قالیشویی گلستان

قالیشویی گلستان فرش‌ها غالبا بیشترین اثر گذاری را در دکوراسیون خانه دارند و توجه متعددی را به سمت خود

توسط EXAMPLENEWS در 29 دی 1400

قالیشویی گلستان

قالیشویی گلستان

فرش‌ها غالبا بیشترین اثر گذاری را در دکوراسیون خانه دارند و توجه متعددی را به سمت خود جلب می‌کنند. محافظت فرش هم از این رو دارای متعددی پیدا مینماید که غالبا نقطه کانونی هر اتاقی را تشکیل می‌دهند. نیازی به گفتن وجود ندارد که فرش‌ها به طور معمول ارزش بالایی دارند و ردوبدل آنها به همین آسانی ممکن نیست. بنابراین بهتر میباشد که شستشوی فرش های خود را همواره به یک قالیشویی معتبر واگذار کنید. محافظت از فرش باید به تیتر فرایندی دائمی در لحاظ گرفته شود تا همواره از ظرافت آن ها در خانه بهره‌مند باشیم. در همین مقاله، یک‌سری طریق ساده البته تاثیرگذار را به جهت نگه داری فرش گزینه بحث قرار خوا‌هیم داد که می‌توانید به راحتی از آن ها به جهت تمیز و سالم نگه داشتن فرش‌ها یاری بگیرید.

 اصول حفظ فرش

 شرکت‌های خدماتی راه‌های گوناگونی را برای نگهداری فرش پیش روی ما قرار می‌دهند. عمده این روش‌ها در مورد نحوه حفظ فرش ماشینی هستند، اما برای انواع دیگر فرش نیز کاربرد دارند. اگر بازخورد مناسبی مهم فرش‌های خود داشته باشید، به جهت سال‌های زیادی می‌توانید بر بر روی آنان حساب گشوده کنید.

 مراقبت فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی به دلیل کیفیت بالا و بها مناسب خود بیش از انواع دیگر فرش در خانه‌های کشور ایران اشاعه دارند. این فرش‌ها غالبا برای بخش اعظم از پنج سال قدمت می‌کنند، ولی رفته رفته زیبایی و نازکی خویش را از دست می‌دهند. صرفا انجام دادن چند عمل معمولی واجب می باشد تا ارتفاع عمر این فرش‌ها را به طریق چشمگیری افزایش دهیم:

 پایه مبلمان و میزها را بر روی فرش قرار ندهید

 پایه‌های مبل، میز یا این که صندلی‌ها را از فرش دور نگه دارید. همین پایه‌ها در طولانی‌مدت بافت زیرین فرش را از در میان می برند و ترمیم آنها  ایراد خواهد بود. اگر چاره‌ای ندارید، از یک طلق قطور در زیر پایه‌ها استعمال نمایید تا اصلی تار و پود فرش تماس مستقیم نداشته باشند. همینطور مبلمان را هر یک‌سری روز یک بار یه خرده تکان بدهید تا پایه‌های مبلمان فقط بر روی قسمت‌های متعدد فرش قرار بگیرند. اذن ندهید که لکه‌ها در فرش ته‌نشین شوند یک عدد از مهم‌ترین کارها در روزگار مراقبت فرش همین میباشد که لکه‌ها و آلودگی‌های متعدد را در اسرع وقت از بین ببرید. اکثر شامپو فرش‌ها برای این کار بسیار مطلوب هستند، چرا که لکه‌ها را از در میان برده و مواد ته‌نشین شده را نیز به تراز فرش می‌آورند. اما هر کاری هم که انجام می‌دهید‌، به جهت تمیز نمودن فرش خویش از فرچه یا این که برس اصلی پرزهای زبر استعمال نکنید.

فرش‌های خویش را بدور از نور خورشید نگه دارید

به خواسته محافظت رنگ و روشنایی فرش، آن را تا حد قابلیت از تماس مستقیم کلیدی نور خورشید دور کنید. همین نکته را در زمان نگهداری فرش در انبار نیز مد حیث قرار دهید، چرا که آسیب‌های واردشده در گذر دوران سبب کمتر قیمت فرش خواهند شد. فرش خویش را مرتبا جاروبرقی بکشید همت نمایید فرش‌های خود را دست کم دو بار در هفته جاروبرقی بکشید تا از تجمع هرگونه گرد و غبار در پرزهای آن خودداری کنید. همین کار می بایست همواره در جهت خواب فرش صورت گیرد. همچنین درجه مکش فرش را تا حد قابلیت و امکان بر بر روی وضعیت تحت قرار دهید، چرا که مکندگی بعضا از جاروبرقی‌ها دوچندان بالا بوده و فشار متعددی به پرزهای فرش وارد می‌کنند. ما در یک نوشته به مضوع از در بین بردن پرز فرش پرداختیم که می تواین دآن را مطالعه کنید.

