پارتیشن بندی هارد دیسک با روش FDISK قسمت اول ایجاد پارتیشن

شما می توانید همین برنامه در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، XP، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ به لطف عمل می کند. سویی

توسط EXAMPLENEWS در 1 مهر 1401
شما می توانید همین برنامه در ویندوز ۱۰، ۸، ۷، ویستا، XP، ویندوز سرور ۲۰۱۲، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۳ به لطف عمل می کند. سوییچ Next را گزینش کنید و در نهایت اهمیت گزینش Finish درایو شما تولید می شود. یک پاپ آپ برای شما ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن می باشید که می خواهید همین درایو تازه را فرمت کنید؟ بر روی کلید Format Disk و بعد از آن سوییچ Start کلیک کنید سپس از اتمام فرمت بر روی سوییچ OK کلیک کنید. شما می توانید داده ها مربوط به آن را در کاغذ Disk Management تماشا کنید. زمانی که شما پارتیشن بندی جدیدی ساخت می نمایید در واقع درایو های قدیمی را فرمت می کنید. قبل از انجام کاری مهربانی بفرمایید از دیتاها خود بکاپ تهیه و تنظیم نمائید . © کل حقوق همین وبسایت به جهت شرکت کمک سیستم محفوظ است و استفاده از محتوای سایت بدون ذکر منبع، پیگرد قانونی دارد. به جهت آشنایی خوب تر اصلی پرایمری و لاجیکالی نوشته تفاوت پارتیشن Primary و Logical را مطالعه کنید. مطالب وب سایت خوب و مفید می باشد ، من ، عزیزان و همکارانم در دانشکده غایت به کارگیری را داشته ایم .
  • در کتابراه به جهت کلیه سلیقه‌ها از داستان، کتاب داستان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و...
  • © اسکن رایت 2020 | تمامی حق و دستمزد این سایت متعلق به کمپانی آکادمی هارد کشور ایران میباشد.
  • البته می بایست این نکته را در لحاظ داشته باشید که قبل از اقدام به جهت پارتیشن‌بندی باید از داده ها فردی همچون عکس , فیلم خانوادگی و یا فولدر های اصلی بک آب تنظیم کنید و به هیچ عنوان در زمان پارتیشن‌بندی مبادرت به ریست سیستم نکنید.
  • با کلیک بر روی درایو تازه New Simple Volume را انتخاب کنید.
توجه نمایید که ضروری نمی باشد پارتیشن های درایوهای secondary را Delete کنید. مهم Delete نمودن کل درایوها یک هارد نپخته مهم Drive 0 Unallocated Space داریم که بایستی برای نصب ویندوز پارتیشن بندی شود. Active @ Partition Manager می تواند پارتیشن های جدیدی را از فضای غیراختصاصی ساخت نماید و همینطور پارتیشن های موجود را مدیر می نماید (مانند تغییر‌و تحول اندازه و فرمت آنها). فرایند ساده لیست هارد اکسترنال ای که در همین برنامه وجود دارااست می تواند به شما در انجام همین امور امداد کند. اهمیت نیست شما چه مدل سیستم فایلی استفاده می کنید ابزار مجانی Active@ Partition Manager می تواند از تمام مورد ها معمول نظیر FAT, NTFS, HFS+ و EXT2/3/4 فعالیت کند. برنامه های نرم افزاری رئیس پارتیشن به شما قابلیت ایجاد، حذف، ریز کردن، گسترش، یا ترکیب پارتیشن های هارددیسک شما را می دهند. برای شعور خوبتر مسئله CMD را در وضعیت عادی ( غیر Administrator ) اجرا کنید. خواهید دید که یک پنجره خط فرمانی نو برای شما گشوده می شود که دستورها CMD در آن فعالیت نمی کند. Partition 2 درایو ویندوز می باشد، که اهمیت فرمان select partition 2 آن را گزینش می کنیم. اطمینان حاصل نمایید که فضای کافی روی پارتیشن موجود دارید تا قسمت نو ایجاد شود. در این صفحه، صحبت Y را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار دهید تا به منوی اهمیت برنامه FDISK بروید. استفاده از این شیوه فراوان آسان میباشد و نیازی به آموزش دستوراتDESKPART ندارد. • جهت ریز نمودن فضا، مورد ها را به ترتیب تعیین کنید و ادامه دهید . داتیس کانال فعالیت حرفه ای خویش را در سال 1393 دارای هدف دسترسی آسان پارسی زبان ها به آموزش های زمینه فناوری و نتورک شروع کرد و هم اکنون کلیدی حمایت شما دوستان خوب جزو 500 تارنما برتر جمهوری اسلامی ایران هستیم. در اخیر برای خروج از برنامه FDISK و ذخیره پارتیشن های تولید شده به اندازه است در ورقه اهمیت FDISK یکبار سوییچ Esc را بزنید تا وارد کاغذ خروج FDISK شوید. به این منظور، به ترتیب حجم درایوهای منطقی خود را وارد کرده و سوییچ Enter را فشار دهید تا در نهایت کل فضای Extended پارتیشن بندی شود. دقت داشته باشید که در هنگام تغییر‌و تحول فضای درایو C ممکن می باشد نرم افزار از شما درخواست رویکرد اندازی مجدد سیستم را کند که در این شکل می بایستی راه و روش اندازی را تایید نمایید (ادامه روند آن‌گاه از راه و روش اندازی دوباره انجام خواهد شد). معمولاً مزایای پارتیشن بندی را فورا مشاهده می‌کنیم ولی باز هم باید توجه داشته باشید که پارتیشن بندی بر کارایی هارد درایو سیستم تأثیرگذار میباشد و ممکن می باشد در آتی نیاز به پارتیشن بندی مجدد پیدا کنید.

