شرایط تحصیل در مجارستان آپدیت 2021

در مقطع کارشناسی به طور سالیانه شهریه حدود ۶۰۰۰ یورو می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به طور سالیانه شه

توسط EXAMPLENEWS در 26 خرداد 1400

در مقطع کارشناسی به طور سالیانه شهریه حدود ۶۰۰۰ یورو می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به طور سالیانه شهریه ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو می باشد که در دو قسط در ابتدای هر ترم تحصیلی دریافت می گردد. تحصیل در این مقطع حدود یک تا دو سال به طول می انجامد. در سال های اخیر بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشور های اروپایی، کشور مجارستان را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می نمایند. انواع شاخه های انسانی و هنر امکان پذیر است در ادامه اقدام های لازم جهت تحصیل در این کشور را داشته باشند. مجارستان کشوری کوچک و زیبا می باشد و در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی هزینه های زندگی پایین تری دارد. 17. آیا امکان تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان به صورت رایگان با اخذ بورسیه تحصیلی مجارستان وجود دارد؟ 25. طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان چقدر است؟ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مجارستان 1 تا 2 سال طول می کشد و در این مدت تحصیل در مجارستان در مقطع فوق لیسانس می توانید 20 ساعت در هفته کار کنید . دوره های کارشناسی در کشور مجارستان بین ۳ تا ۴ سال متناسب با رشته انتخابی در دانشگاه به طول می انجامد.

مدت زمان تحصیل در کشور مجارستان همانند ایران است. نکته ی حائز اهمیت این است که برای قبولی در این آزمون حتی دانشجویانی که رشته ی مرتبط دارند نیز بهتر است در این دوره ها شرکت نمایند و نمره ی بالایی را در آزمون ورودی کسب نمایند. همچنین در برخی از دانشگاه ها، دانشجویانی که خواهان تحصیل در مقطع فوق لیسانس هستند و رشته ی تحصیلی آن ها در مقطع لیسانس غیر مرتبط است می توانند یک دوره ی پیش مستر را بگذرانند. لازم به ذکر است متقاضیانی که مدرک کارشناسی و مدرک زبان معتبر ندارند و یا دانشجویانی که مدرک غیر مرتبط دارند باید برای ورود به دانشگاه پزشکی یک دوره ی یک ساله را در کالج بگذرانند و در صورتی که متقاضی مدرک لیسانس مرتبط داشته باشد، از شرکت در این دوره مستثنی می شود ولی باید نمره ی قبولی را در این آزمون ورودی کسب کند. در ابتدا دانشجو باید یک یا دو ترم در دوره های پیش پزشکی شرکت کند و در انتهای دوره باید نمره ی قبولی را در یک آزمون ورودی کسب نماید. دانشجو مجوز ۲۰ ساعت کار در هفته را دارد. آزمون ورودی رشته های علوم پزشکی: این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی یا اورال می شود که در بخش کتبی در دروس زیست شناسی و شیمی ۲۰ سوال و در درس زبان انگلیسی ۶۰ سوال مطرح می شود و در بخش شفاهی یا اورال از متقاضیان در ارتباط با دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک سوالاتی پرسیده میشود.

برخلاف سایر کشور های اروپایی که دانشجوی لیسانس اجازه ۱۰ ساعت کار در هفته را دارد، دانشجویان در این کشور مجوز ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند. البته متقاضیان باید این نکته را به خاطر داشته باشند تا مادامیکه در این دوره ها مشغول به تحصیل می باشند اجازه ی کار همزمان با تحصیل را ندارند. متقاضیان تحصیل در این مقطع باید به این نکته دقت نمایند که امکان بردن همراه و اخذ ویزای همراه وجود دارد. این دوره يك دوره آماده سازي دانشجويان خارجي و متقاضیان تحصیل در مجارستان از نظر زبان تدريس و دروس علمي پيش دانشگاهي ميباشد و علاوه بر زبان انگليسي دروس بيوفيزيك، شيمي ، بيولوژي ، زبان تخصصي پزشكي و تاريخ مجارستان براي گروههاي علوم پزشكي و براي گروههاي فني و مهندسي دروس رياضي ، فيزيك ، مكانيك ، رسم فني دوره پيش دانشگاهي است. رشته ی موسیقی که به سه زبان مجاری و انگلیسی و آلمانی به متقاضیان ارائه می گردد. این تعداد در سال 2019 افزایش یافته و به 5000 ظرفیت رسید. هرشخص متقاضی می تواند در هر سال دو بار در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شرکت کند. دانشگاه های این کشور دارای دو ترم تحصیلی پاییز و بهار می باشد.

 

شرایط تحصیل در دوره های زبان به صورت سیستم ترمیک و دو ترم در یکسال می باشند و پذیرش برای ماه های سپتامبر و ژانویه و اکتبر خواهد بود. معمولاً ۲ ترم است. لازم به ذکر است که اگر شما دانشجویی خارج از اتحادیه اروپا هستید ملزم به دریافت ویزای تحصیلی می باشید. این امر در مورد شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که قصد دارند بیش از ۹۰ روز در مجارستان بمانند، صدق می کند. بعبارت بهتر نباید گپ تحصیلی متقاضی از زمان گرفتن آخرین مدرک تحصیلی تا زمان اپلای به مجارستان، بیش از 3 الی 4 باشد. لازم به ذکر است که بیش از ۳۵ موسسه، حداقل ۵۵۰ برنامه های تحصیلی را به زبان های خارجی ارائه می دهند. اخذ پذیرش از چنین موسسات آموزشی نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد. از سوی دیگر مدارس پزشکی و دندانپزشکی این کشور نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است و برنامه های تحصیلی بی شماری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. دانشگاه های کشور مجارستان از محبوبیت بسیار زیادی به خصوص در بین دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی نیز برخوردار می باشد که جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.

 

منبع

آخرین مطالب