تیرآهن 14

خرید تیرآهن 14 ارزان و کاربردی یکی از بهترین مصالح ساختمانی که کاربرد زیادی دارد تیرآهن 14 می باشد. برای است

توسط EXAMPLENEWS در 18 شهریور 1401

خرید تیرآهن 14 ارزان و کاربردی

یکی از بهترین مصالح ساختمانی که کاربرد زیادی دارد تیرآهن 14 می باشد. برای استفاده از این قطعه ساختمانی باید در مورد نحوه نصب و استاندارد بودن آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید. بسیاری از کارخانه هایی که طراحی و ساخت مصالح ساختمانی را بر عهده دارند، این قطعه را تولید می کنند. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول، استاندارد بودن آن می باشد. تمامی استانداردهای بین المللی برای تولید این قطعه رعایت شده است. این محصول را در سه وزن 120 کیلو، 130 کیلو و 140 کیلو تولید می کنند. وزن این محصول نسبت به دیگر قطعات که اندازه شان 18، 27، 30 و ... می باشد سبک تر است.

مقاومت و کیفیت عالی تیرآهن 14 یکی از ویژگی ها و مشخصات آن می باشد. در صورتی که وزن این محصول کم باشد مقاومت زیادی ندارد و با هزینه ارزان تری به فروش می رسد. بنابراین زمان خرید این قطعه باید کارخانه تولیدی محصول را از نظر معتبر بودن به خوبی بشناسید. برخی از کارخانه هایی که معتبر نیستند، قطعات بی کیفیتی را تولید می کنند. این قطعات مقاوم نیستند و برای مستحکم کردن سازه های متنوع کاربردی نمی باشند. قیمت هر یک از انواع قطعات با سایزهای متنوع، فرق می کند. هزینه خریداری قطعات را طبق وزنی که دارند محاسبه می کنند.

مشخصات فنی تیرآهن های ساختمانی سایز 14

مشخصاتی که مربوط به تیرآهن سایز 14 می باشد بر اساس طول بال، ارتفاع جان، ضخامت و ... بررسی می شود. ارتفاعی که برای این محصول در نظر گرفته می شود طبق استانداردهای خاصی است. هر یک از کارخانه ها از استانداردهای متنوعی برای تولید این قطعه استفاده می کرده اند. بال هر یک از قطعات سایز 14، مساوی و پهن می باشد. از بهترین فولادها برای تولید این قطعه استفاده می کنند. نوع فولادی که برای تولید این قطعه به کار گرفته می شود خاص و منحصر به فرد می باشد. هر یک از مشخصات این قطعه فولادی را می توانید از کارشناسان فروشگاه آهن هایپر بپرسید تا شما را به خوبی راهنمایی کنند. با راهنمایی مشاوران می توانید بهترین قطعه را برای ساختمان سازی خریداری کنید.

انواع استانداردهای تولید تیرآهن 14

تیرآهن 14 را بر اساس استانداردهای متنوعی تولید می کنند. هر یک از این استانداردها که برای تولید این محصول رعایت می شود عبارت است از :

1. استاندارد IPE

تیرآهن های سایز 24 که بر اساس این استاندارد تولید می شوند اروپایی هستند. تیرهای تولیدی بر اساس این استاندارد را به عنوان محصولات ساده می شناسند. شکل مقطعی هر یک از تیرهای فولادی با این استاندارد شبیه حرف انگلیسی آی هستند. بال های این مقطع فولادی موازی می باشد و ضخامت هر یک از طول های آن ثابت است. سایز این محصول به گونه ای می باشد که روی ارتفاع آن تاثیر زیادی می گذارد. محدوده ابعاد هر یک از تیرهایی که بر اساس این استاندارد تولید می شوند بین 80 تا 600 میلیمتر هستند.

 

2. استاندارد IPB

یکی دیگر از تیرآهن های سایز 24 نمونه ای می باشد که با این استاندارد تولید می شود. هر یک از تیرهایی که با این استاندارد تولید می شوند را بال پهن موازی می نامند. تفاوت این استاندارد با نوع قبلی که بیان کردیم در عرض و ضخامت بال ها می باشد. عریض و ضخیم بودن این محصول یکی از مهمترین ویژگی ها و مزیت های آن می باشد. به دلیل عریض بودن مقطع آن را به عنوان مقطع فولادی هاش می شناسند. تغییر ضخامت و عرضی در این نوع تیرآهن به تغییر خواص مکانیکی آن بستگی دارد. قیمت این قطعه نسبت به دیگر مقاطع تا حدودی بیشتر است، چرا که ضخامت آن زیاد می باشد.

3. استاندارد INP

یکی دیگر از استانداردهایی که مربوط به تیرآهن سایز 24 می باشد استاندارد چینی و روسیه ای است. تیرهایی که با استفاده از این استاندارد تولید می شوند را به عنوان تیرهای شیب دار معرفی می کنند. ضخامت بال هر یک از تیرهای استاندارد مورد نظر، زمانی که از جان فاصله می گیرد کاهش پیدا خواهد کرد. به طور معمول سایزهای بلند این استاندارد را در بازار می توانید برای ساختمان سازی خریداری کنید.

کاربردهای تیرآهن 14

یکی از ساده ترین و سبک ترین تیرآهن هایی که در ساختمان سازی به کار گرفته می شود تیرآهن 14 است. در سه دسته بندی کلاف، تیر فرعی و تیر اصلی این قطعه را تولید می کنند. استفاده از تیرهایی که سایزشان پایین است به این دلیل می باشد که سبک هستند. وزن کلی هر یک از سازه های ساختمانی با استفاده از این قطعه کاهش پیدا می کند. همچنین باید بدانید که هزینه های اجرایی با استفاده از این قطعه کاهش پیدا خواهد کرد. محصولاتی که با این استاندارد تولید می شوند با استانداردهای متنوع هستند. هر یک از استانداردها را برای شما توضیح دادیم و به خوبی با آنها آشنا شدید.

برای ساخت ستون، خرپا، پوشش سقف، ساخت پل های زنبوری و ... تیرآهن های سایز 14 را مورد استفاده قرار می دهند. بارهایی که به وسیله تنش های متنوع روی ساختمان ایجاد می شود به دلیل وجود این مقطع، از بین می رود. بارهای وارد شده روی سازه ساختمان با استفاده از این مقطع کاهش پیدا می کند. این مورد به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای مربوط به این قطعه می باشد.

قیمت تیرآهن های ساختمانی سایز 14

برای خرید تیرآهن های متنوع باید قیمت آنها را به خوبی بررسی کنید. هزینه ای که نیاز است برای خرید این محصول پرداخت کنید به فاکتورهای متنوعی بستگی دارد. کارخانه تولیدی، جنس، ابعاد و ضخامت به عنوان مهمترین عوامل رتبه بندی هستند. شما می توانید جدول قیمت گذاری هر یک از تیرها با سایزهای متنوع را مشاهده کنید تا با هزینه خرید این محصول بر اساس واحد کیلوگرم، آشنایی بیشتری داشته باشید. توجه نمایید که پیش از خرید تیرهای ساختمانی باید در مورد قیمت هر یک کیلوگرم آنها اطلاعات بیشتری داشته باشید و سپس آنها را خریداری کنید.

قیمت تیرآهن ها را باید به صورت روزانه بر اساس نوع و اندازه بررسی کنید. آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی با بهترین قیمت می باشد. شما به صورت اینترنتی می توانید انواع مقاطع را برای ساختمان سازی سفارش دهیدو نیز از قیمت روز آهن مطلع شوید.

آخرین مطالب