متقاطع و تنظیمات سخنران در رابطه با مدیریت باس

اگر نه همه AV آمپر و گیرنده در حال حاضر ترکیب نوعی از مدیریت باس. در بسیاری از موارد این مدیریت اجازه می دهد تا کاربر به تعیین نقطه که در آن فرکانس های پایین تر فرستاده می شوند به بلندگو و ساب ووفر از طریق متقاطع تنظیمات.

این موضوع نیست در نظر گرفته شده به عنوان یک آموزش برای مدل های خاص از AV آمپر, اما در نظر گرفته شده است به برخی از راهنمایی های کلی و برطرف کردن برخی از تصورات غلط در ارتباط با ‘بزرگ’ و ‘کوچک’ سخنران تنظیمات بر روی AV آمپر و گیرنده.

اصول

همه سخنرانان قادر به حمل طیف گسترده ای از فرکانس های مرتبط با صدا تولید مثل. محدوده فرکانس سخنران را تکثیر خواهد کرد (کمترین به بیشترین) است که در بسیاری از موارد محدود است. بهینه محدوده 20-20,000 هرتز – این است که به طور کلی پذیرفته شده به عنوان محدوده شنوایی انسان. بلندگو است که می تواند رسیدگی به تمام محدوده مطلوب هستند به عنوان “طیف”. دامنه محدود سخنرانان به مراتب شایع تر از طیف گسترده ای واحد است. در حالی که طیف محدود سخنرانان را بیشتر از نه قادر به دست زدن به وسعت کامل فرکانس های بالا در ارتباط با سه برابر آنها بعید است که قادر به تکثیر پایین ترین فرکانس های قابل شنیدن در ارتباط با باس. برخی از بلندگو طیف گسترده ای فراتر از آنچه قابل قبول است به عنوان محدوده شنوایی انسان است, اما این است که فراتر از محدوده این نوشته است و ارتباط کمی به موضوع مورد خطاب در آن زمینه.

تقاطع ها و فیلتر ساخته شده از کویل و خازن که مستقیم محدوده فرکانس خاص به مناسب بلندگو اجزای جمله واحدهای درایو همراه با باس و سه برابر کردن (فرکانس های پایین و بالا). این به این معنی است که درایور نمی گونه برای تولید مثل یادداشت های خارج از محدوده در نظر گرفته شده و فراتر از بلندگو قابلیت های.

اکثر سخنرانان ترکیب منفعل تقاطع طراحی شده برای قطعات است که در آن سخنران از جمله واحدهای درایو و غیره.. منفعل متقاطع قرار داده شده است ارسال تقویت و طیف گسترده ای از فرکانس در حال حاضر در تقویت سیگنال های صوتی منفعل متقاطع به فیلتر. در طول فیلترینگ, اگر متقاطع می یابد فرکانس فراتر از بلندگو محدوده فرکانس آن باطل آنها است. دور انداخته فرکانس برای همیشه از دست داده و نمی خواهد گذشت طریق به واحدهای درایو. این فرکانس های از دست خواهد بنابراین نمی توان تکثیر توسط سخنرانان. منفعل متقاطع گنجانیده شده اکثریت قریب به اتفاق سخنرانان ثابت و غیر قابل تنظیم است. برخی از سخنرانان فراموش ترکیب قابل تنظیم تقاطع اما دوباره این است که فراتر از محدوده این پست.

فعال تقاطع تقسیم محدوده فرکانس قبل از تکثير و می توان تنظیم برای انطباق با هر سخنران و راه اندازی. آنها اجازه می دهد شما را به مجموعه نقطه که در آن فرکانس تقسیم می شوند قبل از سیگنال صوتی تقویت شده و اجازه می دهد برای فرکانس های خاصی به کارگردانی شود به یکی از دو قدرت فردی آمپر های مختلف واحدهای درایو (bi-amping) و یا به دور از تقویت کننده(بازدید کنندگان) در دسترس نباشد. این شکل متقاطع تنظیم است که به طور کلی در نظر گرفته می شود تمیزترین و موثر ترین. آن را دور می کند با تقویت مرحله نیاز به تقویت فرکانس که ممکن است قابل قبول توسط سخنرانان که در غیر این صورت دور انداخته شود. یک فعال متقاطع نیز طول می کشد فشار دور از سخنرانان پردازنده تقاطع (در صورت وجود). در واقع هر دو آمپلی فایر و بلندگو هستند و نیاز به انجام کار کمتر.

