ورزشهای الکترونیکی در دانشگاههای روسیه محبوبیت پیدا میکنند و مقامات به طور کامل از این روند حمایت میکنند. گفته می شود که رشته مجازی دانش آموزان بیشتری را جذب می کند و به روند یادگیری کمک می کند.
در 15 دسامبر، برندگان اولین تورنمنت بین المللی ورزش الکترونیک دانشجویی روسیه معرفی شدند. شرکت کنندگان در "نبرد برای علم" از شش کشور در بازی های ویدئویی Dota 2 و League of Legends برای جایزه دو میلیون روبلی (27000 دلار) به رقابت پرداختند. تیم های برنده هر دو روسی بودند - از دانشگاه دولتی تامبوف و موسسه هوانوردی مسکو.
نبرد برای علم توسط وزارت علوم و آموزش عالی، همراه با فدراسیون ورزش مسکو، و همچنین دانشگاه سینرژی و GIG.ME سازماندهی شد. در سال 2023، این کشور قصد دارد میزبان یک رقابت بزرگ بین المللی ورزش های الکترونیکی به نام "بازی های آینده" باشد. از گیمرهای روسیه تیم روح دعوت می شود تا سفیر باشند. در ماه اکتبر، این تیم برنده مسابقات بین المللی 10 (قهرمانی ورزش های الکترونیکی جهانی برای Dota 2) شد. برگزارکنندگان قول داده اند که ورزش، فناوری، نوآوری و آموزش را در رویداد آینده ترکیب کنند.
ورزش به اضافه یادگیری
در روسیه، توسعه ورزش های الکترونیکی در بین دانش آموزان اکنون به عنوان یک روند اولویت دار دیده می شود. در واقع بازیهای ویدیویی و فرآیند آموزشی سالهاست که با هم آمیخته شدهاند و رویکردی به نام «بازیسازی» در دانشگاههای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. کارشناسان دانشگاه فناوری روسیه MIREA که به عنوان بهترین دانشگاه ورزش الکترونیکی در این کشور برای سال 2019 شناخته شده است، خاطرنشان کردند که فرآیندهای تعاملی به دانشجویان کمک می کند تا در یادگیری بهتر مشارکت کنند.
MIREA در برنامه رهبری آکادمیک اولویت 2030 - یک ابتکار بزرگ دولتی برای دانشگاه ها که در سال 2021 راه اندازی شد - که هدف آن ارتقای برنامه های آموزشی و تحقیقاتی است، شرکت می کند. این برنامه همچنین می خواهد که مراکز آموزش عالی در کشور برای دانشجویان و دانش پژوهان خارجی جذاب تر شوند. Priority 2030 در تابستان آغاز شد و در عرض چند ماه بیش از 100 دانشگاه روسیه برای شرکت انتخاب شدند. همه افراد حداقل 100 میلیون روبل (1.4 میلیون دلار) در سال تحت این طرح دریافت خواهند کرد. ده ها نفر از شرکت کنندگان نیز برای یارانه های ویژه تا سقف یک میلیارد روبل (13.6 میلیون دلار) در سال درخواست دادند.
MIREA مرکز مسابقات ورزشی الکترونیکی خود را افتتاح کرده است. به گفته رئیس باشگاه ورزشی دانشجویی دانشگاه الکسی منشین، این رشته دانشجویان بالقوه بسیاری را جذب می کند. "صادرات زمینه های مشترک بیشتری از فعالیت ایجاد می کند، به بهبود ارتباطات به روش های خاصی کمک می کند." او می گوید.
وزارت علوم و آموزش عالی روسیه قول داده است که به حمایت از این کار ادامه دهد. به گفته وزیر والری فالکوف، "ورزش اراده برای برنده شدن می دهد، فداکاری، سخت کوشی، پشتکار و توجه را توسعه می دهد، به شما می آموزد که در یک تیم کار کنید و مسئولیت بپذیرید - چیزهایی که معلمان در دانشگاه ها آموزش می دهند."
