پروانه کسب چیست و برای صدور آن چه شرایط و مدارکی لازم است ؟ 83

شرایط گرفتن جواز کسب آرایشگاه زنانه نمونه مجوز سالن های زیبایی افرادی که برای دریافت پروانه کسب اقدام می کنند

توسط EXAMPLENEWS در 31 شهریور 1401
شرایط گرفتن جواز کسب آرایشگاه زنانه نمونه مجوز سالن های زیبایی افرادی که برای دریافت پروانه کسب اقدام می کنند باید دوره های آموزشی را تحت نظار ت کمیسیون نظارتی طی کنند. جواز کسب، در اصل مجوزی می باشد که به اشخاص برای راه شروع کسب و کار در مکانی برای کسب و کار داده می شود. جواز کسب به دو شکل دائمی و موقتی صادر می شود که باید در نظر داشت که مدت اعتبار جواز کوتاه مدت یک ساله بوده و فقط یک بار صادر می شود. بدون شک انتخاب یک تجارت، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و کسب برخی مهارت‌های شغلی در آن حیطه است، اما هایپرمارکت تجارتی است که نیازمند بررسی همه‌جانبه و برنامه‌ریزی بدون نقص است. دریافت جواز کسب هایپرمارکت مراحل مختلفی دارد که انجام صحیح این مراحل به شما کمک می‌کنید با سرعت بالاتری مجوز مدنظر را دریافت و کسب‌وکار خود را آغاز کنید.
  • اگر دارنده کسب و کار اقدام به دریافت جواز کسب نکند، مشمول مجازات های گوناگون تعریف شده برای این امر شده و ممکن است جریمه نقدی شود و یا محل کسب و کارش پلمپ موقت یا دائم شده و باعث تعطیلی محل کار شود.
  • در چند سال اخیر شاهد این موضوع بوده ایم که تب کارفرینی در کشورمان بسیار داغ شده است.
  • در صورتی که قصد دارید به صورت حقوقی، ثبت نام را انجام دهید، باید از کادر نوع متقاضی، آن را روی “حقوقی” تنظیم کنید.
  • همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که فعالیت جدید شما جزء صنف دیگری می‌باشد و در دسته صنفی شغل پیشینتان نیست، باید با صنف پیشین تسویه حساب کرده باشید.
در صورتی که از نظر اتحادیه متقاضی اخذ جواز کسب، شرایط لازم را نداشته باشد درخواست فرد را رد می‌کند. با این حال اگر متقاضی به این موضوع اعتراض داشته باشد می‌تواند حداکثر ۲۰ روز بعد از تاریخ دریافت پاسخ، اعتراض خود را کتباً به مجمع امور صنفی ارائه دهد. در مرحله بعد مجمع امور صنفی و اتاق اصناف وظیفه دارد که به درخواست شما رسیدگی کند و پس از دریافت اعتراض متقاضی، حداکثر ۱۵۵ روز بعد پاسخ نهایی اعتراض را اعلام نماید. جواز یا پروانه كسب دو نوع موقت و دائم دارد كه جواز کسب موقت تنها یکبار صادر می‌شود و اعتبار آن یکسال است.

لیست مدارک

6) برای گرفتن جواز کسب متقاضی باید گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر را از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دریافت کند و آن را ارائه دهد. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد جواز کسب از مشاوره حقوقی در مورد جواز کسب به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره جواز کسب داشته اند ، اطلاعات خود را درباره جواز کسب افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد جواز کسب طرح کنید. بسیاری از مشاغل با جان مردم سروکار دارند که سوپرمارکت‌ها نیز یکی از همین مشاغل هستند. طبق آمارها تقریباً 80 درصد خورد و خوراک‌های مردم از طریق سوپرمارکت‌ها تهیه می‌شود لذا این شغل از حساسیت‌های زیادی برخوردار بوده و دقیقاً به همین دلیل است که برای راه‌اندازی آن سخت‌گیری‌‌های زیادی می‌شود. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر بر اثر این تب کارآفرینی تعداد افرادی که قصد دارند کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند هر روز بیشتر و بیشتر می شود. این موضوع را می توانیم از آمار بالای فروش محصولات برنامه حسابداری سپیدار نیز به خوبی درک کنیم. _داشتن اطلاعات مشاغل همانند شناسنامه ای کاری عمل می کند و همان طور که گفتیم اعتبار لازم برای بستن قرارداد با سایر بنیادها را فراهم می کند. در این مورد می توانید با داشتن مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم به راحتی پروانه بهره برداری خود را دریافت نمایید و از مزیت های بسیار زیادی که دارد استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید در وب سایت “درگاه ملی مجوز های کشور”، حساب باز کرده و درخواست خود را ثبت نمایید. گواهی اداره مالیات نیز برای پرداخت کردن مالیات برای دریافت جواز کسب ضروری می باشد. پشت سر گذاشتن دوره آموزشی تعویض روغنی که تحت نظر کمیسیون نظارت باشد اجباری بوده و در صورتی که پروانه کسب شده باشد نیازی به گذراندن دوره ها نخواهد بود.