AV آمپر و گیرنده (به طور کلی)

AV تقویت کننده و گیرنده ترکیب فرم خود را فعال متقاطع فیلتر اجازه می دهد تا کاربر به تعیین که در آن فرکانس های پایین تر فرستاده می شوند و در نقطه ای که (cut-off) تقسیم فرکانس رخ می دهد. نقطه برش شما را وارد کنید در عرض یک آمپلی فایر AV تنظیمات تعیین می کند که در آن فرکانس های پایین باید کارگردانی و در آن فرکانس تغییر مسیر/تقسیم رخ می دهد.

بلندگو شما می خواهید به درخواست متقاطع تنظیمات را باید به مجموعه “کوچک”. این است که معمولا انجام می شود در تقویت کننده بلندگو تنظیمات.

به اندازه یک بلندگو (بزرگ/کوچک) است که آن را تعیین فرکانس پایین دست زدن به توانایی ها و نه آن اندازه فیزیکی. طیف گسترده ای از فرکانس های فرستاده شده به کسانی که بلندگو را به “بزرگ”, حتی اگر آن سخنرانان نمی تواند رسیدگی کامل محدوده فرکانس (20-20,000 هرتز). اگر یک سخنران مجموعه است به “بزرگ” و ناتوان از دست زدن به طیف گسترده ای از بلندگو متقاطع را دور بیندازید فرکانس سخنران نمی تواند اداره کند و این فرکانس از دست داده است.

در راه اندازی که بلندگو پیکربندی فاقد ساب ووفر حداقل یک سخنران یا جفت بلندگو باید به مجموعه ‘بزرگ’. شما کمی اگر هر می گویند در این و گیرنده به طور خودکار تعیین مقابل بلندگوهای چپ و راست را به عنوان ‘بزرگ’ اگر یک ساب ووفر شناسایی نمی شود. بدون حضور یک ساب ووفر شما می توانید مجموعه ای از تمام سخنرانان به ‘کوچک’.

در تنظیمات فاقد یک ساب ووفر که در آن حداقل یک یا بیشتر از سخنرانان باید به مجموعه ای به ‘بزرگ’, متقاطع تنظیم از سخنرانان مجموعه به ‘کوچک’ را تعیین می کند که فرکانس های زیر تنظیم شود توزیع به کسانی که سخنرانان مجموعه به ‘بزرگ’ . این اتفاق می افتد حتی اگر ‘بزرگ’ بلندگو نمی تواند رسیدگی به فرکانس های پایین تر. در تنظیمات فاقد ساب ووفر شما باید سعی کنید به استفاده از سخنرانان با وسیع ترین محدوده فرکانس به عنوان سخنرانان مجموعه به ‘بزرگ’. چنین ترتیب عملی تر است در تنظیمات که در آن جبهه جفت قادر به بیش همراه بلندگوهای ماهواره ای. چنین پیکربندی خواهد بود که در آن دو بلندگو floorstanders (طیف گسترده ای یا گسترده تر از نرمال) و باقی مانده بلندگو قفسه کتاب بلندگو (دامنه محدود).

در بلندگو پیکربندی است که ترکیب فعال ساب ووفر متصل به آن اختصاص داده شده LFE زیر از یک آمپلی فایر, همه سخنرانان متصل به آمپلی فایر بلندگو ترمینال را می توان به ‘کوچک’. در چنین پیکربندی متقاطع تنظیمات تعیین که در آن نقطه یا نقاط فرکانس های در حال تقسیم و ارسال به بلندگو و ساب ووفر. تمام فرکانس های زیر متقاطع تنظیم کارگردانی به ساب ووفر و فرکانس در و بالاتر تنظیم فرستاده می شوند و به سخنران یا سخنرانان تنظیمات یا تنظیمات به طور مستقیم مربوط به.