بررسی تخصصی هارد دیسک SSD

با کلیک بر روی Browse Files پیش نمایشی از محتویات باطن پارتیشن را می توانید تماشا کنید. اهمیت کلیک بر روی آیتم Convert To Primary می توانید دسته هارد را به Primery تغییر تحول دهید. در وقتی که درایو شما Primery باشد همین گزینه به Logical تغییر تحول اسم خواهد یافت که تغییر تحول آن توصیه نمی شود. زیرا یک بک آپ از داده ها هارد گرفته شده و در آخرین منزل هارد ذخیره می‌گردد بنابراین اگر هارد شما مبتلا مشکل گردد، تمام قسمت‌های آن آسیبی ندیده و خراب نخواهد شد. برای پارتیشن ‌بندی هارد همین میباشد که شما تنها می‌توانید چهار پارتیشن داشته باشید. از حیث عمر زمانی، همین نحوه قدیمی‌تر بوده و هنوز هم اغلب مهندسین و کارشناسان از همین روش به جهت پارتیشن‌ بندی هارد استفاده می‌کنند. به منظور تولید درایو نو منتخب از فضای درایو C را خالی کنید. “Manage” را تعیین کنید و روی ” Disk Management ” کلیک کنید. 11.در نهایت کلید Finish را بزنید تا عملیات فرمت شروع شود. این نحوه به جهت پارتیشن‌بندی هارد اکسترنال در ویندوز ۱۰/۸/۷ / XP / Vista و حتی ویندوز سرورها نیز مفید کار می‌کند. در مقایسه حیاتی روش‌های مدیریت دیسک ویندوز و DiskPart، به کار گیری از EaseUS Partition Master ساده‌ترین رویکرد برای پارتیشن بندی یک هارد اکسترنال است. در همین مقاله از مجله تکنولوژی ایده آل تک قصد داریم شما را مهم انواع روش‌های پارتیشن بندی هارد اکسترنال آشنا کنیم. این برنامه به شما این قابلیت را می‌دهد تا اندازه یک پارتیشن را اصلی کشیدن یک نوار به سمت چپ یا راست، تغییر تحول دهید. اما همین فقط پیش‌نمایش است و تا وقتی که روی دکمه Execute کلیک نکنید، تغییرات انجام نمی‌شوند. AOMEI Partition Assistant Standard قابل انعطاف افزار رئیس نحوه اتصال هارد اکسترنال به مک بوک است که بصورت بدون‌پول ارائه می گردد و شهرت خود را در فی مابین اعضا در سراسر جهان کسب کرده است. این برنامه کلیدی ویژگی‌های فراوان قدرتمندی میباشد که به شما امکان می‌دهد مدیر دیسک سخت و پارتیشن‌های خود را کاملا کنترل کنید. عمومی البته این آیتم به‌صورت پیش‌فرض تنظیم‌شده و نیازی به دستکاری نداره. در اخیر نیز بعضی‌ها نظیر من می‌خوان که بر روی کامپیوتر خودشون هم ویندوز داشته باشن هم اوبونتو و قطعا همین دو سیستم‌عامل اهمیت توجه به تفاوت‌شون به‌صورت مشترک روی یک داریو نصب نمیشن. ۳- در سطح بعد سایز پارتیشن را وارد می کنیم که بر حسب مگابایت در لحاظ گرفته می شود و آیتم Next را کلیک می کنیم. همانطور که تا قبل از این گفتیم Diskpart ابزار قدرتمندی میباشد و درصورتی که کاربر مهارت ضروری برای عمل اهمیت آن را نداشته باشد ، ممکن است سبب زخم رساندن به دیسک ها و پارتیشن ها و اطلاعات ذخیره شده در آن ها شود. به همین دلیل به طور پیشفرض بعضا از امکان های Diskpart غیر فعال است و فقط زمانی فعال می شوند که در تراز Administrator اجرا شود.