تایید اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی

اما مدت اعتبار پروانه دائم 5 سال است و بعد از این دوره باید مجددا تمدید شود. جواز تاسیس یک مدرک خیلی مهم و قابل ارائه به خیلی از مراجع از جمله بانک ها، اداره ثبت علامت تجاری جهت ثبت برند و مراجع قضایی به عنوان سندی به جهت وثیقه می باشد. در بحث تفاوت جواز کسب با پروانه کسب در نظر داشته باشید که پروانه بهره برداری به دارندگان آن ها امکان گرفتن علامت استاندارد برای واحدهای صنعتی ای که محصولاتشان شامل استاندارد اجباری است می گردد. اما تفاوت اصلی جواز تاسیس حقیقی و حقوقی در این است که در مواقع اخذ وام بالای یک میلیارد تومان جهت واحد صنعتی مربوطه، جواز تاسیس حقوقی اعتبار بالاتری داشته و ترجیح داده می شود. برای اخذ پروانه کسب متقاضی بین ۵ میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال هزینه متغیر بسته به نوع مجوز درخواستی می‌پردازد. اگر قصد دارید مجوز کسب را از اتحادیه‌های شهرستان بگیرید، در قسمت سازمان تابعه گزینه "اتاق اصناف استان" را انتخاب کنید.

ادامه دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت

پروانه کسب به عنوان مجوز کسب وکار، قالب و چارچوبی را برای واحد صنفی موردنظر در نظر گرفته است که باید بر همان اصول به فعالیت خود ادامه دهد. در غیر این صورت پروانه کسب تولیدی باطل می شود و همان طور که گفتیم ادامه فعالیت به صورت غیرقانونی مجازات کیفری و جریمه نقدی را به همراه دارد. اگر قصد راه اندازی هر شغل و یا پیشه ای را دارید برای شما بهتر است که هرچه سریع تر در جهت اخذ جواز کسب مربوطه اقدام به عمل آورید تا با مانع خاصی در این زمینه روبه رو نشوید. در واقع پروانه کسب 5 ساله هست بعد پنج سال منقضی و مجدد باید تمدید شود. در واقع بیشتر در مواردی کاربرد دارد که شخص یک مکان مشخص اجاره کرده باشد موجر با مالک توافق می کند که به مدت یک سال که مستاجر هست پروانه کسب یک ساله اخذ کند. پس از این که مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد، رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در این حوزه را داشت برای او اطلاعات مشاغل صادر می‌کند. در صورتی که قصد انتقال پروانه خود به فرد دیگری را دارید، بایستی این موضوع را به صورت کتبی به اتحادیه خود اطلاع دهید و فردی که قرار است پروانه به اسم وی صادر گردد را در آن معرفی کنید. چنانچه فرد شرایط کافی را داشت، جواز کسب قبلی باطل شده و با مشخصات اسم فرد جدید جواز کسب صادر می‌گردد. پس به طور کلی نتیجه می‌گیریم که این امکان وجود دارد که شخص پروانه جواز کسب خود را به دیگری انتقال دهد. مشاغلی اعم از آرایشگری، خیاطی، نانوایی و… جزء مشاغلی هستند که به آنها مشاغل آزاد گفته می‌شود و این مشاغل حتما می‌بایست پیش از آغاز کار مراحل لازم به‌منظور اخذ جواز و پروانه کسب را سپری کنند. هر شغلی که نیازمند برخورداری از دانش یا حرفه ی مشخصی باشد به جواز کسب نیاز دارد.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب

جواز کسب یک روش قانونی برای شروع یک کسب و کار است که باید از مرکز امور اصناف و بازرگانان اخذ شود. در واقع قانونی که نظام صنفی طرح ریزی کرده تا بر فعالیت های اصناف مختلف نظارت داشته باشد، جواز کسب نامیده می شود. فعالیت در هر صنف به داشتن این مجوز نیازمند است، در غیر این صورت فعالیت ها غیرقانونی به شمار می رود. جواز کسب را می توان به صورت الکترونیکی یا از طریق مراجعه به اتحادیه مورد نظر خود دریافت کرد. در این مقاله سعی شده است تا به صورت کامل پروانه کسب و مدارک لازم برای جواز کسب را معرفی نماییم و همچنین مراحل دریافت، تمدید اعتبار و مدارک لازم برای پروانه کسب را به شما عزیزان معرفی نماییم.

