مشتریان شما واقعاً در مورد پژو تیوفایو Tu5 شما چه فکر می کنند؟

پارس در طی این سالها با تیپهای مختلفی به بازار عرضه شد. در آخر باید به سؤالی که اول مقاله مطرح شد پاسخ داد که

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

پارس در طی این سالها با تیپهای مختلفی به بازار عرضه شد. در آخر باید به سؤالی که اول مقاله مطرح شد پاسخ داد که آیا صنعت خودروی کشورمان در طی این سالها پیشرفتی هم داشته؟ پارس در سالهای اولیه با نامهای سفیر و پرشیا به بازار عرضه شد و رفتهرفته نام آن به پارس تغییر کرد. البته قیمت پایینتر سبب میشود که بتوان تا حدودی از این مورد چشمپوشی کرد. به همین دلیل فروش قسطی پژوپارس LX نیز مشابه با خرید قسطی پژوپارس تیوفایو علاقمندان خود را پیدا دیدن صفحه اصلی کرد. مسلماً این داشبورد نسبت به داشبورد قبلی بروزتر و ازنظر بسیاری زیباتر است؛ اما هنوز هستند کسانی که (ازجمله من نگارنده) طراحی داشبورد قبلی را بیشتر میپسندند. ازنظر من موتور xu7خیلی بهتره از tu5 چون هم هزینه هاش کم تر داره ولوازم یکیشم راحت تر پیدامیشه حجم موتور وگشتاور بیشتری داره بعد هم اگر از ماشین تا حد ناموس کار بکشی واشر هم میزنه . من واقعا متوجه حرف دوستانی که میگن xu7 راه نمیره نمیشم؟ البته برای ما هم این موضوع عجیب بود و برای همین چند بار آزمایشهای خود را تکرار کردیم و در آخر متوجه شدیم که تعمیرات اساسی متعدد که بر روی موتور پارس قدیمی اعمال شده سبب این اتفاق است؛ اما اگر پارس قدیمی با موتور ایکس یو سون بدون تعمیر و با قطعات فابریک بود، مطمئناً به راحتی موتور TU5 را پشت سر میگذاشت و یا نهایتاً نتیجه رقابت را مساوی میکرد.

از بحث موتور که بگذریم متوجه ترمزهای قویتر پارس جدید نسبت به نسخه قدیمی میشویم. عملکرد کولر در پارس جدید بهتر از نسخه قدیمی به نظر میرسد. ضمنا طبق نظر مدیران، میزان پیش پرداخت در سال جاری کاهش یافته است و شما با هر میزان سرمایهای که دارید با کمترین پیش پرداخت میتوانید صاحب پژو پارس تیو فایو شوید. اگر بخواهیم بیشیلهوپیله و رک و راست بین این دو خودرو، برنده را اعلام کنیم باید بگوییم که پژو پارس ایکس یو سون انتخاب ماست. امکانات رفاهی و ایمنی مشترک این دو خودرو عبارتاند از: ترمز ABS، ایربگ راننده، سنسور دنده عقب، شیشه اتوماتیک راننده، مه شکنهای جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، چهار شیشه برقی و تنظیم آیینه با به صورت برقی؛ اما آیینههای تاشو برقی، پشتی صندلیهای برقی، کولر اتوماتیک الکتریکی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و ایربگ سرنشین کناری از امکانات اضافهتر پارس جدید نسبت به نسخه قبلی هستند. این طرح، حاصل ترکیب المان های پژو 406 نظیر چراغ های گربه ای جلو، جلوپنجره شیر نشان، ورودی هوا و مه شکن های روی سپر و ضربه گیرهای مشکی رنگ در جلوبندی خودروست. نوبتی هم باشد نوبت مقایسه موتور این دو خودروست. فضای کابین و صندوق عقب هم در هر دو خودرو یکسان است و کوچکترین تفاوتی در آنها دیده نمیشود که امری منطقی است.

البته انتظار بیشتری هم از یک خودروی بهاصطلاح اقتصادی در بازار ایران با این کارکرد و شرایط نگهداری نهچندان مناسب نمیرود؛ اما در پارس جدید ۹۹ که حدود ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد این افت کیفیت دیده نمیشود که این هم منطقی است و انتظاری کمتر از این هم نمیرود؛ اما استفاده از متریال نرمتر و با کیفیت بیشتر به جای متریال خشک در داشبورد پارس ۸۹ نشان میدهد که نسخههای سالم و تمیز پارس قدیمی هنوز هم با قیمت پایینتر، کیفیت بالاتری در متریال کابین را به شما ارائه میکند. همچنین شما با شرکت در طرح فروش اقساطی پژو پارس tu5 ایران خودرو، صاحب خودرویی با یک پیشرانه کم مصرف خواهید شد، پیشرانهای که باعث میشود تا مصرف بنزین به شکل قابل توجهی پایین بیاید و سطحی معقول و منطقی پیدا کند. از سمند سورن گرفته تا دنا معمولی، تندر ۹۰، برلیانس اچ ۲۳۰ و حتی پژو ۲۰۶ صندوقدار! تعمیر کردن موتور تیو فایو در خودرو ۲۰۶ کمی با سختی و دردسر می باشد به این دلیل که دارای حجم ۱.۶ لیتری در کنار فضای محدود درون محفظه موتور ۲۰۶ می باشد. بدین ترتیب در طولانی مدت در هزینه های استفاده و نگهداری مقرون به صرفه به نظر می رسد و ظرفیت باک خودرو نیز 70 لیتر اعلام شده است.

چه نظر ما را درباره عاقلانه بودن خرید قسطی این خودرو بخواهید و چه با کارشناسان مالی مشورت کنید و یا با متخصصان بازار خودرو به گپ و گفت بنشینید، همه متفق القول هستند که در اقتصاد نابسامان کشور ما، دست روی دست گذاشتن برای خرید خودرو آن هم به شیوه اینجا اقساطی عاقلانه نیست. از طرفی گیربکس اتوماتیک به ویژه در شهرهای شلوغ و ترافیکهای سنگین، یک امتیاز بزرگ برای شماست. البته ما در این بخش صرفاً مشخصات موتور این دو خودرو را در قالب یک جدول مقایسهای ذکر کردهایم و تست این موتورها در واقعیت در قسمت تجربه رانندگی صورت گرفته است. ازاینرو بخش طراحی ظاهری را خلاصه و زودتر به سراغ تجربه رانندگی و بررسی تفاوتهای فنی و کیفی این دو خودرو میرویم. جداول زیر و امتیازات صرفاً جهت مقایسه این دو خودرو است. در حین حرکت نیز این موضوع مشهود است و هماهنگی موتور و گیربکس پارس قدیمی بسیار بسیار بهتر از پارس جدید با موتور TU5 است؛ اما در بحث شتاب و کشش ورق برمیگردد و اینجاست که پارس جدید با موتور TU5 کمی از پارس قدیمی جلو میافتد و آن را پشت سر میگذارد. و در اینکه کلا این موتورا قدیمی شدن هم هیچ شکی نیست و ایران خودور و سایپا مفتشون هم کلا گرونه واسه ایرانیان…

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت این لینک.

آخرین مطالب