شما این اشتباهات لوازم عکاسی را مرتکب می شوید؟

عکاسی اجسام بیجان یا عکاسی طبیعت خاموش (به انگلیسی: Still life photography) شاخهای از هنر عکاسی میباشد، که به

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

عکاسی اجسام بیجان یا عکاسی طبیعت خاموش (به انگلیسی: Still life photography) شاخهای از هنر عکاسی میباشد، که به ثبت تصویر از اشیاء بیجان و معمولاً غیر متحرک همچون شعله شمع، دود، گلها، غذا، سنگ، کتاب، جواهرات، لوازم التحریر، میوهها و سایر اشیا برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید محیط پیرامون میپردازد. میانبند یا دیافراگم (به انگلیسی: diaphragm)در دوربین عکاسی به تیغههایی گفته میشود که درون لنز قرار گرفتهاند و با گشاد و تنگ شدن، میزان عبور نور را از روزنه میانی آنها که به آن اپرچر گفته میشود، کنترل میکنند. از گوشی هوشمندی که هر روز از آن استفاده میکنید تا محصولی که در یک کارخانه تولید میشود، در تمام آنها تکنولوژی نقش دارد. شاه برای اینکه عکاسخانه مدیرمسئولی هم پیداکند آقا رضا خان اقبالالسلطنه پسر میرزا اسماعیل، پیشخدمت سلام و برادر علی نقی حکیم الممالک را که از محرمان و نزدیکان شاه بود و بنا به امر شاه فن عکاسی را نزد کارلیان به خوبی یادگرفته بود عکاسباشی و مدیر عکاسخانه مبارکه همایونی کرده، به این فن جدید صورت جدی و رسمی داد و از این پس از همه اردوکشیها، ییلاقها، سفرها، مراسم سلام، اسب دوانیها و شهرها و طبقات مختلف مردم و رجال عکسهای فراوان متعدد گرفته درآلبومها قرارداده شد ودرآلبوم خانه سلطنتی درکاخ گلستان در شمسالعماره گرد آمد. از اوایل سلطنت مظفرالدینشاه در ۱۳۱۴ قمری عبداله میرزا در بالاخانههای دارالفنون عکاسخانهای دایر نمود و فن عکاسی برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید را متداول کرد. شاید همین موضوع، بعدها شیفتگی بیش از حد او به عکاسی و حمایتهای گسترده او از این فن و هنر را در سالهای طولانی سلطنت را به دنبال آورد و زمینهساز رواج گسترده عکاسی در ایران و کاربردهای گوناگون آن شد. یادداشتها و مدارک برجای مانده در کاخ گلستان، حاکی از آن است که ناصرالدین شاه با ظهور فیلم و چاپ عکس آشنا بوده و از طرفی دستخط و توضیحات وی در حاشیه بسیاری از عکسها و عبارت معروف «خودمان انداختیم» نشان از فعالیت برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید عکاسی او دارد. برجستهترین و پرکارترین عکاس حرفهای ایران در پایان قرن نوزدهم، آنتوان سوریوگین بود که سراسر ایران را زیر پا نهاد و از مردم، مناظر، معماری و اشیاء عکسهای زیادی گرفت. هر یک از ابزارها مطابق با هدف عکاس و شیوه ی برخورد وی با فضای معماری انتخاب می شوند.

