید و در ساخت سازه های سبک فولادی استفاده می شود.

ضمن اینکه با کاهش شدید هزینه حمل و نقل و قیمت مناسب ناودانی در انبار، خرید ارزان و مقرون به صرفه تری را تجربه خواهید کرد. پس احتمالاً شما به عنوان مدیر پروژه به ناودانی احتیاج خواهید داشت؛ اما قبل از هر چیز لازم است اطلاعات کافی در مورد این مقطع فولادی به دست آورید. در دسته بندی انواع ناودانی، تقسیم ها بر اساس فرایند تولید موجب ساخت ناودانی فابریک و پرسی، ازلحاظ شکل ظاهر به تولید ناودانی ساده و مشبک شده و علاوه بر این موارد میتوان آنها را نیز بر اساس وزن به دو گروه سبک و سنگین دسته بندی کرد.

آخرین مطالب