تحلیل قیمت اتریوم: قبل از تایید ETFها خرید کنیم؟ (2 خرداد 1403)

بازار یک نتیجه مثبت را پیش بینی می کند، SEC برای جلسه استماع درخواست ETF اتر ون اک VanEck برنامه ریزی کرده است

توسط مدیر سایت در 3 خرداد 1403

بازار یک نتیجه مثبت را پیش بینی می کند، SEC برای جلسه استماع درخواست ETF اتر ون اک VanEck برنامه ریزی کرده است. نتیجه مثبت منجر به جذب سرمایه گذاری نهادی و خرد در این دارایی خواهد شد، درست مانند بیت کوین BTC یا طلا.

تحلیل قیمت اتریوم: قبل از تایید ETFها خرید کنیم؟ (2 خرداد 1403)

با ادامه روند صعودی اتریوم ETH برای دومین روز با جهش 3.49 درصدی، این آلتکوین بر سطح 3700 دلار تسلط دارد. عوامل کلیدی و تاثیرگذار بر قیمت در حال حاضر ETF های اسپات اتر و SEC هستند.

بازار یک نتیجه مثبت را پیش بینی می کند، SEC برای جلسه استماع درخواست ETF اتر ون اک VanEck برنامه ریزی کرده است. نتیجه مثبت منجر به جذب سرمایه گذاری نهادی و خرد در این دارایی خواهد شد، درست مانند بیت کوین BTC یا طلا.

با توجه به شرایط بازار و تقاضایی که باعث رشد اتر به 4000 دلار شده است، بیایید نگاهی دقیق‌تر به نمودار آن داشته باشیم. آیا قیمت ETH به روند صعودی ادامه خواهد داد یا پس از نتیجه منفی SEC، تقاضا کاهش خواهد یافت؟

در این رابطه بخوانید‌ : ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

در نمودار ماهانه، روند صعودی قیمت اتر یک الگوی کف گرد rounding bottom را تشکیل داده است. خط گردن این الگو ادامه روند صعودی به 4635 دلار است. در حال حاضر، بازگشت صعودی با بهبود بازار نشان‌دهنده احتمال بالای رشد قیمت است.

با افزایش 25 درصدی، کندل ماهانه صعودی در حال تداوم روند است. علاوه بر این، بازگشت قیمت اتر با آزمایش موفقیت آمیز سطح فیبوناچی 50٪ شروع می شود.

در نمودار 1 روزه، قیمت اتر شکست صعودی از یک الگوی کنج نزولی را نشان می دهد که مستقیماً به سمت بالا می رود. روند صعودی سطح فیبوناچی 50% مبتنی بر روند و سطح 3800 دلار را به چالش می کشد.

تقاطع صعودی MACD و خطوط سیگنال به افزایش و واگرایی ادامه می‌دهند که منعکس کننده افزایش تقاضا است.

تاثیر ETF اتریوم

بازار پیش بینی میکند که افزایش مداوم قیمت اتر کاملاً به اخبار ETF اتریوم بستگی دارد. از آنجایی که پیش‌بینی‌های خوشبینانه متخصصان بازار از 25 درصد به 75 درصد افزایش یافته است، روند کلی صعودی است.

با این حال، تصمیم SEC مستقل از بازار است و ممکن است جلسه استماع را تا تاریخ بعدی به تاخیر بیندازد. در چنین حالتی، یک موج بدبینانه می تواند فشار عرضه را در نمودارهای اتر افزایش دهد.

بنابراین، خریداران باید هنگام خرید شایعه مراقب باشند زیرا ممکن است به زودی به مرحله فروش اخبار تبدیل شود.

اگر ETF اتریوم تایید شود

اگر کمیسیون بورس ایالات متحده ETF اتریوم را در این پنج شنبه تایید کند، بازار می تواند صعودی شود و بازدهی کلانی در آلت کوین های مرتبط با اتریوم شاهد باشیم. اتر ممکن است شاهد افزایش چشمگیر تقاضا باشد و قیمت آن به بالای 4600 دلار و رکوردی تازه برسد.

اگر ETF به تأخیر بیفتد

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار تصمیم خود را به تاخیر بیاندازد یا بدتر از آن، این درخواست ها را رد کند، بازار بیش از هر زمان دیگری بی ثبات خواهد شد. قیمت اتریوم می تواند به زیر سطح حمایت 3600 دلار برای آزمایش 3273 دلار کاهش یابد. یک رزرو سود شدید یا موج فروش اخبار می تواند قیمت را به سطح 3000 دلار کاهش دهد.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

منبع : https://nipoto.com/mag/ethereum-price-analysis-to-buy-or-not-to-buy-before-the-etf

آخرین مطالب