ملک قاسم میرزا شاهزاده ایرانی و ژول ریشار فرانسوی نیز از جمله پیشروانی هستند که در ایران، به شیوه داگرئوتیپ، عکسبرداری کردهاند. سافت باکس نوعی ابزار نورپردازی در عکاسی است که از طریق انتشار نور، نوری هم سطح و پراکنده ایجاد می کند. برای عکاسی همه منظوره نگاهی به دوربینهای Canon 5D Mark IV، Nikon D750، Sony a7R II، Sony a99 II، Pentax K-1، Fujifilm X-T2 و Sony a6500 بیاندازید.اگر میخواهید عکاسی شهری انجام دهید دوربین Olympus O-MD E-M1 Mark II برای این کار بینظیر است. برای عکاسیهای شهری از کیف شانهای استفاده میکنم. برای مثال تسلا میخواهد در آینده نزدیک ربات انساننمای اپتیموس را روانه بازار کند که به گفته «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا میتواند اهمیتی بالاتر از خودروهای برقی این شرکت داشته باشد. اپل چند سال پیش با معرفی ساعت هوشمند اپل واچ و هدفون بیسیم ایرپاد و ایرپاد پرو توانست بازار گجتهای پوشیدنی را متحول کند و سامسونگ، دیگر شرکت مطرح بازار هم تعداد گجتهای خود از جمله ساعتهای هوشمند و ایربادهایش را افزایش داده است. ↑ «کامپوزیشن و چند نکته برای عکاسان این لینک مبتدی». در انقلاب مشروطه و چند سال بعد، این عکاسخانه مرکز آزادیخواهان و اغلب عکسهای آن مربوط به بزرگان مشروطه و مهاجرت و غیره بودهاست. این عکاسخانه تا سال ۱۲۹۹ هجری شمسی این لینک دایر بودهاست. یکی از تکنیسینهای عکاسخانه عبدالهمیرزا به نام ایوانوف که برای خود اسم ایرانی روسیخان را انتخاب کرده بود، پس از سفر به روسیه، با یکی از شرکتهای لوازم عکاسی برای تهیه شیشه، کاغذ و مقوای عکاسی قراردادی منعقد نمود و در خیابان علاءالدوله عکاسخانهای دایر نمود. دیافراگم تنها به تیغهها گفته میشود و اپرچر به روزنهای که در میان این تیغهها ایجاد میشود، گفته میشود. عکاسی از اجسام بیجان در حقیقت جزو سبکهای مشکل عکاسی محسوب میشود، عکاسان این سبک باید توانایی نورسنجی دقیق را داشته و از ذوق ترکیببندی بالایی برخوردار باشند.

باید خاطرنشان ساخت که نمونه عکسهای دوره محمدشاه (که البته هیچکدام باقی نماندهاند) را نباید با صنعت عکاسی مرسوم امروز یکی دانست، زیرا صنعت عکاسی (فتوگرافی) در سال ۱۲۶۵ هجری قمری ۱۸۴۹ میلادی اختراع شدهاست یعنی یک سال بعد از فوت آن پادشاه، و آنچه در عهد محمدشاه وجود داشت و ریشار خان عمل میکرد دستگاه داگرئوتیپ بود که در سال ۱۸۳۹ میلادی به وجود آمده بود. صنعت عکاسی بر روی کاغذ حساس در سال ۱۸۳۹ میلادی به وجود آمد و در سال ۱۸۴۱ میلادی پلاکهای شیشه برای عکاسی اختراع گردید و از نمونه موجود این اختراعات و همه ی انواع وسایل عکسبرداری دو تا سه سال پس از اینکه به بازار میآمد بهطور هدیه بدست پادشاه ایران میرسید. مجموعه دیدنگار در سال 1389 با رویکرد حضور در بازار دوربین عکاسی و فیلمبرداری تأسیس شد. مجموعه بازرگانی هورشید در طول این مدت فعالیت خود توانسته است با تکیه به خلاقیت و توانمندی پرسنل کوشای خود به موفقیت های قابل توجهی دست یابد. برای مثال قیمت بیت کوین، محبوبترین رمزارز بازار سال 2021 به رکورد تاریخی بالاتر از 60 هزار دلار دست پیدا کرد و اتریوم هم توانست از مرز 4000 دلار عبور برای اطلاعات بیشتر به اینجا کلیک کنید کند. یکی از جدیدترین نوع اینترنت که بهتازگی بهطور جدی وارد بازار شده، اینترنت ماهوارهای است که اسپیس ایکس، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک یکی از مهمترین سرویسها از این نوع، استارلینک را ارائه میکند. کیفهایی که استفاده میکنم شامل Think Tank، Tamrac، Lowepro میشود. دیگر برندهای معروف شامل Manfrotto، Slik، Gitzo، Induro، این لینک Benro میشود. یکی از دیگر از محصولات دنیای تکنولوژی که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفتهاند، لوازم خانگی هوشمند هستند. همچنین یک سه پایه به شما این امکان را می دهد تا هنگام تنظیم محصولات خود، دوربین را در حالت ثابت قرار دهید. میتوانید آنرا همیشه بر روی لنزتان قرار دهید تا یک لایه محافظت کلیک کننده باشد. پس از انتخاب نوع مناسب تجهیزات نورپردازی عکس، لازم است بیشتر ادامه دهید و نوع منبع نور را انتخاب این لینک کنید. در واقع یک استروب استودیویی یا فلاش استودیویی، منبع نور بزرگی است است که با برق شهر کار می کند. پس از آن قدیمیترین عکس این سبک که با استفاده از صفحههای نقرهای (daguerreotype) ثبت شدهاست نیز اثری است مربوط به سال ۱۸۳۷ که در استودیویی با نام داگر ایجاد شده بود. استروب استودیویی زمان بازیابی سریعی دارد، بنابراین عکاس هیچ وقت مجبور نیست برای شارژ مجدد یا بازیابی فلاش صبر کند. استفاده از استروب استودیویی، چترهای نورپردازی یا یک سافت باکس می تواند نورپردازی شما را در حین عکاسی تبلیغاتی بهبود ببخشد. با گذشت سال ها افراد مختلفی در این زمینه ابزارها و روش هایی را ابداع کردند که هریک به نوعی موجب بهبود و رشد سیر تحولی عکاسی منجر گردید.