تشخیص 1
روسیه اولین کشوری بود که در سال 2001 ورزش های الکترونیکی را به طور رسمی به رسمیت شناخت. با این حال، اتحادیه رسمی برای آن وجود نداشت، بنابراین این رشته پنج سال بعد عنوان خود را از دست داد - اما در سال 2016 بازسازی شد.
میخائیل میاگکوف، استاد دانشگاه اورگان و دانشگاه دولتی تومسک روسیه به RT گفت: تیم های ورزش الکترونیک روسیه در عرصه بین المللی بسیار خوب عمل می کنند و در نتیجه، دانشجویان بین المللی بیشتری مایل به تحصیل در این کشور هستند. . صادرات به دانشگاه ها مکانیسم بسیار جالبی برای پتانسیل فکری، شناختی و اطلاعاتی دانشجویان ایجاد می کند. او توضیح می دهد.
در سال جاری، دانشگاه دولتی تومسک ایجاد انجمن ملی دانشگاههای ورزش الکترونیکی NAUKA ("علم") را پیشنهاد کرد که قبلاً بیش از 20 مرکز آموزش عالی به آن ملحق شدهاند. تحقیقات در زمینه ورزش های الکترونیکی استراتژی اولویت دانشگاه تومسک است که وی به عنوان یک شرکت کننده در برنامه رهبری دانشگاهی Priority 2030 در حال توسعه آن است.
ما محقق هستیم و ورزش های الکترونیکی برای ما چیزی بیش از یک بازی هستند. این را ویاچسلاو گویکو، رئیس مرکز دانشگاهی برای تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و هماهنگ کننده NAUKA برای RT گفت. «ما میخواهیم بفهمیم بازیهای ویدیویی چگونه ذهن مردم را توسعه میدهند. ما می خواهیم بدانیم که چگونه عملکردهای شناختی افراد را با بازی ها توسعه دهیم."
او می گوید که واقعیت از قبل به دو بخش تقسیم شده است - "آفلاین" و مجازی. گویکو گفت، در حالی که برخی از مردم وقتی رقابت تیمها را تماشا میکنند، نسبت به ورزشهای الکترونیکی شک دارند، این تنش روانی ایجاد میکند، شبیه به مسابقات قهرمانی ورزشی سنتی. او توضیح داد که بازی های آینده به المپیک ورزش های الکترونیکی تبدیل خواهند شد، در حالی که نبرد برای علم مانند مسابقات قهرمانی روسیه است. "دانشگاه ها به مکانی برای آماده سازی ورزشکاران آینده تبدیل می شوند" گویکو می گوید. در این ماه، NAUKA اولین مسابقه CS: GO (Counter-Strike: Global Offensive) خود را راه اندازی کرد که 217 تیم از 110 دانشگاه روسیه را جذب کرد.
ورزش های الکترونیکی همچنین دانش آموزان را تشویق می کند که به موضوع امنیت سایبری بیشتر علاقه مند شوند. به عنوان مثال، دانشگاه فنی دولتی نووسیبیرسک - یکی دیگر از شرکت کنندگان در اولویت 2030 - در حال توسعه پروژه ای به نام "دستگاه ها و فناوری های امنیت سایبری برای سیستم های قدرت الکتریکی." هدف آن ارائه 100% حفاظت از سیستم قدرت روسیه با استفاده از فناوری ها و نرم افزارهای محلی است.
شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:
[ad_2]
مقالات مشابه
- The Secret داروهای گیاهی
- اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه داروهای گیاهی خود را تغییر دهید!
- iMac 21.5” Late 2015
- چرا همه مرده اند در مورد داروهای گیاهی اشتباه می کنند و چرا باید این گزارش را بخوانید
- نحوه فروش لباس بچگانه
- راهنمای انتخاب رنگ لباس بچگانه
- اینجاست چرا 1 میلیون مشتریان داخل ایالات متحده لباس بچگانه هستند
- خرید لباس بچگانه از پیانو استایل
- آنتونی رابینز اطلاعات به لباس بچگانه
- یک ترفند ساده برای لباس بچگانه آشکار شد