مجازات نداشتن جواز کسب چیست؟

درصورتی که بدون پروانه کسب مشغول به کار شوید یا مجبور به پرداخت جریمه میشوید و یا اینکه محل کسب شما پملب میشود. پس از طی کردن مراحل قانونی پروانه کسب و اخذ مجوز در صورت بروز تخلف و رای دادگاه بر ابطال جواز صادر میشود. مدارک لازم برای دریافت پروانه کسب و کار مجازی همان مدارک لازم برای پروانه کسب و کار واقعی هستند تنها یک نکته وجود دارد کسب و کارهای مجازی برای فعالیت خود باید ساخت سایت یا اپلیکیشن یا هر دو را داشته باشند. در قدم اول باید بدانید برای چه کسب و کاری مجوز می خواهید تا نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایید . تاسیس هرنوع محل کسب و اشتغال به هر نوع کار فنی مستلزم داشتن پروانه مربوط به آن است پروانه کسب اجازه ای است که طبق مقررات قانون صنفی به منظور شروع و ادامه های کسب و کار یا حرفه ای به فرد مربوطه برای محل مشخص یا وسیله‌ کسب مشخص داده می شود. در رابطه با مشاغل اینترنتی دریافت پروانه که اقدامی است که در جهت جلب اعتماد مشتریان انجام می شود .

هزینه گرفتن پروانه کسب مشاور املاک

باید جهت اخذ مجوز لازم به اتحادیه صنف مربوطه مراجعه و در خواست کتبی خود را تسلیم کند. در صفحه پیش رو، پس از مطالعه موارد گفته شده، از قبیل مدارک مورد نیاز، اطلاعات خواسته شده، شامل پروانه، نوع، نوع شخص متقاضیپروانه و مدت پروانه را تعیین نمایید. لازم است تا آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهید؛ بد نیست در این جا به این موضوع اشاره شود که برای افراد بالای 50 سال، این افراد می‌توانند گواهی پایان تحصیلات ابتدایی را ارائه دهند و یا مدارک مربوط به داشتن سواد خواندن و نوشتن. گرفتن جواز کسب یا تأسیس می‌توانید به راحتی با قیمتی مناسب در شهرک‌های صنعتی محل مناسبی را برای شروع فعالیت خود پیدا کنید. شاید ذکر این نکته در این جا خالی از لطف نباشد که شما در یک شهر صنعتی برای شروع فعالیت نیاز است تا تنها 30 درصد از کل هزینه را پرداخت کنید و پس از آن می‌توانید مابقی هزینه را به صورت اقساطی پرداخت کنید. در واقع شما با اخذ این مجوز می توانید برند و نام تجاری مختص خود را ثبت کنید و از مزایای قانونی آن بهره مند شوید. دارالترجمه رسمی تات مدارک هویتی، تحصیلی و شغلی را با بهترین کیفیت ترجمه کرده و در صورت لزوم تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را هم دریافت می‌کند. کار ترجمه فوری و باکیفیت در این مرکز به صورت آنلاین و حضوری پذیرفته می‌شود تا افراد بتوانند در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کرده به باکیفیت‌ترین ترجمه‌ها دسترسی داشته باشند. به دنبال ترجمه مقاله ISI و نگارش نامه برای اساتید و دانشگاه‌ها هستید، تات در این مورد هم بهترین مشاور برای شما است. در صورتی که به تاییدات دادگستری و خارجه نیاز دارید می توانید با ارائه اصل جواز کسب به دارالترجمه نسبت به اخذ تاییدات دادگستری و خارجه اقدام کرد. ترجمه‌ی پروانه کسب بدون ارائه ی اصل مدرک غیر قابل ترجمه رسمی است. با این حال شما می توانید یک اسکن با کیفیت از جواز خود را از طریق واتساپ برای ما ارسال کنید و پس از ترجمه، مدرک شما به همراه نماینده‌ی دارالترجمه برای شما ارسال می شود و پس از بررسی اصل مدرک تحویل داده خواهد شد.

وکیل در زاهدان

اگر درخواست صدور پروانه کسب شما مورد قبول واقع نشد و شما نسبت به این قضیه معترض بودید میتوانید بعد از وصول نظر کتبی اتحادیه ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به کمیسیون نظارت مربوطه تسلیم کنید. کمیسیون نظارت ظرف مدت یک ماه نظر خود را نسبت به اعتراض شما اعلام میکند. 2) فرد باید مدارکی نظیر سند مالکیت، اجاره نامه رسمی یا عادی و مبایعه نامه را ارائه دهد. دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. سلام وقت بخیر بنده برای محل کار ازم ضمانت خواستن جواز کسب معتبر املاک بردم میگن جواز شغل کاذب هست و شامل ارزش مادی نمیشه این یعنی چی مگر اصل موضوع بر ... سلام من سال 95 بخاطر دوس دخترم قاضی بهم پنج ماه بازداشت موقت داد بدون ضامن بعدش با ضمانت آزاد شدم و سال 97 صد ضربه حد خوردم الان میخوام پروانه کسب بگی ... باسلام خواهرم شوهرش فوت کرده داری یه بچه دختر 4ساله می باشد ایا اگر جواز کسب مغازه در بیاره حقوق مستمری قطع میشود ...
آخرین مطالب