ماشین سازی امین صنعت اروین یوناراک

به عنوان نمونه هم اکنون میدانیم که موتور TU5 به عامل سابقه براق خود در ۲۰۶ تیپ ۵، تولید صدای کم و مصرف سوخت مط

توسط EXAMPLENEWS در 16 دی 1400
به عنوان نمونه هم اکنون میدانیم که موتور TU5 به عامل سابقه براق خود در ۲۰۶ تیپ ۵، تولید صدای کم و مصرف سوخت مطلوب گزینه اعتنا عدهای از خریداران و منتقدان قرار دارد. اندازه آن ها دوچندان توده و دسته میباشد که به عبور کردن بی دردسر از کوچه های تنگ و اندک عرض امداد شایانی می کند؛ ولی دید آن برای قسمت زیرین بدنه (زیر زه های پلاستیکی درب) روشن دل هست و این مسئله در وجود تعداد متعددی 206 که از ناحیه رکاب بازخورد داشته اند بی اثر گذاری نبوده است. متوسط مصرف سوخت آن در جادههای میان شهری فقط ۵.۶ لیتر برآورد میشود.مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه هم ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود که در قیاس با پیشرانههایی مثل XUM، XU7 مقرونبهصرفه به حیث میرسد. همین موتور علاوه بر اقتدار فنی مناسب، از حیث مصرف سوخت هم رتبهای متعادل به جهت خویش فراهم آورده است. همین مورد ها جزو نقاط قوت پیشرانه 1761 سیسی پژو ۴۰۵ تلقی میشوند؛ ولی در صورتی که بخواهیم به نکات منفی آن نیز اشاره کنیم،باید از مصرف سوخت بالا و میزان خرابی بیشتر آن نام ببریم.سوختن واشر سرسیلندر در همین پیشرانه بیش از بقیه موتورهای نیز مقام صورت میدهد. اگر چه به علت پیچیده و هزینه بر بودن طراحی موتور خودروهای جدید، همین خودروساز ها از طراحی موتور ماشین های ایرانی نو طفره میروند و بیشتر به دنبال به کارگیری از موتورهای سابق و اهمیت تکنولوژی های منسوخ شدهاند. ۸ شرایط برای شدت پرتاب باد وجود دارااست که در گونه های کهن در موقعیت هفتم و هشتم (فشار باد زیاد) صدای آن آزار دهنده می شود. اگر باز هم رشته عمل نکرد مقداری آب بر روی پره های رادیاتور بریزید و پس از این‌که دما به شرایط نرمال برگشت موتور را خاموش نمایید و نقص‌ عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. اختلال دوم در خصوص آلرژی واشر سرسیلندر ورژن XU7 میباشد که در شکل استفاده ناصحیح و فشار بالا و یا این که کوچکترین ایراد در سیستم خنک کننده به سرعت به اختلال برمیخورد. XU7 Engine از مدل هشتسوپاپ است و فناوری تهیه و تنظیم سوپاپهای آن بهصورت غیرهیدرولیک یا این که شیمبندی کار میکند.درنتیجه، ازلحاظ نرمی کارکرد و ایجاد هرج و مرج نسبت به سه پیشرانه دیگر در منزلت پایینتری قرار میگیرد. گشتاور این موتور حدود 30 نیوتن متر کمتر از موتور TU5 است که عملکردی ضعیف تری به موتور در هنگام بالا رفتن از شیب ها میدهد. همین موتور تا حدود زیادی در مرزوبوم ساکن سازی شده است. در سال 1383، شرکت ایپکو (IPCO) تصمیم گرفت تا در پروژهای به نام EF7، زمینه طراحی و ایجاد قلب تپنده ملی را آماده کند. همین مجموعه خودروسازی تاکنون مدلهای متمایز از پژو پارس را به بازار عرضه کرده میباشد که هر کدام موتورهای متمایز دارند. را مهم اسم تجاری پژو 207i و مهم گیربکس دستی روانه بازار کشورمان نمود. پژو، خودروسازی فرانسوی در سال 1810 عمل خودر را مهم ایجاد آسیابهای قهوه، در شهر فرانش-کنته، آغاز کرد و کلیدی تولید دوچرخه «گراند بای» در سال ۱۸۸۲ می توان ادعا نمود به صورت قانونی وارد صنعت خودروسازی گردید. من یک PK جور 84 داشتم و تصمیم به انجام این کار ( تقویت موتور که ولی صحیح اون …. طراحی همین گونه در حقیقت سرآغاز گویش طراحی جدید پژو بود که برای بیش از یک ده سال به جا ماند. موتور XU7 استعمال شده در جمهوری اسلامی ایران خویش به دو کد تقسیم می شد که کد به کار گیری شده در سمند 97 اسب بخاری و کد به کار گیری شده در پژو پارس ELX هم 108 اسب بخار بود. تعداد سوپاپ کاهش نسب به موتور TU5 از نقاط ضعف آن است. همین موتور اتومبیل احتمالا نسبت به موتور TU5 ضعیف خیس باشد، البته مصرف کمتری نسبت به همین موتور دارد. کارایی نسبتا قابل انعطاف و کمصدا بهعلاوه مصرف سوخت پایین، از نقاط قوت قلب تپنده TU5 به شمار میروند.این پیشرانه، به طور معمول فقط ۵.۴ لیتر در جادههای بینشهری سوخت مصرف خواهد کرد و متوسط مصرف سوخت ترکیبی آن نیز برابر ۶.۶ لیتر در صد km ارزیابی شده است. بیشتر مشتریان به عامل همین مصرف سوخت پایین، عملکرد نرم وکمصدا و استهلاک کم، پیشرانه TU5 پژو را نسبت به سایر موتور خودروهای اقتصادی موجود در کشور ایران ترجیح میدهند. از صدا های متداول کابین ۲۰۶ می توان به صدای درب ها در سطح های مختلفالسطح خیابان، صدای فنر و ریل های صندلی های جلو، صدای بازخورد صندلی عقب به قفل نگه دارنده آن، صدای عکس العمل درب صندوق به سینی، صدای کمربند ها، و … در ضمن روغن موتور اهمیت میزان مرغوب بودن SJ یا این که SL سفارش اول سازنده برای گونه های پژو پارس XU7 است. EF7 یک موتور چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ می باشد که از نظر ساختار شباهت فراوانی اهمیت موتورهای K4M یا حتی TU5 دارد، اما در مقایسه اصلی دو پیشرانه اسم برده شده از تطبیقپذیری بیشتری حیاتی گاز عکس موتور tu5 206 طبیعی برخوردار است. موتور اتومبیل از سری تیو فایو یا TU5 می باشد و در نامگذاری کلی ماشین نیز مورد به کارگیری بود و بضاعت و توان ایجاد 110 اسب بخار اقتدار دارد. به عنوان مثال موتور زانتیا 2000 نیز همین مقدار گشتاور رو ایجاد می کنه ولی زیرا گشتاور زانتیا در دور 4200 به دست میاد و منحنی گشتاورش در دورهای بالا به اندازه ی Mi16 فلت و صاف نیست، به اقتدار 135 اسب در بدور 5500 می رسه و اکثر از بدور 5500 گشتاور اثر گذار نداره تا بتونه اقتدار بیشتری ایجاد کنه البته موتور XU9J4 تا به دور 6500 گشتاور موءثر داره.
آخرین مطالب