تعجب دریابیم که چگونه تقویت خودرو خود را سنگ کنید؟ این را بیاموزید

در سال ۱۴۰۲، در بحبوحه ی استیضاح وزیر صمت، به نقل از احمد علیرضابیگی نماینده ی تبریز، تعداد ۱۴۷ عدد خودرو از

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

در سال ۱۴۰۲، در بحبوحه ی استیضاح وزیر صمت، به نقل از احمد علیرضابیگی نماینده ی تبریز، تعداد ۱۴۷ عدد خودرو از نوع دیگنیتی و فیدیلیتی با قیمت کارخانه تحویل نمایندگان مجلس شد. ، خودروها نیز بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل مورد استفاده قرار میگیرند در نتیجه، ایمنی خودرو به موضوع مهمی برای مطالعه تبدیل شده. برای تقویت این قسمت از خودرو می توان از لوله های اگزوز تقویت شده یا اسپرت استفاده کرد که به لطف قطر بیشتر و کاتالیزور بهبود یافته، قدرت خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. کار اگزوز این است که هوا را از موتور خارج کند، بنابراین زمانی که انفجار در داخل محفظه انفجار موتور اتفاق می افتد، دود و صدای ناشی از آن باید به خوبی خارج شود. هدف کلی از این کار بهبود یا اصلاح عملکرد موتور برای دستیابی به شتاب بهتر و همچنین توانایی رسیدن به سرعت های بالاتر است. همچنین طبیعتا استانداردهایی در رابطه با نصب اگزوز های اسپرت و وجود دارد، اما در ایران چنین تغییراتی مشخصا در ناحیه خاکستری قانون قرار گرفته و میزان مجاز یا غیر مجاز بودن آن چندان مشخص نیست. به طور مثال می توانید، لوله های اگزوز را اسپرت کنید و یا جنس لوله و مخزن اگزوز خود را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید. یکی از روش های مرسوم در بین، ماشین بازان و دوست داران خودرو های اسپرت، افزایش تعداد اگزوزها می باشد. با توجه به اثرات زیستمحیطی، کاهش تعداد خودروهای متمرکز در یک منطقه شهری میتواند کیفیت هوا را بهبود بخشد و صدا را کاهش دهد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت نانو پتروکتان اقتصادی پرو این مسئله برای موتور خودرو پراید محقق می شود.حذف ناخالصی ها ی بنزین، کاهش ناک و لرزش موتور، افزایش قدرت و شتاب موتور از دیگر مزایای استفاده از این مکمل قوی و با کیفیت می باشد. یک جایگزین برای روش اتوکلاو، استفاده از فشار داخلی از طریق پمپهای هوای برقی و یا فوم EPS در داخل فیبر کربن ذخیره نشدهاست. بدون نگرانی می توانید روش های تقویت موتور خودرو را انجام دهید. مزایا : تایر ها تماس یکنواخت و کامل را روی جاده در دست انداز ها و در سرعت های بالا حفظ می کنند . همچنین روان کننده ها از موتور در برابر گرمای شدید آب و هوا محافظت می کند و هنگامی که جیوه افت کند عملکرد خوبی دارند.

