شیوه قیمت گذاری شیر دستی پنوماتیک به چه صورت است؟

شیر دستی پنوماتیک به عنوان شیر کنترل جهت دار نیز شناخته می شود، عملکرد اصلی یک شیر پنوماتیک تغییر جریان هوا اس

توسط EXAMPLENEWS در 31 مرداد 1400

شیر دستی پنوماتیک به عنوان شیر کنترل جهت دار نیز شناخته می شود، عملکرد اصلی یک شیر پنوماتیک تغییر جریان هوا است. این شیرها قادر به حفظ فشار هستند. دامنه شیرهای بادی گسترده است و انواع مختلفی از شیرهای بادی وجود دارد. شیرهای پنوماتیک با توجه به سبک، نوع، اصل طراحی، نوع عملکرد، اندازه و کاربرد آنها دسته بندی می شوند.

شیر پنوماتیک می تواند ساده ترین عملکرد روشن و خاموش کردن یک مسیر جریان واحد را به کنترل دقیق تناسب فشار و جریان انجام دهد. وظیفه این شیرها کنترل جهت سیال درون دستگاه های پنوماتیک به صورت منوال است. دریچه هایی که در صنایع پنوماتیک استفاده می شوند بیشتر عملکرد کنترل دارند، این را می توان به عنوان عملکرد شیر در هر فرآیند یا کنترل یک مقدار توصیف کرد. یک عملکرد کنترلی به انرژی کنترل نیاز دارد، ما می توانیم انرژی کنترل را از طریق حالت تحریک بدانیم که می تواند دستی، مکانیکی، هیدرولیکی یا پنوماتیک باشد.

شیوه قیمت گذاری شیر دستی پنوماتیک

شیر های پنوماتیک انواع مختلفی دارند و بسته به این شرایط در تعیین قیمت نیز با هم فرق دارند. برای قیمت گذاری شیر های دستی پنوماتیک باید ابتدا ساختار ان را بررسی نمود و بر اساس ویژگی ها و پارامترهای موجود در هر یک از آنها عمل قیمت گذاری انها انجام شود.

یکی از مهمترین پارامترهای تعیین قیمت شیر دستی پنوماتیک دامنه فشار آن است. وظیفه ی این بخش یا پارامتر درجه بندی دامنه ی شیر جهت کنترل و مدیریت بیشتر می باشد.

یکی دیگر از پارامترهایی که در قیمت گذاری شیر دستی پنوماتیک تاثیر گذار است واسطه عملیاتی ان می باشد که کار آن جلوگیری از نا امنی و کنترل در سطح امن است و باعث می شود که هوای فشرده از ساختار قابل قبولی برخودار شود.

از دیگر گزینه های موثر در قیمت شیر دستی پنوماتیک نرخ چرخه آن است و شامل حداقل تعداد چرخه های شیر است. در اینصورت تعداد چرخه های شیر در موقعیت دستگاه تاثیر بسزایی دارد یعنی نرخ بیشتر، موقعیت بالاتر و نرخ کمتر، موقعیت پایین تری را برای دستگاه به وجود می آورد. همچنین سایز پورت های موجود در شیر دستی پنوماتیک بر قیمت آن تاثیر گذار است و شامل پارامترهای ابعادی و فیزیکی بوده که هرچه تنوع در آن بیشتر باشد قیمت شیر دستی پنوماتیک گرانتر خواهد بود.

 

پارامتر دیگر در قیمت گذاری شیر دستی پنوماتیک ولتاژ مجاز کویل است که اگر دارای شیرهایی مخصوص با ولتاژ ماکزیمم باشد مجموعه ای فعال در نظر گرفته خواهد شد. این ولتاژ ها تاثیر قابل توجهی بر قیمت دارند. 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن