Substack VP استدلال می کند که اگر همه کسانی که در مورد این بیماری همه گیر اشتباه می کردند ساکت شوند، «هیچکس حرف نمی زند»
مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، همراه با چندین روزنامه دلسوز، کمپینی را برای حذف "اطلاعات غلط" درباره کووید-19 و واکسن های ساب استک، یک سایت خبرنامه محبوب. مدیران Substack می گویند که از آزادی بیان دفاع خواهند کرد.
در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد و به طور همزمان توسط گاردین و واشنگتن پست تبلیغ شد، مرکز مقابله با نفرت دیجیتال - یک سازمان غیردولتی حامی سانسور مستقر در بریتانیا - زنگ خطر را در مورد میلیون ها دلاری به صدا درآورد که به کووید شکاک و ضد واکسن می پردازد. خبرنامه ها در Substack درآمد دارند.
این خبرنامهها شامل خبرنامههایی است که جوزف مرکولا، فروشنده داروهای جایگزین و الکس برنسون، نویسنده سابق نیویورک تایمز، منتشر کردهاند، که واکسیناسیون انبوه را با افزایش نرخ ابتلا به کووید مرتبط دانسته است. طبق برآورد CCDH، هر دو نویسنده مجموعاً 183000 دلار در ماه از مشترکین پولی دریافت می کنند.
سایر نویسندگان مورد اشاره CCDH عبارتند از Dr. رابرت مالون، پیشگام در توسعه فناوری mRNA مورد استفاده در واکسن های فایزر و مدرنا، تبدیل به ضد واکسن شد، و "اوگیپیوس"، یک وبلاگ نویس مستعار که ادعا کرد که "واکسن ها به هیچ وجه نرخ ابتلا را سرکوب نمی کنند." که با وجود برچسب زدن "اطلاعات غلط" بر اساس داده های ارجاع شده در پست او درست به نظر می رسد.
Substack به نویسندگان این امکان را می دهد که حدود 90٪ از درآمد اشتراک خود را حفظ کنند و پلتفرم کاهش 10٪ را به جیب بزند.
«این در مورد آزادی نیست. این در مورد سود بردن از دروغ است، " عمران احمد، مدیرعامل CCDH به گاردین گفت. "Substack باید فوراً از اطلاعات نادرست پزشکی که می تواند به خوانندگان آسیب جدی وارد کند، سود نبرد." در وبسایت CCDH، از خوانندگان خواسته میشود که طوماری را با این ادعا امضا کنند مردم در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه می میرند زیرا اطلاعات نادرست کووید و واکسن را به صورت آنلاین مشاهده کردند.
مدیران Substack چیزها را متفاوت می بینند. "یک اصل مهم برای ما دفاع از آزادی بیان است، حتی برای چیزهایی که شخصاً دوست نداریم یا با آن مخالفیم." لولو چنگ مروی، معاون ارتباطات، توضیح داد. وی ادامه داد: «مردم از قبل به نهادها، رسانه ها و یکدیگر بی اعتماد هستند.
در Substack، ما بر اساس فشار عمومی یا ملاحظات روابط عمومی تصمیمات اعتدالی نمی گیریم. یک اصل مهم برای ما دفاع از آزادی بیان است، حتی برای چیزهایی که شخصاً دوست نداریم یا با آن مخالفیم. ما درک می کنیم که اصول هزینه دارد. 🧵
- لولو چنگ مسروی (@lulumeservey) 26 ژانویه 2022
"اگر همه کسانی که تا به حال در مورد این بیماری همه گیر اشتباه کرده اند ساکت می شدند، دیگر کسی باقی نمی ماند که در مورد آن صحبت کند."
با جهش ویروس کرونا و درک علمی از این ویروس عمیق تر، ایده هایی که زمانی به عنوان تئوری های توطئه تلقی می شدند به دانش عمومی تبدیل شدند. به عنوان مثال، مقامات ایالات متحده و سراسر جهان در تابستان گذشته اصرار داشتند که واکسیناسیون انتقال بیماری را متوقف می کند، اما اکنون اذعان می کنند که با جهش جدید Omicron، «تقریباً همه» بدون توجه به کووید-19 مبتلا خواهد شد.
بسیاری از شرکتهای رسانههای اجتماعی هنوز سیاستهای سختگیرانهای را در مورد ویروسها حفظ میکنند "اطلاعات غلط." مثلا فیس بوک ممنوع می کند "ادعاها مبنی بر اینکه تعداد قربانیان کووید-19 بسیار کمتر از آمار رسمی است." علیرغم اینکه روشل والنسکی، مدیر CDC، علناً اعلام کرد که این موضوع از نظر فنی در اوایل این ماه صادق است.
با این حال، مسروی اصرار دارد که حتی ادعاهای نادرست آشکار نیز سزاوار یک پلت فرم هستند. «چه کسی باید داور حق و خوب و درست باشد؟» او پرسید. باید به مردم اجازه داد که خودشان تصمیم بگیرند، نه اینکه یک مدیر فنی برای آنها تصمیم بگیرد.»
[ad_2]
مقالات مشابه
- چرا تحصیل در کانادا باید یکی از انتخابهای ما باشد؟ مجله تصویر زندگی
- بهترین روشهای ساخت لینک در سئو
- شیفته داروهای گیاهی؟ 10 توضیح چرا زمان آن است توقف!
- ↑ C21 Drama Award Finalists Announced
- The Secret داروهای گیاهی
- یادگیری برنده شدن مصرف کنندگان و تأثیر فروش ناخالص با داروهای گیاهی
- پنج عالی مفید نکات برای بهبود داروهای گیاهی
- وبسایت طرحیسا
- بهترین 4 راه برای خرید لباس بچگانه استفاده شده
- لباس بچگانه بهتر از ست گودین انجام دهید