از سویی دیگر بالا بودن نسبت سوخت به هوا در این خودروها (حدود 10 به یک) موجب افت شدید شتاب در دنده سه و گاها دل دل میشود. حتی برهی باکس فیلتر کارخانه ای را هم تعویض نمی کنند و فقظ از فیلتر هایی با مشخصات بهتر که افت کمتری در هوای وردی موتور ایجاد می کند ، استفاده کنند . از همین جهت است که جریمه چراغ زنون برای خودروهایی که به صورت دستی از این چراغها استفاده میکنند، اعمال میشود. اما این پیچ و تاب باعث می شود که هوای خارج شده از موتور با شتاب صحیح نتواند از اگزوز خارج شود و حتی گاهی نتیجه عکس می دهد. اگر موتور خودرو نتواند مقدار کافی از روغن موتو را به گردش در آورد ، خودرو شما حرکت نخواهد کرد و نیاز به یدک کش ماشین هستید . کمربندهای ایمنی حرکت رو به جلو سرنشین را محدود میکنند، برای جذب انرژی کشش مییابند، تا زمان شتاب منفی سرنشین را در تصادف طولانی کنند و بار روی بدن سرنشینان را کاهش دهند. باز بینی و انجام سرویس های دوره ای مرتب ضامن عملکرد بهتر خودرو در زمان طولانی تر می باشد . یک پروگرامر پریمیوم و پیشرفته از شرکت با سابقه ایتالیایی Alientech که پیشینه طولانی در حوزه خودروهای سنگین تجاری مانند کامیون ها، تراک ها، اتوبوس ها، ماشین آلات راه سازی و … بهگونهایکه همواره میزان تقاضای خودرو در بازار ایران بسیار بیش از جمع عرضهٔ آن توسط خودروسازان و واردکنندگان بوده که بنابر قانون عرضه و تقاضا، منجر به افزایش سرسامآور و همیشگی قیمتهای بازاری خودرو و بالطبع ایجاد وسیلهای برای اقناع افکار عمومی و توجیه افزایش قیمتهای کارخانهای گردیدهاست. و این امر باعث ایجاد احتراق بهتر نیز می شود. لازم به ذکر است این امر به شما در افزایش راندمان موتور و همچنین کاهش استهلاک و آلودگی موتور نیز کمک می کند. لازم به ذکر است که تقویت موتور همیشه باعث افزایش مصرف سوخت یا استهلاک موتور نمی شود و در بسیاری از موارد تقویت اصولی و حرفه ای موتور باعث بهبود مصرف سوخت، افزایش راندمان موتور و همچنین کاهش استهلاک و آلودگی موتور می شود. لازم به ذکر است که تقویت اصولی موتور خودرو باعث کاهش مصرف سوخت ماشین میشود. کمک فنرهای اسپرت با طراحی خاصی کـه دارند سبب میشوند تا خودرو علاوه بر این کـه از ارتفاع کمتری برخوردار شود، سواری نرم تری را نیز بـه خودرو ببخشد ودر نتیجه در دست انداز ها کمتر متوجه غیر استاندارد بودن خودرو شوید. نتیجه بسیار مقاوم در برابر خوردگی، سفت و سخت است و وزن آن بسیار قوی است. از آنجا کـه بیشتر افرادی کـه بـه دنبال خرید خودرو کارکرده هستند، ترجیح می دهند تا خودرو بـه حالت استاندارد خود نزدیک باشد، در نتیجه باید این موضوع را نیز درنظر بگیرید. نزدیک به دو سوم از کشته شدگان توسط خودروها عابران پیاده هستند. با این حال، ناقل اصلی مرگ و میر و جراحات مرتبط با ترافیک، وزن و سرعت نامتناسب خودروها میباشند و نه عابران پیاده. انجام این کار دقت بالایی می طلبد ، زیرا اگر روغن به سطح اصطکاک لنت ها یا روتور های ترم راه پیدا کند ، عملکرد ترمز موتور دچار اختلال می شود .

چرا که این روش ها ربطی به مدل موتور و دیگر قطعات موتور ندارد. اکنون در صورتی که شما هم جز این دسته از رانندگان هستید و مایلید که موتور خودرو خود را تقویت کنید؛ پس این پست را از دست ندهید. این قطعه هم مانند دیگر قطعات اتومبیل دارای وزن خاصی می باشد. انواع کامیون، اتوبوس، مینیبوس و آمبولانس نیز در این سالها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید نوربرت پرفورمنس میشد. آموزشگاه فنی برق دوره آموزش تنظیم موتور را به صورت تضمینی و با ارائه مدرک معتبر در کارگاه های مجهز برگزار می کند. اتو سرویس ، تقویت خودرو ( معینی) (کارگاه و مرکز ارائه خدمات صنعتی) در کرمان و خیابان شهید محمدجواد زریسفی 15 واقع شده است. موقعیت اتو سرویس ، تقویت خودرو ( معینی) کرمان را به همراه آدرس تلفن ساعت کاری و نظرات کاربران در نقشه نشان ببینید. سرویس ترمز به ظاهر ساده به نظر می رسد ، اما این کار ریزه کاری هایی دارد که در عین سادگی انجام صحیح آن را بسیار دشوار می کند . و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی شبکه لرزه نگاری کرمان قرار گرفته است. یعنی در یک حالت که بیشتر مرسوم است، لولا در سر جای خودش قرار میگیرد با این تفاوت که باز شدن درب به جای اینکه به سمت طرفین ماشین باشد، به سمت بالا باز میشود. یکی دیگر از مزایای اصلاح الگوی جرقه زنی رفع ناک سر گاز نیز میباشد. از همین رو آن دسته از کسانی کـه خیال تیونینگ خودروی خودرا در سر میپرورانند، بهتر اسـت اینکار رابه صورت مرحلهاي و بـه شکل کاملا حساب شده انجام دهند. دهقانی با اشاره به نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص در خصوص واردات خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲، گفت: شاید بار دیگر هیات عالی نظارت مجمع با واردات خودروی کارکرده مخالفت کند، اما مجلس و دولت این موضوع را ضروری میدانند و بر نظر خود ایستادهاند. به منظور کاهش ترافیک موتوری در این پهنه، به پیادهروی به عنوان روش اصلی حملونقل اولویت داده میشود و مسیرهایی نیز برای دوچرخهسواران در نظر گرفته میشود. همچنین، در بسیاری از موارد، تولید گشتاور بیشتر در موتور در دور موتور کمتر نیز به عنوان تقویت موتور خودرو در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که هر چه وزن خودرو کمتر باشد، توان و قدرت موتور نوربرت پرفورمنس بیشتر می شود. همانطور که گفته شد، هر چه میزان هوای ورودی بیشتر باشد؛ عمل احتراق بهتر انجام می شود.