در پیکربندی شامل یک ساب ووفر همراه با بلندگو به مجموعه ‘بزرگ’ نتایج بسیار مشابه به عنوان کسانی که در بالا ذکر شده اما طیف گسترده ای از فرکانس ها هنوز فرستاده شده به کسانی که سخنرانان مجموعه به ‘بزرگ’ به جز اختصاص داده شده کانال LFE (در صورت وجود). LFE کانال خروجی ساب ووفر از طریق اختصاص داده شده LFE زیر است. به منظور ارسال فرکانس های پایین دیگر از کسانی که در ارتباط با کانال LFE به ساب ووفر و بلندگو باید به مجموعه “کوچک”.

به طور کلی بهتر است عمل به مجموعه تمام سخنرانان به ‘کوچک’ و استفاده از سفارشی متقاطع تنظیمات زمانی که اختصاص داده شده فعال ساب ووفر موجود است. در مواردی که بلندگو کامل برد و یا قادر به مقابله با فرکانس یا در زیر 80 هرتز و سپس آن را هنوز هم پیشنهاد کرد که یک متقاطع هیچ کمتر از 80 هرتز استفاده می شود. شما می توانید برخی از استدلال پشت این از این Audyssey مقاله:

کوچک در مقابل بزرگ
آیا شما یک ساب ووفر در سیستم خود را ؟ بزرگ. سپس سخنرانان خود را کوچک هستند. قبل از اینکه شما همه ناراحت بخوانید. این یکی از آن اسطوره های صوتی که زمان آن رسیده بود و گران. به درک که چرا ما نیاز به بحث در مورد باس مدیریت.

در روزهای اولیه از سینمای خانگی تصور می شد که به منظور تکثیر فیلم کامل فراگیر تجربه در خانه لازم بود به جای 5 بزرگ بلندگوها در اتاق. به همین دلیل برای اندازه بود بلندگوهای. به بازی در تئاتر مرجع سطوح و تکثیر عمیق ترین باس های موجود در محتوا نیاز به هر سخنران به 12″ و یا بلندگوهای بزرگتر. اجازه دهید فقط می گویند که این نظریه نمی بسیار دور در دنیای واقعی است.

بهتر و بیشتر رویکرد عملی در آمد پس از تحصیل در رشته ادراک بشر است. مکانیسم های که استفاده می کنیم برای تعیین جهت ورود صدا بستگی دارد. در فرکانس های بالا طول موج صدا کوچک است و بنابراین صدا که از طرف سایه با ما سر. که باعث ایجاد اختلاف سطح بین صدای رسیدن به گوش نزدیک به منبع و گوش در طرف دیگر. مغز ما تجزیه و تحلیل این سطح تفاوت و تولید برآورد که در آن صدا در حال آمدن از. اما در فرکانس های پایین تر از طول موج صدا می شود طولانی تر و سر ما بزرگ نیست به اندازه کافی برای تولید یک اختلاف سطح در دو گوش. ما تجزیه و تحلیل تفاوت در زمان ورود صدا در دو گوش. صدا می رسد برای اولین بار در نزدیک گوش و ما استفاده از آن برای تعیین جهت. اما حتی این توانایی نتواند ما در مورد زیر 80 هرتز. این طول موج بسیار بزرگ و آن را در بر داشت در گوش دادن آزمون است که 80 هرتز است و فرکانس زیر که اکثر مردم نمی توانند ترجمه و بومی سازی جهت صدا.

با استفاده از این آشکار “کمبود” در جلسه ما بود چه ساخته شده خانه تئاتر عملی برای میلیون ها نفر از خانه. پنج ماهواره سخنرانان مناسب اندازه در حال حاضر می تواند استفاده شود چرا که آنها دیگر مورد نیاز بلندگوهای بزرگ. یک ساب ووفر (یا دو) می تواند تکثیر اکتاو پایین تر و این را می توان از چشم پس از محتوای آن است نه جهت.