در کنار اپل، سامسونگ دیگر بازیگر اصلی بازار تبلتها محسوب میشود که در کنار تبلتهای میانرده و پایینرده اندرویدی، از تبلتهای پرچمدار سری گلکسی تب S با نمایشگر امولد و پیشرفتهترین تراشههای ادامه مطلب کوالکام رونمایی میکند. شیائومی هم اخیراً تصمیم گرفته است دوباره وارد بازار تبلتها شود. توصیه من این است که برای انتخاب کیف مناسب وقت بگذارید و تمام امکانات کیف را بررسی کنید. این تیغهها که بهطور معمول ۶ تا ۹ عدد هستند، طوری طراحی شدهاند که با بازشدن، میزان نور را زیاد و با تنگ شدن، میزان نور را کم میکنند. هرچه عدد دیافراگم، کوچکتر باشد، مساحت روزنه افزایش پیدا خواهد کرد و هرچه این مساحت بیشتر باشد، عمق میدان کمتر خواهد بود. وجه تمایز اصلی این سبک با سایر سبکها، در حقیقت به چیدمان صحنه عکس مربوط است؛ چیدمان در حقیقت همان چیدن صحنه عکس و ساختن صحنه است؛ در این سبک، عکاسان در حقیقت بیشتر عناصر عکس را میسازند تا اینکه صرفاً سرگرم عکاسی باشند. آلبوم دیگری نیز به موزه متروپولیتن نیویورک اهدا شده که شامل ۷۵ قطعه عکس است و احتمالاً همان آلبومی است که برای پادشاه پروس ارسال شده بود. این ابزار در کنار قابلیتهای موبایلها مانند امکان برقراری تماس و ارسال پیام، بهلطف سیستمعامل پیشرفته خود، ویژگیهای کاربردی بیشماری دارند و نوعی کامپیوتر کوچک هستند که همیشه با خودمان به همراه داریم. چترنور مشهور ترین شکل نورتابی به این روش است که در آن نور از درون یک لامپ به درون یک چتر فلزی تابانده می شود تا نوری ملایم و غیرمستقیم روی سوژه ایجاد گردد. یک حلقه نوری بوده که دور تا دور لنز دوربین قرار گرفته و نور یکنواختی را ارائه می کند. از شاگردان عبداله میرزا دو نفر دیگر به نام «ماشااله خان» و «خادم» در اوایل سال ۱۳۰۰ شمسی، عکاسخانههای دیگری برپا کردند که هر دو در خیابان ناصریه بود، که عکسهای ارزانتری اینجا میانداختند. حالا رباتها بیش از هر زمان دیگری در صنعت حضور دارند و بسیاری از کارخانههای پیشرفته برای تولید محصولاتشان از آنها استفاده میکنند. افراد بسیاری در این صنعت فعالیت دارند. لپتاپها قدمت بیشتری نسبت به تبلتها دارند و تقریباً مانند گوشیهای هوشمند، اکثر افراد از آنها استفاده اطلاعات بیشتر میکنند. به همین دلیل، امروزه تقریباً در تمام وسایلی که در اطرافمان میبینیم و از آنها استفاده میکنیم، بهنوعی در آنها تکنولوژی به کار رفته است.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد راهنما لطفا از صفحه ما بخواهید.

آخرین مطالب