اخذ ویزای تحصیلی از کشور مالزی

نحوه تهیه ویزای دانشجویی برای مالزی  اجتماعی نمی دانید چگونه ویزای دانشجویی برای مالزی را اخذ کنید؟ این

توسط EXAMPLENEWS در 25 تیر 1399

نحوه تهیه ویزای دانشجویی برای مالزی

 اجتماعی
نمی دانید چگونه ویزای دانشجویی برای مالزی را اخذ کنید؟ این یک روند نسبتاً ساده است.

مالزی یک مقصد تحصیلی محبوب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است ، زیرا دوره ها و تخصص های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اکثر دانشگاه های خصوصی برنامه های دوقلوی و انتقال را به دانشگاه های خارج از کشور در انگلستان ، ایالات متحده ، استرالیا و موارد دیگر ارائه می دهند و مسیرهای مطالعاتی متعددی را برای زبان آموزان فراهم می کنند.

انگلیسی یک آموزش متوسط ​​در دانشگاه ها و کالج های سراسر مالزی است. همچنین بسیاری از دانشگاه ها برنامه های ترکیبی ارائه می دهند و با دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه شرق لندن مشارکت دارند که به موجب آن دانشجویان می توانند مدرک سه یا چهار ساله را در مالزی گذرانده و همچنان مدرک خود را از یک موسسه خارج از کشور اخذ کنند.

دانشگاه های خصوصی و دولتی مالزی از نظر اعتبار ، تحقیق و کیفیت به طور مداوم در حال رشد هستند.

دانشگاه مالایا ، دانشگاه برتر دانشگاه مالزی ، اخیراً در رده بندی دانشگاه های دانشگاه های نوظهور با تحصیلات عالی تایمز در رتبه یازدهم قرار گرفت.

مالزی به دلیل موقعیت استراتژیک در جنوب شرقی آسیا و هزینه مقرون به صرفه برای زندگی و شهریه ، به ویژه در مقایسه با مکانهایی مانند سنگاپور و هنگ کنگ یک مقصد انتخابی است.

 

هوا در تمام طول سال گرم است ، غذاهای فوق العاده متنوع است ، و شهرها و جزایر زیبایی وجود دارد که می توانید در تعطیلات کاوش کنید و مالزی را به مکانی بسیار جذاب برای دانشجویان خارجی تبدیل کنید.

 

روند ویزا ساده است. بدین ترتیب می توانید ویزای دانشجویی را برای مالزی بدست آورید:

اسناد

می توانید مدارک خود را بصورت آنلاین ارسال کنید یا دانشگاه شما می تواند این کار را برای شما انجام دهد. منبع: Shutterstock

این اسناد کلی است که برای دریافت نامه تأیید ویزا (VAL) لازم است:

  1. رونوشت ها / سوابق تحصیلی از مدرسه راهنمایی و دبیرستان.
  2. گواهی مهارت زبان انگلیسی (آیلتس ، تافل)
  3. اگر متقاضی یک برنامه کارشناسی ارشد هستید ، GRE یا GMAT نمره می دهد
  4. فرم درخواست ویزا پر شده
  5. نامه دانشگاهی را که درخواست کرده اید پیشنهاد دهید
  6. عکس های اندازه پاسپورت
  7. فتوکپی گذرنامه (معتبر برای یک سال)
  8. گزارش معاینه پزشکی قبل از ورود
  9. دانش آموزان می توانند از طریق مؤسسه خود متقاضی شوند یا این کار را از طریق وب سایت خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) انجام دهند.

دریافت نامه تأیید ویزا

بعد از اینکه شما یا دانشگاه میزبان شما مبلغ موردنیاز خود را پرداخت کرده و اسناد خود را ارسال می کنید ، نامه تأیید ویزا (VAL) را که توسط اداره مهاجرت مالزی صادر شده است دریافت خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی مالزی به وب سایت مشاوره شریف مراجه کنید.

نامه تأیید ویزا بدان معنی است که شما برای اخذ پاس دانشجویی به شما مجوز داده شده است نامه پاساژ دانشجویی واقعی نیست ، فقط به شما اجازه می دهد وارد مالزی شوید و در آنجا مراحل کار را انجام دهید.

بسته به کشور خود ، ممکن است شما نیاز به گرفتن ویزای تک ورودی از سفارت مالزی داشته باشید. اگر کشور شما برای ورود به مالزی از شما ویزای لازم را نداشته باشد ، فقط به نامه تأیید ویزا نیاز خواهید داشت.

ورود به مالزی

هنگام ورود به مالزی ، یک پاسپورت ویژه که در گذرنامه خود مهر زده شده است ، دریافت خواهید کرد. 

وقتی به مالزی رسیدید ، باید نامه تأیید ویزا ، گذرنامه و نامه خود را در پیشخوان مهاجرت نشان دهید.

یک پاسپورت ویژه در مهر گذرنامه خود دارید که یک دوره اقامت معتبر به شما می دهد تا اینکه فرم رسمی دانشجویی خود را پردازش کنید. اعتبار شما می تواند بین 14 تا 30 روز و به تشخیص وزارت مهاجرت متغیر باشد.

معمولاً هنگام ورود شما توسط نماینده دانشگاه مورد استقبال قرار می گیرد. این شخص وظیفه شما را به دانشگاه شما آورده است ، بنابراین قبل از عزیمت از کشور خود اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات سفر خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

توجه: اگر وارد فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KLIA) می شوید ، لازم است به محض ورود به مرکز بین المللی ورود دانشجویان (ISAC) بروید و در آنجا از روشهای مشاوره مطلع شوید و با نماینده دانشگاه خود ملاقات کنید.

گرفتن ویزای دانشجویی

پس از ورود به مالزی ، هفت روز از تاریخ ورود خود برای شرکت در معاینه پزشکی در مالزی در یک کلینیک پنل EMGS دارید.

علاوه بر این شاید بد نباشد سری هم به پورتال رسمی تحصیل در کشور مالزی بزنید.

این اجباری است ، زیرا EMGS تا زمانی که مجوز دریافت "مناسب برای مطالعه" توسط کلینیک پانل نتواند پاس دانشجویی شما را پردازش کند.

هنگامی که به نظر شما برای تحصیل مناسب است ، EGMS با دانشگاه شما تماس خواهد گرفت تا پاسپورت خود را برای تأیید گذرنامه دانشجویی خود ارسال کنید ، که جایگزین پاس دریافت شده در زمان ورود می شود. همچنین به شما شناسنامه دانشجویی (iKad) صادر می شود.

آخرین مطالب