بهترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی یکی از ویژگی‌های پنهان هر نرم افزار، وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیجیتال

توسط EXAMPLENEWS در 24 اردیبهشت 1401

زبان برنامه نویسی یکی از ویژگی‌های پنهان هر نرم افزار، وب‌سایت و اپلیکیشن‌های دیجیتالی میباشد که ما به رخ روزمره از آنان به کارگیری می‌کنیم. امروزه استفاده از رایانه و فناوری دیجیتال در هر صنعتی جای خود را پیدا کرده می باشد و نسبتاً به عنوان یکی از بخش های مهم با هر صنعتی به شمار می‌آیند. یکی از مهمترین مهارت‌هایی که امروزه فهمیدن و یادگیری آن زیاد عالی و اضطراری است، برنامه نویسی و احاطه به اشکال زبان برنامه نویسی و گویش های برنامه نویسی آینده دار است.

زبان‌های برنامه نویسی متعددی در بازار وجود داراست که از آنان در طراحی و تولید وب سایت، انواع اپلیکیشن و دیگر کارها به کار گیری می‌شود.

بهترین زبان ها به جهت یادگیری فرانت اند html css javascript هستن که لازمه بدون شک بلد باشید.مخصوصا جاوا اسکریپت که به شدت ترند هستش

۰ گویش برتر برنامه نویسی آینده عبارت‌اند از:

  1. Python/پایتون
  2. Java/جاوا
  3. JavaScript/جاوا اسکریپت
  4. C/C++
  5. C#/سی‌شارپ
  6. R
  7. Swift/سویفت
  8. PHP
  9. زبان برنامه‌نویسی Go
  10. MATLAB/متلب

Python/پایتون

پایتون یک لهجه برنامه نویسی تعبیر شده، شی گرا و سطح بالا اهمیت کارایی دوچندان بالا است. ساختار داده‌های داخلی و آماده همین گویش برنامه نویسی، آن را در مرحله بالاترین زبان‌ها قرار دیتا میباشد که طرز نوشتار معمولی و همچنین همگام شدن آن حیاتی انواع سیستم عامل‌ها، آن را به زبانی پرکاربرد تبدیل کرده است. روش یادگیری بی آلایش و آسان پایتون بر خوانایی تأکید دارااست و بدین ترتیب هزینه محافظت برنامه‌های کدنویسی شده کلیدی آن هم کمتر پیدا می‌کند. پایتون از ماژول‌ها و بسته‌های آماده پشتیبانی می‌کند، که استعمال مجدد کد در آن آسان می‌شود. کتابخانه استاندارد و همچنین گسترده آن به شکل منشاء باز سوای هیچ گونه هزینه‌ای به جهت همگی سیستم عامل‌های حساس در دسترس می باشد و کل برنامه نویسان می‌توانند از آن به کارگیری کنند.

Java/جاوا

جاوا زبان برنامه‌نویسی است که توسعه‌دهندگان از آن برای ایجاد برنامه‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند. جاوا در بین اکثری از فناوری‌هایی میباشد که تا به امروز بر زندگی روزانه ما تأثیر گذار بوده‌اند و از کالیفرنیا و تحت بررسی Sun Microsystems، شرکتی که در سال ۱۹۸۲ به وسیله Andreas Bechtolsheim ،Vinod Khosla و Scott McNeally تأسیس شد، وارد عرصه برنامه نویسی شد. درصورتیکه خود را در آیتم دنیای مدرن کدگذاری کنجکاو می‌دانید، احتمالا می‌دانید که تأثیر جاوا در دنیای فناوری چقدر بوده است. اهمیت روی آوردن به جاوا به احتمال فراوان به دنبال وصال به خلق ابزارهای مدرن و تأثیرگذار در فناوری میباشید که برای ترقی روزمره به آنان نیاز است.

جاوا اسکریپت:  

بعد از این‌که زبان html و css را یاد گرفتید، حال باید به سراغ یادگیری جاوا اسکریپت که مهم‌ترین لهجه برنامه‌نویسی فرانت‌اند است بروید. در واقع گویش جاوا اسکریپت به جهت هوشمند‌سازی المان‌های موجود در یک کاغذ وب یا این که اپلیکیشن و پیاده‌سازی ویژگی‌ها و امکانات پیچیده در آن‌ها آیتم استفاده قرار می‌گیرد. به بیان دیگر مهم به کار گیری از لهجه جاوا اسکریپت می‌توانید وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تعامل‌پذیری را طراحی کنید. در حالا حاضر جاوا اسکریپت مهمترین و بهترین لهجه برنامه‌نویسی فرانت‌اند است که اصلی استفاده آن و همچنین قاب ورک‌های مربوط به همین زبان، می­توانید گونه های پروژه برنامه‌نویسی را به بهترین رخ پیش ببرید.

آخرین مطالب