طبق گفته های بالا، عمل احتراق و میزان اکسیژن ورودی به شدت روی عملکرد موتور تاثیر می گذارد. طبق گزارش نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۱، شهر هایدلبرگ آلمان «ناوگان اتوبوسهای هیدروژنی میخرد و شبکهای از بزرگراههای دوچرخهسواری را در حومه شهر میسازد و محلههایی را طراحی میکند تا همه وسایل نقلیه را دلسرد کند و پیادهروی را تشویق کند.». با شروع دهه ۱۹۴۰ میلادی، بیشتر محیطهای شهری در ایالات متحده، تراموا، تلهکابین و سایر اشکال راهآهن سبک خود را از دست دادند تا با اتوبوسها یا اتوبوسهای دیزلی جایگزین شوند. در حالی که هیچ طرح مشخصی برای طراحی یک شهر بدون خودرو وجود ندارد، بسیاری از شهرهای سراسر جهان با انواع مختلفی از مدلهای طراحی شهری موفق به ایجاد سیاستها و مناطقی در حمایت از شهرهای بدون خودرو شدهاند. سیستم اگزوز خودرو از قطعات مختلفی مانند جمع کننده دود، کاتالیزور و منبع اگزوز تشکیل شده است که با ارتقای هر یک از این قطعات می توانید قدرت موتور را افزایش دهید. حال اگر در حین اجرای عملیات تیونینگ خودرو هیچ توجهی بـه تقویت سیستم ترمز خودروی خود نداشته باشید، ممکن اسـت با مشکلات مختلفی حین راندن آن مواجه شوید. اما اگر قصد دارید از خودروی خود در شرایط عادی و در شهر استفاده کنید، می توانید مبدل های کاتالیزوری قدیمی را با مدل های جدید با جریان بالا جایگزین کنید. استفاده کننده از پیک خودرو حق کپیبرداری از اطلاعات آگهیدهنده، نوشتار و تصاویر آگهیهای ارسال شده به پیک خودرو را چه به شکل دستی و یا خودکار نخواهد داشت و انجام این موارد پیگرد قانونی دارد. فناوری مانند Advanced Automatic Collision Notification میتواند بهطور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته و اطلاعات مربوط به برخورد خودرو را ارسال کند. اما پلیس با متخلفان همچنان برخورد میکند، زیرا چراغ زنونی که به صورت دستی روی هر خودرویی نصب میشود، استانداردهای لازم و کافی را ندارد. تعویض هدر اگزوز کمی گران تر است اما هنوز با هزینه های سرسام آور تقویت موتور فاصله زیادی دارد . به این معنی که برق گرفتگی توسط جریان برق خودرو های هیبریدی به مراتب شدید تر می باشد و می تواند بر اثر تماس ، موجب صدمات جبران نا پذیر می باشد . بلکه در صورتی که به شکل اصولی و استاندارد؛ روش تقویت موتور خودرو پیاده سازی شود؛ این امر موجب بهبود مصرف سوخت می شود.

آخرین مطالب