با بمباران شده ترین کشور جهان آشنا شوید - RT World News

[ad_1] سرزمین یک کشور هند به سایت آزمایش هسته ای تبدیل شد

توسط EXAMPLENEWS در 18 دی 1400
[ad_1]

سرزمین یک کشور هند به سایت آزمایش هسته ای تبدیل شده است. از بیماری ها رنج می برند

"به شدت بمباران شده ترین کشور روی کره زمین" به رسمیت شناختن ناخواسته ای است که توسط قبیله سرخپوستان شوشون ادعا می شود. این عواقب مخربی برای جامعه دارد و RT با شرکت کننده ای که برای عدالت می جنگد صحبت می کند.

«آنها کشور ما را اشغال می کنند، فرصت های ما را می دزدند و انتظار می رود به خاطر آن بمیریم. ما هنوز در تلاش هستیم تا با آنچه بر ما اتفاق افتاده است برخورد کنیم و بفهمیم و راه هایی برای جلوگیری از آن، اصلاح و جلوگیری از وقوع آن در آینده پیدا کنیم.»

صدای ایان زابارته در توصیف سرنوشت سخت مردمش، سرخپوستانی که به عقیده او، در معرض غیرقابل تصورترین وحشت‌های دهه‌ها قرار گرفته‌اند، خشمگین است، اما تکان‌دهنده نیست.

زابارته، 57 ساله، مرد اصلی باندهای غربی کشور شوشون است و کمپینی را برای افشای آنچه او به عنوان "پاکسازی قومی" قبیله خود توصیف می کند، رهبری می کند.

سرزمین شوشون از دره مرگ در صحرای موهاو در کالیفرنیای شرقی تا پارک یلوستون در وایومینگ امتداد دارد. اما در سال 1951، ایالات متحده آزمایش سلاح های هسته ای را در منطقه شوشون غربی نوادا (که اکنون به عنوان سایت امنیت ملی نوادا شناخته می شود) آغاز کرد. شوشون اکنون می تواند ادعا کند که بمباران هسته ای ترین کشور روی کره زمین است.

طی یک دوره کمی بیش از 40 سال، 928 آزمایش در آنجا انجام شد - حدود 100 آزمایش در اتمسفر و بیش از 800 آزمایش در زیر زمین - که منجر به ذخایر هسته ای حدود 620 کیلوتن شد، طبق یک مطالعه در سال 2009. در سال 1945 بمباران شد.

بدیهی است که این یک خطر بزرگ برای سلامتی است و زابارته که در لاس وگاس زندگی می کند اما یک مرکز درمانی در دره مرگ را اداره می کند، به طور قابل درک عصبانی است. اگرچه او جذاب و دوستانه است، اما عصبانیت مرتباً در صدای او رخنه می کند زیرا او در مورد بی عدالتی هایی که مردمش متحمل شده اند سرزنده تر می شود. اما او هرگز دچار ترحم خود نمی شود. همیشه هاله ای از چالش وجود دارد.

شوشون در سال 1863 معاهده دره روبی را امضا کرد که حقوق خاصی به ایالات متحده داد. اما آنها زمین خود را رها نکردند. ما معاهده ای را امضا نمی کنیم که به نابودی نهایی ما ختم شود.» زابارته به RT گفت.

به گفته این قبیله، برنامه آزمایش هزاران نفر را کشته و بسیاری از آنها به تعدادی سرطان و بیماری مبتلا شده اند.

پوست پدربزرگ زابارته به دلیل نقص خودایمنی افتاد و او بلافاصله پس از حمله قلبی درگذشت. ضربان‌ساز در سنین پایین روی دیگر اعضای خانواده گذاشته شد، در حالی که دوقلوهای پسر عموی او در سن 11 سالگی مردند.

"خانواده من مبتلا به سرطان تیروئید هستند، اما ما از این افراد پیروی نمی کنیم - ما ظرفیت نداریم." او توضیح داد.«ایالات متحده نمی‌خواهد پیامدهای سلامتی خودمان را مطالعه کند. [It] هیچ تفاوتی با آلمان نازی نخواهد داشت که اثرات سلامتی آزمایش آنها بر روی یهودیان را مطالعه می کند. این خیلی دور از حق است. ما خودمان باید این کار را انجام دهیم و به کمک نیاز داریم."