نحوه بازیابی پیامک‌های حذف شده در گوشی‌های سامسونگ

File Allocation Table اشاره نمود که از دوران ارائه DOS آیتم استفاده بوده و به FAT16 دارای شهرت می باشد. این سیستم که هنوز نیز توسط ویندوزهای مختلف شناسایی می شود، در زمانه خودش بسیار عالی بود. ولی ابعاد که هارد دیسکهای گنجایش بالا به بازار آمدند عملکرد خود را از دست اعطا کرد و دیگر قابلیت مدیر مناسب حجم های بالا را نداشت. در سیستم FAT16 نمی توان پارتیشن های بزرگتراز 2 گیگابایت داشت که این از پاراگراف محدودیت های دارای آن به شمار می رود. قطعاً اولین و مهم‌ترین مزیت پارتیشن ‌بندی هارد این میباشد که فضای به اندازه برای نصب یک سیستم برهان مهیا شود. در واقع ما می‌توانیم یک فضای استاندارد اصلی حجم کافی را به جهت نصب سیستم دلیل ویندوز در اختیار داشته باشید.

بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی هارد

پس از انتها اینکار، فضائی نصیب نشده unpartitioned خواهید داشت که بعدا به تیتر پارتیشن دوم از آن به کارگیری خواهید کرد، بر روی همین فضای قسمت نشده کلیک راست را بزنید و بر روی گزینه New Simple Volume کلیک کنید. آیتم ها را دنبال نمایید تا فضای پارتیشن نو و اسم آن را گزینش کنید. در همین مرحله باید مدل فرمت پارتیشن بندی خود را تعیین کنید. از دربین دو گزینه پیشنهادی MBR یا GPT مورد ای که مناسب شماست گزینش کنید. تفاوت همین دو آیتم در تعداد پارتیشن های و حجم هاردی میباشد که می توانید داشته باشید.

