فن کویل ایران رادیاتور

امروزه سیستم های تهویه مطبوع در انواع و ابعاد گوناگون و همچنین در ظرفیت های مختلفی تولید و ارائه می شوند که فن

توسط EXAMPLENEWS در 30 مرداد 1400

امروزه سیستم های تهویه مطبوع در انواع و ابعاد گوناگون و همچنین در ظرفیت های مختلفی تولید و ارائه می شوند که فن کویل ایران رادیاتور از برترین محصولات این عرصه می باشد که در سطح گسترده ای به فروش می رود. سیستم برودتی فن کویل با توجه به ویژگی ها و مشخصات خاص آن از استقبال بالایی برخوردار است. یکی از این ویژگی ها قابلیت دوگانه سرد و گرم آن است که کاربران آن را از یک سیستم گرمایشی مجزا بی نیاز می سازد. برند صاحب نام و موفق ایران رادیاتور طی سالیان حضور موفق خود در عرصه سیستم های تهویه مطبوع و تجهیزات گرمایشی، طی سالیان اخیر اقدام به تولید و عرضه سیستم های برودتی از جمله کولر گازی و داکت اسپلیت نموده است و فن کویل نیز در رده این محصولات قرار دارد. فن کویل ایران رادیاتور به وسیله تکنولوژی های روز طراحی و تولید می شود تا با ارائه راندمانی مطلوب و قدرت هوادهی عالی دما را به درجه مطلوب کاربران آن برساند.

 همچنین فناوری های روز به کار رفته در سیستم های تهویه مطبوع به کاهش مصرف برق نیز می انجامد. بنابراین فن کویل های ساخته شده توسط ایران رادیاتور در تمامی مراحل تولید تحت نظارت کارشناسان و متخصصان قرار می گیرند تا سطح کیفیت آن حفظ شده و در نهایت با ارائه محصولی کاربردی و با طول عمر بالا، رضایت خاطر مشتریان را جلب نماید. فن کویل ایران رادیاتور در انواع مختلف موقعیت نصب و همچنین ظرفیت هوادهی تولید و روانه بازار رقابت می شود تا در مکان های گوناگون با کاربری های مختلف مورد استفاده قرار گیرند؛ از جمله این مکان ها می توان به مناطق اداری مختلف، بانک ها، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها، سالن ها و مطب ها و همچنین مناطق تجاری نظیر فروشگاه های بزرگ، مجتمع ها و مغازه ها اشاره داشت که نیازمند تامین دمای مطلوب در سطحی گسترده با متراژی بالا هستند. فن کویل ایران رادیاتور دارای انواعی است که در ادامه به همراه نحوه عملکرد آن شرح داده شده اند.

 

 

انواع فن کویل ایران رادیاتور از نظر تکنولوژی تولید و نوع عملکرد

انواع مدل های فن کویل ایران رادیاتور با توجه به استانداردهای روز و معیار سطح کیفیت بین المللی ساخته و عرضه می شوند که با توجه به نحوه عملکرد و قدرت هوادهی آن مورد استفاده ی متراژهای بزرگ و کوچک قرار می گیرد و با توجه به عملکرد دوگانه آن در تامین سرمایش و گرمایش محیط، کاربرد فراوانی دارد و سهم زیادی از بازار را در اختیار می گیرد. به صورتی کلی فن کویل دستگاهی است که از دو قسمت مجزا و اصلی تشکیل شده است؛ این دو قسمت همانطور که از نام آن مشخص است، شامل فن و کویل می باشد.وظیفه ی فن انتقال دمای ایجاد شده در لوله های کویل است. به صورت کلی عمل کنترل درجه هوا در فن کویل به وسیله ترموستات تعبیه شده در آن انجام می گیرد و هیومیدستات وسیله ای است که در این دستگاه میزان رطوبت را تنظیم می نماید و مقدار هوا را به درجه مطلوب کاربر می رساند. همچنین در رابطه با کویل؛ جنس کویل اغلب از لوله مسی می باشد که به همراه پره هایی از جنس آلومینیوم ساخته می شود. فن کویل ایران رادیاتور در دو مدل دو لوله و چهار لوله طراحی و عرضه می گردد. همچنین محصولات ایران رادیاتور از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار اند که سبب دوچندان شدن زیبایی محیط می گردد و با توجه به رنگ سفید آن با هر دکوراسیونی هماهنگی دارد. از تکنولوژی های به کار رفته در فن کویل های ایران رادیاتور فیلترهای پرقدرت است که ذرات آلاینده و معلق موجود در هوا را جذب خود کرده و محیط را پاکسازی می نمایند. ناگفته نماند که این فیلترها قابل شستشو هستند و توصیه می شود که در مدت های منظم نسبت به نظافت آن اقدام نمایید. همچنین فن دستگاه نیز به مرور دارای گرد و خاک می شود و بایستی آن را پاک نمود. نحوه عملکرد فن کویل در عملکرد گرمایشی به وسیله پکیج و در صورتی که به حالت سرمایشی تنظیم شود، به وسیله چیلر آن را تهیه می نماید.