فرش‌ها را گاهی اوقات آویزان یا این که برعکس نمایید

 یکی از روش‌های دیدنی اعتنا مراقبت فرش که اغلب نادیده گرفته می‌شود، آویزان یا این که برعکس کردن فرش است. این عمل باعث میشود که بافت فرش به وضعیت طبیعی خویش بازگردد و پرزها نیز جهت مناسبی به خویش بگیرند. بخش اعظمی از تولیدکنندگان برای محافظت فرش ماشینی در انبار این عمل را انجام می‌دهند. فرش‌ها را به رخ آراسته بشویید حتی اساسی انجام دادن همگی آموزش‌های بالا نیز گشوده هم باید فرش‌های خود را در فواصل منظم بشویید. بیشتر مردم ترجیح میدهند که همین فعالیت را در ایوان یا این که پشت بام خانه خویش انجام دهند. شایان ذکر هست که عمده شوینده‌ های فرش حاوی مواد شیمیایی هستند و به همین استدلال در زمان خریداری آنها به سازش شامپوی آیتم به کار گیری اهمیت فرش خویش اعتنا کنید. به کار گیری از سرویس ها قالیشویی می‌تواند راه حل دوچندان قابل قبولی باشد، البته برای این عمل به دنبال یافتن بهترین گزینه ممکن باشید. قالیشویی گلستان واش به عنوان یکی از از ارزان‌ترین و بهترین قالیشویی های تهران شناخته می‌گردد که از دستگاه‌های روز دنیا به جهت شستشو و مراقبت تن درستی فرش‌های شما بهره می‌برد. مراقبت فرش ابریشم فرش‌های ابریشمی از ظرافت بالایی برخوردار بوده و بایستی ملاحظه بیشتری در مورد آنان داشته باشید. این فرش‌ها را هر چندین هفته یک توشه جارو بکشید، البته فقط از اتصال مکش به کارگیری نمایید و همین فعالیت را سوای برس چرخان انجام دهید. بعضی دیگر از موارد مربوط به روش شستشوی فرش ابریشم به این صورت هستند: از جارو کشیدن ریشه فرش قطع جلوگیری کنید. به جای آن بهتر میباشد که از جارو دستی استفاده کنید. هیچوقت نباید از وسایل تولیدکننده گرما نظیر سشوار و اتو روی فرش ابریشم به کار گیری کرد. آب داغ هم می‌تواند آسیب زیادی به فرش وارد سازد. هیچگاه از مواد پاک‌کننده شیمیایی برای شستشوی فرش دستباف به کار گیری نکنید و آنان را همیشه به یک قالیشویی دارای بسپارید.

نگهداری فرش دستباف

علاوه بر نکاتی که به جهت فرش ابریشمی گفته شد، همین موردها را نیز در گزینه مراقبت فرش دستباف خویش به خاطر داشته باشید: همین فرش‌ها را در جاهای اندک رفت و آمد خانه قرار دهید. در رخ ریختن هرگونه غذا یا این که مواد دیگر فورا به فکر تمیز کردن آن ها باشید. مخلوط جوش شیرین و آب می‌تواند به جهت همین فعالیت دوچندان کارامد باشد. فرش‌های دستباف را هر سه ماه یک بار ۱۸۰ رتبه بچرخانید تا یکنواختی بافت آن محافظت شود. آنان را هیچگاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. برای محافظت فرش دستباف در انبار، باید پیش از هر چیز آن ها را حساس به کارگیری از پارچه ضد کپک بسته‌بندی کنید. استعمال از بسته‌بندی پلاستیکی در طولانی مدت به رشد قارچ و کپک در بافت فرش منتهی خواهد شد.

نگهداری نگهداری فرش لوله شده

 

نگهداری فرش لوله شده مهم به کار گیری از چند کار ساده به راحتی قابل انجام میباشد که عبارت‌اند از: فرش‌ها را دور از رطوبت نگه‌داری کنید. از کاورهای منحصر به فرد محافظت فرش به جهت بسته‌بندی آن‌ها به کارگیری کنید. فرش‌ها را مدام به شکل افقی بر بر روی پایه‌های منحصر به فرد قرار دهید و هر ماه یک بار آنان را باز نمایید تا بتوانند نفس بکشند. هیچ وسیله سنگینی را بر روی فرش‌ها قرار ندهید.

قالیشویی شمس آباد

قالیشویی احمد آباد مستوفی

منبع golestanwash.com

آخرین مطالب