MBR خوبتر میباشد یا این که GPT؟

فقط اعتنا داشته باشید که پاک کردن یا این که فرمت کردن یک پارتیشن، کل داده ها موجود در آن را از دربین می‌برد. اکثری از درایوهای ذخیره‌سازی به شکل پیش‌فرض پارتیشن‌بندی شده‌اند، ولی درایوهایی نیز هستند که پارتیشن‌بندی نشده‌اند. برای آن‌که این درایوها فولدر سیستم داشته باشند و بشود بر روی آن‌ها چیزی ذخیره کرد، می بایست پارتیشن‌بندی شوند. شما می توانید Mac خویش را ریستارت کرده و کلید Option را زمان شنیدن صدای startup chime یا این که صدای بوت، فشار دهید. این کار شما را به بخش Startup Manager می پیروزی و می توانید درایو خویش را در آنجا گزینش نمایید. گاهی ممکن است که بخواهید درایو های کامپیوتر تان را از دید دیگران مخفی کنید و به همین طرز داده ها ویژه خود را از دسترس دیگران به دور نگهدارید. به جهت انجام این عمل به صورتی که به داده ها تان هیچ گونه آسیبی وارد نشود پروسه پایین را دنبال نمایید. پس از دیدن این پنجره فعالیت پارتیشن بندی شما به نقطه نهایی رسیده می باشد اساسی زدن سوییچ Finish پنجره را ببندید.

مرکز دلتا کامپیوتر ایلام

صفحه بالا ظرفیت هارد شما را كه به جهت این فعالیت در دسترس می باشد را اعلام می كند شما بایستی در این تراز به جهت درایو Start up تان کمی را در مقیاس مگا بایت وارد كنید (البته % هم می شود). بیشترین فضا رو به درایو کارگزاشتن ویندوز بدید، بقیه‌ی درایوها بستگی به نیاز خودتون داره. همین پارتیشن کارش اینه که زمانی رم شما در سیستم‌عامل اوبونتو پر میشه، به کمک رم بره. همین مورد به شما اذن میده تنظیمات رو بسته به نیازتون انجام بدید. پس اهمیت گزینش همین مورد و کلیک بر روی Continue کارتون رو آغاز کنید.

دلایل پرش کاغذ سناریو تبلت چیست؟

Diskpart یک ابزار خط امر یا این که به اصطلاح Command-Line ای برای مدیریت دیسک ها و پارتیشن ها میباشد که از Windows 2000 جایگزین fdisk شد. 13.برای این‌که سایت منبع یک partition را format نماییم در نخست می بایست آن را تعیین کنیم. در سطح قبل ما همین عمل را بوسیله دستور select partition 2 انجام دادیم. ابتدا روي نام هارد ديسك سيستم خود كليك راست كرده و Delete Partition را بزنيد . بعد از آن دوباره كليك راست كرده و Create Partition را گزینش كنيد و به میزان دلخواه و البته ممكن پارتيشن بسازيد. دقت داشته باشيد كه مهم Delete Partition کل اطلاعات روي هارد شما پاك مي شود . پس قطعا بايد قبل از اين كار از داده ها خویش پشتيبان تهيه كنيد. این نوشته منتشر شده در مقالات تخصصی می باشد و تگ شده در نحوه پارتیشن بندی هارد دیسک است.