فن کویل زمينی ایران رادیاتور

همانطور که گفته شد فن کویل ایران رادیاتور در مدل های مختلف موقعیت نصب تولید و عرضه می گردد که یکی از آن ها مدل زمینی است. همچنین فن کویل زمینی ایران رادیاتور در ظرفیت های مختلف هوادهی تولید و عرضه می گردد تا نیاز محیط های مختلف با متراژهای کوچک و بزرگ را تامین نماید. انتخاب ظرفیت مناسب بستگی به عوامل متفاوتی دارد که مهم ترین آن مساحت مکان مورد نظر است. همچنین تعداد افراد حاضر در آن مکان و تعداد طبقات، زخامت دیوارها و میزان آفتاب گیر بودن از دیگر عوامل موثر در انتخاب ظرفیت فن کویل است که بایستی در نظر داشت. فن کویل زمینی ایران رادیاتور همانطور که از نام آن مشخص است، بر روی زمین نصب می گردد. این سیستم نیز نظیر کولر گازی ایران رادیاتور به وسیله ریموت کنترل قابل تنظیم است که کاربری آن را سهولت می بخشد. مدل زمینی فن کویل، به صورت روبروزن و بالازن هوای خنک یا گرم تهیه شده را به محیط منتقل می کند. البته می توان جهت های آن را طبق دلخواه تغییر داد. ناگفته نماند که این مدل نیازمند ترموستات است ولی در برخی از مدل ها با توجه به وجود ریموت کنترل و پنل الکترونیکی بدون ترموستات نیز عملکرد کافی و مورد نیاز را خواهد داشت.

فن کویل های ديواری ایران رادیاتور

یکی دیگر از مدل های موقعیت نصب فن کویل ایران رادیاتور، مدل دیواری آن است. فن کویل دیواری ایران رادیاتور شباهت بسیار زیادی به کولر گازی دارد و تشخیص این دو از هم نیز بسیار دشوار است. از مزایای این مدل این است که محلی از زمین را اشغال نمی کند و بر روی دیوار نصب می گردد و نیازمند لوله کشی از سقف و یا کف می باشد. مدل دیواری فن کویل نیز در انواع ظرفیت های مختلف تولید و در بازار رقابت عرضه می گردد تا نیاز این قسم از مشتریان را پوشش دهد. این مدل نیاز به ترموستات ندارد و به وسیله ریموت کنترل تنظیم می شود. فن پلیمری از دیگر اجزای فن کویل ایران رادیاتور مدل دیواری است. لازم به ذکر است که ظرفیت فن کویل با CFM مشخص می شود که همان فوت مکعب بر دقیقه است. فن کویل دیواری این برند در ظرفیت هوادهی 300، 400، 600 و 800 CFM تولید و عرضه می گردد. توصیه می شود که پیش از خرید هر محصولی نسبت به مطالعه مشخصات و ظرفیت آن اطلاع کسب نمایید تا خریدی مقرون به صرفه و اقتصادی را تجربه نمایید. مسلم است که در صورت خرید مدل نامتناسب با محیط خود، کارایی لازم را دریافت نخواهید کرد. از دیگر مشخصه های مدل دیواری مجهز بودن آن به حالت خواب است که این مزیت در نهایت مصرف انرژی آن را کاهش می دهد. همچنین دارای مزیت تمیزکنندگی خودکار است که آن را نسبت به سایر مدل ها برتری می بخشد.

منبع : https://tasisat.com/

آخرین مطالب