شرکتهای هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس هشدارهای خود را مبنی بر اینکه سیگنالهای تلفنهای همراه 5G - که قرار است در اوایل ژانویه راهاندازی شود - میتواند توانایی هواپیما را برای عملیات ایمن در مناطق با دید کم به خطر بیندازد، تجدید کردهاند.
مدیران عامل هر دو سازنده هواپیما به پیت بوتیگیگ وزیر حمل و نقل ایالات متحده هشدار داده اند که تلاش برای استفاده از ارتفاع سنج های رادیویی در هواپیماهایشان - دستگاه هایی که به خلبانان اجازه می دهد در دید کم فرود بیایند و تنها به سیگنال های رادیویی برای اندازه گیری ارتفاع وابسته هستند - خطرناک خواهد شد، اگر غیرممکن نباشد. در صورتی که فعال سازی برنامه ریزی شده 5G در بیش از 40 فرودگاه از شلوغ ترین فرودگاه های کشور می تواند طبق برنامه در ژانویه ادامه یابد.
دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ و جفری نایتل، مدیر عامل شرکت ایرباس آمریکا، از دولت بایدن خواسته اند تا معرفی 5G در طیف سی باند را به تعویق بیاندازد. "تأثیر منفی بزرگ بر صنعت هوانوردی."
اداره هوانوردی فدرال قبلاً به خطوط هوایی گفته بود که تداخل احتمالی در ارتفاع سنجهای رادیویی فرستندههای C-Band، آژانس را ملزم میکند تا خلبانان را از تکیه بر ابزارهای ردیابی ارتفاع در نزدیکی فرودگاههای خاص منع کند. تخمین زده می شود که محدودیت ها می تواند منجر به تاخیر، لغو یا انحراف تا 4 درصد از پروازهای ایالات متحده شود.
اجبار خطوط هوایی به فرود هواپیماها در جای دیگر نه تنها می تواند باعث ناراحتی مسافران، خلبانان و کارکنان شود، بلکه اگر مکان جایگزین در کشور دیگری یا کشوری با قوانین متفاوت باشد، می تواند مشکلات قانونی ایجاد کند.
کمیسیون ارتباطات فدرال می گوید هیچ مشکل واقعی برای ارتفاع سنج های رادیویی وجود ندارد و AT&T و Verizon، ارائه دهندگان اصلی سیگنال های 5G، متعهد شده اند که قدرت شبکه های خود را کاهش یا محدود کنند. هر دو شرکت روز چهارشنبه در نامه ای به جسیکا روزنورسل، رئیس FCC اعلام کردند که معرفی خواهند کرد "مرز ها" در شبکه های خود برای نیمه اول سال "در حین ارزیابی شواهد اضافی از سازندگان ارتفاع سنج رادیویی.با این حال، به نظر میرسد تامینکنندگان نگرانیها مبنی بر اینکه این مشکل میتواند بر سفرهای هوایی تأثیر بگذارد را رد کرده و گفتهاند که وجود دارد هیچ مدرک معتبری مبنی بر وجود مشکل مشروع در مداخله وجود ندارد.»
این شرکتها اضافه کردند که اقدامات آنها تأثیر قابلتوجهی بر خدمات 5G ارائه شده به مشتریان نخواهد داشت و شکایت کردند که قبلاً 80 میلیارد دلار برای دستیابی به پهنای باند 5G سرمایهگذاری کردهاند که در ابتدا قرار بود در نوامبر راهاندازی شود. تاخیرهای بیشتر ساده بود "ترسناک"، آنها شکایت کردند.
نگرانی ها در مورد استقرار قریب الوقوع 5G فشار بیشتری را بر این شرکت هواپیمایی محاصره شده وارد کرده است، که در حال حاضر هزاران پرواز را در طول فصل شلوغ کریسمس به دلیل ترس از ورود قریب الوقوع نوع Omicron لغو کرده است. نوع جدید، اگرچه به نظر می رسد علائم بسیار خفیف تری نسبت به نسخه های قبلی خود ایجاد می کند، اما بسیار سریعتر از مثلاً دلتا گسترش می یابد.
شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:
[ad_2]
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- هفت کاری که برای موفقیت لباس بچگانه باید انجام دهید
- iMac 5K i7 late 2015 maxed out
- انواع لباس بچگانه پسرانه و دخترانه
- چرا همه مرده اند در مورد داروهای گیاهی اشتباه می کنند و چرا باید این گزارش را بخوانید
- What Is Haute Couture?
- لباس بچگانه یک بسیار روشن روش که برای همه کار میکند
- مبارزه برای لباس بچگانه: راه سامورایی
- Samsung HW-Q950T and HW-Q900T Soundbar - Review & Comments
- باور این 8 افسانههای مربوط به داروهای گیاهی شما را از رشد بازمیدارد.