چرا می‌توان یک سری پارتیشن ایجاد و چه موقع باید همین کار را انجام داد

بهره مندی از هر دو ویندوز به شما یاری می کند تا در رخ نیاز به کلیه اطلاعات خود به شکل مجزا دسترسی داشته باشید. حساس پارتیشن بندی هارد شما می توانید پوشه ها، پوشه ها و برنامه های خویش را در درایوهای مجازی سازماندهی کنید. شما دارای پارتیشن بندی هاردتان می توانید در صورتی که برای یک عدد از درایوهای شما اتفاقی افتاد از دیتاها درایوهای دیگر فارغ از نقص‌ به کارگیری کنید. حالا اصلی نمایش صفحه‌ی ذیل و کلیک بر روی Finish کارتون انجام میشه. برای ساخت درایو‌های بیش‌تر‌ کافیه این مراحل رو دوباره انجام بدین. در همین کادر، رایانه از شما میخواد که اسمی رو برای درایو تازه گزینش کنید. و در پنجره بعدی بر روی کلمه و واژه های Drive options کلیک کنید تا بخش تنظیمات و امکانات پارتیشن بندی هارد در اختیارتان قرار گیرد. به وب سایت قانونی شرکت EasuUs رفته و برنامه EaseUS Partition Masterرا مجانی دانلود و کارگزاری کرده و آن را اجرا کنید. اکنون کلیه درایوها و فضاهای آزاد و اشغال شده هارد را می بینید، به تیتر نمونه ما می خواهیم ترکیب پارتیشن انجام دهیم، به جهت این عمل پارتشین آیتم حیث را گزینش نمایید و از منوی سمت راست گزینه Merge را بزنید. امکان دیگر قابل انعطاف افزار پیش رو، ساخت درایو جدید، فرمت کردن درایوهای موجود و نیز حذف کامل یک پارتیشن از روی هارد می باشد. در جعبه Size، حجم پارتیشن نو را وارد کنید؛ و پس از اتمام فعالیت بر روی Done کلیک نمایید. ۲- یک پارتیشن بر روی هارد دیسک ساخته و ویندوز را روی آن کارگزاشتن کنید. همین تراز آخرین قدم پارتیشن بندی می باشد که حساس تعیین آیتم پایان، نشان می دهد پارتیشن ساخته شده است. یادآوری »» اعتنا داشته باشید که اگر خواستید فضای پارتیشن مورد حیث را کمتر دهید ، بایستی فضای آزاد داخل درایو آیتم نظر موجود باشد. نکته قابل اعتنا این می باشد که درصورتیکه هارد اکسترنال شما ظرفیت به اندازه نداشته باشد باید، حجم پارتیشن‌هایی که تا قبل از این ساخت کرده‌اید را کاهش دهید. همین ابزارها قابلیت و امکان پارتیشن‌بندی درایوهای سیستم و همینطور درایوهای درونی، بیرونی، درایوهای یواس‌بی، کارت‌های SD، و دیگر رسانه‌های ذخیره‌سازی را فراهم می‌سازند. ولی چنانچه به شش پارتیشن بر روی یک درایو نیاز دارید، باید سه پارتیشن ابتدایی و یک پارتیشن بسط‌یافته ایجاد کنید. پارتیشن بسط‌یافته نظیر محفظه‌ای کار می‌نماید که به شما قابلیت تولید پارتیشن‌های منطقی بر بر روی خود را فراهم می‌کند. براین اساس درصورتیکه به شش پارتیشن نیاز دارید، می بایست سه پارتیشن ابتدایی، یک پارتیشن بسط‌یافته و آن گاه سه پارتیشن منطقی داخل پارتیشن بسط‌یافته ساخت کنید. این نحوه نو بوده و براساس استاندارد‌های جهانی کار می‌کند. شما می‌توانید حتی ۱۲۸ پارتیشن بر روی هارد خود داشته باشید. موضوع دوم این می باشد که ممکن می باشد ساختن پارتیشن سبب تولید حس امنیت کاذب شود. گرچه ویندوز همین پارتیشن‌ها را به شکل جداازهم نشان می دهد اما گشوده هم درایو شما یک عدد است و اگر دچار خلل شود، ممکن است سایر پارتیشن‌ها نیز ایراد پیدا کنند. در غایت می‌توانید پارتیشن‌ها را طوری تهیه کنید که مثل درایوهای مستقل کار نمایند تا اجرای امور یا این که پردازش‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. گرچه همین درایوها مستقل از نیز به نظر می‌رسند ولی کلیه روی یک هارد میباشند و در صورتی که هارد در گیر ایراد فیزیکی شود همگی پارتیشن‌ها به مشکل بازخورد می‌کنند.
آخرین مطالب