شوشون تجهیزات پزشکی یا پایگاه داده کامپیوتری برای ردیابی افراد خود ندارند. بنابراین مرگ و میر ناشی از شرایط مشکوک معمولا گزارش نمی شود. علاوه بر این، شوشون ها به طور سنتی افرادی مغرور هستند، بنابراین همه در مورد مشکلات سلامتی خود صحبت نمی کنند.

اگرچه آزمایش‌های هسته‌ای در سال 1962 زیرزمینی انجام شد، حتی آن هم بی‌خطر نبود.

ای کاش اجداد قبیله ام به زائران کمک نمی کردند که در سال اول زندگی خود زنده بمانند.»

همانطور که زابارته توضیح داد، با وجود اینکه به زیر زمین رفت، هوازدگی وجود داشت و ما نمی دانیم این بارش کجا رفته است.»

این موضوع را با حادثه Mighty Oak تأیید می‌کند، آزمایش ناموفقی که در آوریل 1986 تجهیزاتی به ارزش 32 میلیون دلار را نابود کرد. هفته‌ها قبل از اینکه چرنوبیل و کارشناسان ادعا کردند که دولت ایالات متحده تشعشعاتی را تحت پوشش منتشر کرده است که همه می‌توانستند از شوروی حدس بزنند. فاجعه.

«وزارت نیرو این را یک حادثه نمی‌داند، زیرا آنها به صورت دستی گاز را به داخل اتاقک زیرزمینی محل انفجار سلاح رها کردند. او به سراسر جهان سفر کرد و تشعشعات چرنوبیل را به ایالات متحده منحرف کرد. سخت بگیر

البته آمریکا تنها کشوری نیست که آزمایش های هسته ای انجام داده است. بریتانیا همچنین از زمین شوشون غربی در 24 آزمایش که عملیات مشترک با ایالات متحده بود، استفاده می کند.فرانسه 210 آزمایش هسته ای را در الجزایر و اقیانوس آرام جنوبی از سال 1960 تا 1996 انجام داد.. و اتحاد جماهیر شوروی تا سال 1989 از سایت Semipalatinsk در قزاقستان برای انجام آزمایشات خود استفاده می کرد.

اما حتی امروزه، بسیاری از فعالیت‌های مخفیانه در زمین شوشون ادامه دارد، همانطور که پروازهای JANET که به طور منظم از لاس وگاس به منطقه طبقه‌بندی شده 51 پرواز می‌کنند، نشان می‌دهد.

همچنین موضوع بحث برانگیز مخزن زباله هسته ای کوه های یوکا وجود دارد که ابتدا در سال 1987 برنامه ریزی شد و بعداً توسط دولت اوباما تایید شد، که شوشون متوقف شد. این برای ذخیره سازی زباله های رادیواکتیو بسیار فعال طراحی شده است.

زابارته مطالعه ای از وزارت انرژی ایالات متحده در مورد پروژه ای دارد که می گوید به آن اشاره می کند "تریاژ فرهنگی" که تعریف میشود "موقعیت انتخاب اجباری که در آن یک گروه قومی با تصمیم برای اولویت بندی منابع فرهنگی معادل که می تواند تحت تاثیر یک پروژه توسعه پیشنهادی قرار گیرد، مواجه می شود."

در ادامه بیان شده است که این تریاژ ممکن است "مالیات عاطفی برای هندی ها." سازمان ملل در گزارشی در سال 2006 این ادعاها را تأیید کرد و زابارته معتقد است که آنها به خوبی مشکلات پیش روی مردمش را پوشش می دهند.

ما یک اقدام عمدی از سوی دولت ایالات متحده داریم تا شیوه زندگی مردم، خانواده، اموال و سرزمین مقدس ما را از بین ببرد.ایالات متحده یک فرآیند سیستماتیک برای پاکسازی قومی از این سرزمین ایجاد کرده است تا بتواند همه سود را بردارد و به دیگر آمریکایی ها بدهد. او گفت. برای اثبات نسل کشی، باید ببینیم هدف چیست.» این فرهنگ رازداری است، این نیت است.»

یک نمونه عالی از چگونگی ریشه کن کردن زندگی شوشون در سال 1971 با قانون اسب های وحشی بود. همانطور که زابارته توضیح داد:سیاستمداران در واشنگتن اسب‌های هندی ما را وحشی معرفی کرده‌اند و شروع به تعقیب صاحبان ما کرده‌اند که طبق معاهده حق دارند به عنوان شکارچی یا چوپان تضمین شده باشد که دام داشته باشند.

