پرستار سالمند در منزل شرکت آسایش ایرانیان

پرستار سالمند در منزل  شرکت آسایش ایرانیان   شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با سالها تجربه در زمینه پ

توسط EXAMPLENEWS در 17 مرداد 1401

پرستار سالمند در منزل  شرکت آسایش ایرانیان

 

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان با سالها تجربه در زمینه پرستار سالمند و پرستار بیمار در خدمت همشهریان عزیز می باشد. مراقبت از سالمند و کودک در منزل یا بیمارستان از خدماتی می باشد که به تخصص بالا نیاز دارد. نیروهای آموزش دیده و مجوز قانونی فعالیت رسمی شرکت از اولویت های اصلی این کار می باشد. خدمات پرستاری آسایش ایرانیان این امکان را برای همه ی عزیزان فراهم کرده است.

پرستاری از سالمند و آموزش های مربوطه

بسیاری از سالمندان با بالا رفتن سن دچار مشکلات جسمی و بیماری‌های مختلف می‌شوند. در این شرایط حفظ و پایبندی به قواعد زندگی سالم برای فرد سالمند و نگهداری از سالمند دشوار خواهد بود و ممکن است ادامه زندگی به‌صورت مستقل برای سالمند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. 

سالمندی که دچار ناتوانی‌های مختلف جسمی یا روانی شده باشد قطعاً بدون دریافت کمک‌های تخصصی  قادر به ادامه زندگی در منزل شخصی خود نخواهد بود. 

نگرانی از ترک محل زندگی و از دست دادن استقلال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سالمندان است که  با استخدام یک پرستار سالمند حرفه‌ای این مشکل قابل‌حل است و مراقبت از سالمند به نحو احسن انجام خواهد شد.

این پرستاران بسته به نیاز سالمند قادر به ارائه طیف وسیعی از خدمات پزشکی، پرستاری، پاراکلینیکی، خدمات مراقبتی و نظافتی در منزل  هستند.

در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که استخدام پرستار سالمند در منزل چه مزایای برای سالمند و اطرافیان او دارد:

علائمی هشداردهنده که نشان دهنده نیاز سالمند به حضور پرستار است

گاهی اوقات اطرافیان و خانواده سالمند متوجه بروز تغییراتی در رفتار سالمند می‌شوند که ممکن است باعث تعجب آنها شود. این علائم ممکن است به‌تدریج ظاهر شوند و حتی فرد سالمند نیز متوجه بروز این تغییرات نشود. 

برای بسیاری از افراد سالمند پذیرش این موضوع که برای انجام امور زندگی خود به کمک دیگران نیاز دارند بسیار دشوار است. در این شرایط لازم است اطرافیان سالمند نسبت به تغییرات به وجود آمده هوشیار بوده و در صورت نیاز نسبت به استخدام مراقب و پرستار سالمند اقدام کنند. 

در ادامه مهم‌ترین علایمی که نشان دهنده نیاز سالمند به دریافت مراقبت‌های تخصصی از سوی پرستار سالمند است را بیان کرده‌ایم:

سالمند بیشتر ساعات روز در بستر باقی می‌ماند و تمایلی به خروج از اتاق خواب ندارد

سالمند به دلیل فراموش کردن وعده‌های غذایی ممکن است دچار تغییرات وزنی شدید شود 

افزایش وزن ناشی از فراموشی و خوردن مجدد وعده‌های غذایی 

مشکل در راه رفتن یا ایستادن پس از نشستن طولانی‌مدت

مشاهده خراش یا ساییدگی روی دیوارها و وسایل دیگر به دلیل برخورد سالمند به مبلمان  

فراموشی مصرف دارو یا مصرف دوزهای نادرست داروها 

بوی نامتعارف یا نامطبوع بدن ناشی از عدم دوش گرفتن یا حمام نکردن به مدت طولانی 

استشمام بوی مداوم ادرار روی لباس یا محیط خانه

فقدان یا بی‌توجهی آشکار به نظافت، مانند نامرتب بودن موها، ناخن‌های بلند، مسواک نزدن یا نخ دندان نکشیدن و استفاده مکرر از لباس‌های کثیف یا لکه‌دار.

انبوه نامه‌های باز نشده یا قبوض پرداخت‌نشده 

مشاهده علائم تصادف و فرورفتگی‌ها و خراش  روی خودرویی که سالمند راننده آن است

ناتوانی در هدایت ماشین و رعایت اصول رانندگی 

خاموش نکردن وسایل مانند اجاق‌گاز، سیگار یا پیپ و رها کردن آنها

روش‌های استخدام پرستار سالمند 

·         زمانی که این موضوع مشخص شد که سالمند دیگر به تنهای قادر به ادامه زندگی در منزل شخصی خود نیست و تمایلی به نقل‌مکان به منزل اعضای خانواده یا سرای سالمندان ندارد، بهترین گزینه استخدام پرستار سالمند است که برای این کار دو روش اصلی وجود دارد.

-     استخدام سالمند از طریق شخصی

-     استخدام سالمند از طریق مراکز مجاز خدمات پرستاری 

در روش اول فرد برای استخدام پرستار از روش‌هایی مانند درج آگهی یا توصیه‌های دوستان و آشنایان برای یافتن پرستار استفاده می‌کند. علیرغم این که این روش هزینه کمی دارد اما با مشکلات بزرگی همراه است. در این شرایط کارفرما هیچ‌گونه اطلاعاتی از سوابق کاری یا تحصیلی پرستار ندارد و ممکن است پرستار در مورد این موضوعات اطلاعات اندکی در اختیار کارفرما قرار دهد. عدم وجود تعهد و قرارداد قانونی بین طرفین سبب بالا رفتن احتمال ترک کار توسط پرستار و نبود امکان جایگزینی سریع برای پرستار می‌شود.



https://asayeshiranian.com/

 

 

شرکت پرستاری آسایش ایرانیان

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین مطالب