چری آریزو 5 در مقابل بسترن b30

مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 این دو چینی جذاب و محبوب ابعاد تازه ای از این دو خودرو را برای شما روشن خواهد

توسط EXAMPLENEWS در 22 تیر 1399
مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 این دو چینی جذاب و محبوب ابعاد تازه ای از این دو خودرو را برای شما روشن خواهد کرد. صنعت خودرو سازی چین یکی از قدرت های بزرگ در جهان می باشد که یکی از اصلی ترین ویژگی های آن نیز تنوع بسیار بالای تولیدات است. در طول سال های اخیری که برندهای چینی وارد بازار خودرو ایران شده اند، بازخوردهای مختلفی را نیز شاهد بوده اند. از عدم استقبال کامل و دیپورت شدن برخی از مدل ها تا محبوبیت فوق العاده زیادی برخی نمونه ها همگی بازخوردهایی هستند که در سال های اخیر برای خودروهای چینی ثبت شده اند. در این میان برخی از مدل ها هم هستند که آرام آرام خود را د این بازار پر رقیب به اثبات رسانده اند. از این جهت مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 را انتخاب کرده ایم که هر دوی این مدل های چینی با وجود محبوبیت بالایی که دارند مسیر یکسانی را برای رسیدن به این محبوبیت پشت سر گذاشته اند. بسترن b30 با تجربه بدی که از b50 در ایران وجود داشت، توانست با قابلیت های خود جایگاه مناسبی در بازار پیدا نماید و آریزو 5 چری هم دقیقا در همین مسیر در بدو شرع استقبال بالایی نداشته و کم کم جایگاه خود را در بازار جذاب ایران پیدا کرده است. در ادامه با مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 با ما همراه باشید.

هشت آپلود مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 از نظر طراحی ظاهری

یکی از ویژگی های عالی طراحی خودرو در شرکت بسترن زیبایی های خاصی است در آنها شاهد هستیم. در همین راستا بسترن b30 نیز با یک طراحی خاص وارد بازار شده است. برخلاف بسیاری از برندهای چینی که طراحی ظاهری خودروهای آنها شباهت بسیار زیادی به سایر برندها و مدل ها دارد، طراحی ظاهری b30 به گونه ای بوده است که با یک بار دیدن آن برای همیشه آن را به ذهن خواهید سپرد. آریزو 5 چری اما با یک طراحی آشنا و البته محبوب وارد بازار شده است. یک طراحی ارگونومیک برای افزایش راندمان موتور به بالاترین حد ممکن سبکی است که چری در طراحی این خود آن را هدف قرار داده است. مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 در طراحی ظاهری ابعاد دیگری را نیز به خود می بیند. از نظر ابعاد و اندازه و جاگیری که یکی از اصلی ترین معیارهای کاربران امروزی است، بسترن b30 عملکرد بهتری دارد. این خودرو با ابعادی بزرگتر فضای کافی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این فضای کافی به کاربر این اجازه را می دهد تا راحتی بیشتری را درون خودرو تجربه نماید. البته آرزو 5 چری با فاصله دو محور بیشتر نیز از این قابلیت خیلی عقب نمانده و با نیازهای روز مشتریان طراحی شده است. با این تفاسیر در مقایسه خودرو بسترن b30 با چری آریزو 5 در طراحی ظاهری می توانیم بسترن b30را کمی بهتر قلمداد کنیم. در طراحی داخلی برابر و در طراحی ظاهری بسترن جذابیت های بهتری را در دید کاربر ایجاد می نماید.

هشت آپلود مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 در ایمنی و آپشن ها

از نظر ایمنی مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 نتیجه ای جز تساوی برای آنها به دنبال ندارد. هر دو این مدل ها بهترین نمره را از نهادهای نظارتی بر ایمنی خودروها دریافت کرده اند. استفاده از ایربگ های متعدد و البته ساختار بسیار محکم و قدرتمند در بدنه ایمنی قابل قبولی را برای کاربران ایجاد می نمایند. یکی از نقطه ضعف هایی که معمولا در خودروهای تولید داخلی به وفور آن را شاهد هستیم، ضعف در ساختار بدنه این خودروها است. مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 نشان می دهد که چری و بسترن در این زمینه به کیفیتی مطلوب دست یافته و وارد نمودن این خودروها به بازار داخل با هوشمندی زیادی صورت گرفته است.

مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 در مشخصات فنی

مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 در مشخصات فنی نشان می دهد که این دو خودرو رقابت تقریبا نزدیکی را در این زمینه دارند. بسترن با استفاده از یک موتور با حجم 1598 سی سی و گشتاور 155 نیوتن متری این خودرو را به قدرت 106 اسب بخار می رساند. آریزو 5 چری هم با موتوری با حجم 1498 سی سی و گشتاور 141 نیوتن متری موتور را به قدرت 116 اسب بخار رسانده است. مقایسه بسترن b30 با چری آریزو 5 در میزان مصرف سوخت اما نشان از برتری آریزو 5 دارد. این خودرو با 9 لیتر مصرف در هر 100 کیلومتر شرایط بهتری را نسبت به بسترن 12 لیتری در 100 کیلومتر برای کاربر فراهم می آورد. نتیجه گیری در این مقایسه سعی کردیم تا حد ممکن این دو مدل را به صورت منصفانه با هم مقایسه کنیم. ای مقایسه نشان می دهد که هر دوی آنها قابلیت هایی داشته و برتری هایی را نسبت به رقیب دارا می باشند. از این رو انتخاب یکی از آنها توسط شما هیچ انتقادی را در بر نخواهد داشت. البته آمار و ارقام نشان می دهد که تمایل به سمت بسترن b30 کمی بیشتر است.
آخرین مطالب