«دفتر مدیریت زمین ایالات متحده دریافته است که اسب‌های ما، گاوها و دام‌های ما در حال نابودی زمین هستند. اما زمین توسط سلاح های هسته ای در نتیجه آزمایش ها ویران شد و دولت ایالات متحده مردم شوشون را مقصر دانست.

دستمزدهای کم، کارکنان و سیاسی شدن: یک پلیس سابق در مورد مشکلات پلیس ایالات متحده

اقتصاد یا سبک زندگی پایدار وجود ندارد و نزدیکترین شهر 80 مایلی دورتر است. "من چیزی برای بازگشت به رزرو خود ندارم" زابارته گفت که می تواند نوادگان مستقیم خود را در منطقه کاویک، جایی که منطقه 51 در آن قرار دارد، ردیابی کند. «اسب هایم را دزدیدند، معیشت مرا دزدیدند. بدون کار، بدون فرصت؛ ایالات متحده اقتصاد، شکار، ماهیگیری ما را دزدیده است و ما را ناقض کشور خود کرده است.»

اما این ذخیره تنها بخش کوچکی از کل زمین شوشون را تشکیل می دهد. بقیه توسط دولت ایالات متحده و مردم استفاده می شود، گاهی اوقات ناآگاهانه. مردم خانه می خرند و در زمینی زندگی می کنند که شوشون فکر می کند باید آنها را کنترل کند - اما همه مالیات های اقتصادی به ایالات متحده تعلق می گیرد. شوشون هیچ ادعایی در این مورد ندارند.

"ایالات متحده نمی تواند ثابت کند که مالک آنها است، اما آنها به کشور ما می آیند و پول مالیات را به ایالت نوادا اهدا می کنند، و ایالت نوادا آن پول را می گیرد و به هر واحد دولتی محلی دیگری که شوشون نیست، می دهد. و ما چیزی دریافت نمی کنیم این مالیات بدون نمایندگی است." گفت زابارته.

علیرغم احساس آشکار بی‌عدالتی، او خود را موظف می‌داند که به آمریکایی‌هایی که در کشور شوشون زندگی می‌کنند یا در حال عبور از آن هستند، درباره خطری که این کشور ایجاد می‌کند هشدار دهد.

پدربزرگ من همیشه می گفت به خاطر رسوبات رادیواکتیو گرد و غبار بلند نکنید. من به خاطر این معاهده صلح و دوستی از این مردم مراقبت می کنم و موظفم به سایر آمریکایی هایی که در حال عبور هستند کمک و آرامش کنم. اما من تماشای گرد و غبار آنها در وسایل نقلیه آفرودشان را دارم و به احتمال زیاد در معرض دید قرار می گیرند. پلوتونیوم نیز در بسیاری از سقف خانه های آنها یافت می شود.

کلید Zabarte آگاهی است. هرچه مردم بیشتر تاریخ کشور را بدانند و مشکل را درک کنند، شانس بیشتری برای اقدام معنادار دارند. این ممکن است شامل ارائه نظارت پزشکی و توصیه به نسل بعدی در مورد نحوه محافظت از خود باشد.

زابارته همچنین می‌خواهد شتاب بیشتری به دست آورد تا شوشونی‌ها، از جمله پسرش، بتوانند به تمام زمین‌های خود دسترسی داشته باشند و اقتصاد کارآمدی را ایجاد کنند که با سنت‌های آنها مطابقت داشته باشد.

ما باید همچنان به مردم خود اطلاع دهیم که نسل آینده هیچ مکان امنی برای زندگی ندارند. ما این رزروهای کوچک را داریم و آنها مستعمره هایی هستند که توسط ایالات متحده ایجاد شده است. آنها فقط تا جایی وجود دارند که ایالات متحده بودجه ارائه می دهد. ما راهی برای زنده ماندن در سرزمین خود نداریم.»

او اهل رسالت است و جان خود را برای تحمل این بار فدا کرده است. «من شرافت دارم و خانواده ام آبرو دارند و برای آن می جنگم. آنها این سوراخ ها را از دست نخواهند داد."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
Copyright ©2024 Power By: examplenews.ir