اما نیز وجود دارد یک استفاده عملی: کارگردانی باس به یک ساب ووفر اختصاصی کانال با خود تقویت کننده تا حد زیادی بهبود فضای در کانال های اصلی. ایده پشت این پیشنهاد شد در یک Society of Motion Picture مهندسین (SMPTE) جلسه در سال 1987. شرکت کنندگان نمی توانند توافق بر سر حداقل تعداد کانال های مورد نیاز برای صدای فراگیر در فیلم است. شماره های مختلف می شد فریاد زد: تا زمانی که یک صدا شنیده می شد از پشت: “ما نیاز به 5.1”. هر کس سرش را به اطراف نگاه در تام Holman. او اقدام به توضیح آنچه که او به معنای: نگاهی به محتوای پایین از تمام 5 کانال و هدایت آن به دور از بلندگوهای ماهواره ای به ساب ووفر. اگر ما در انجام محاسبات ریاضی و سپس محتوای زیر 80 هرتز است 0.004 از شنیدن 20,000 هرتز پهنای باند. اما 5.004 صدا ندارد به عنوان جاذب بنابراین تام گرد به 5.1. راه را ندارد کار اشتباه از تماس آن 5 dot 1. این یک اعشاری: 5 نقطه 1.
سریع به جلو به اوایل 90s زمانی که برای اولین بار DSP طراحی خانه تئاتر گیرنده های آغاز شده به نظر می رسد. همراه با پیشرفت در آمد پیچیدگی است. برخی از صنعت نیروهای معتقد بودند که باس مدیریت باید یک گزینه است که می تواند روشن و خاموش کردن توسط مصرف کننده. که لزوما یک ایده بد اما به تصمیم گیری آگاهانه نیاز به مقدار دانش بیشتر در مورد این سیستم نسبت به آنچه در دسترس بود به نوعی مصرف کننده. به طوری که کوچک و بزرگ در قاعده تاسیس شد. ایده این بود که به نگاه سخنرانان خود را و تصمیم بگیرید که آیا آنها بلندگوهای شد “به اندازه کافی بزرگ” به تکثیر پایین ترین اکتاو در سطوح مورد نیاز. آن نجیب بود فکر کردم اما به دنبال آن 15 سال بعد من باور دارم که آن منجر به چیزی جز سردرگمی عظیم. بیچاره مصرف کننده منجر شد به این باور است که بزرگ است به نحوی یک چیز خوب شد و سپس سمت چپ تعجب که چرا هیچ چیز بیرون آمدن از خود ساب ووفر.

هدایت باس به ساب ووفر را تسکین می دهد گیرنده تقویت کننده از نیاز به کار بر روی تولید مثل فرکانس های پایین و این تا حد زیادی بهبود می بخشد و سقف. اگر شما اتفاق می افتد به استفاده از Audyssey MultEQ برای اصلاح اتاق شما خواهد رسیدن خیلی بهتر عملکرد با فرکانس پایین به دلیل MultEQ ساب ووفر فیلتر 8x وضوح بالاتر از فیلتر در کانال های دیگر.

در اینجا این است که یک حکومت بهتر: همه سخنرانان کوچک هستند. در پیچیده امروز AVR lingo که فقط به معنی: اگر شما یک ساب ووفر شما همیشه باید به نوبه خود مدیریت باس ، همیشه. حتی اگر گیرنده شما چسبیده به گذشته و به طور خودکار مجموعه بلندگوهای خود را به بزرگ است.

تعیین متقاطع تنظیم(ع) به استفاده از

عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود که تعیین متقاطع تنظیم. شما نیاز به دانستن در هر دو محدوده فرکانس بلندگو و ساب ووفر به منظور تعیین محدوده قابل قبول از فرکانس شما می توانید برای استفاده از تنظیمات. اگر شما خرید یک بلندگو بسته و سپس راهنمایی در چه تنظیمات استفاده خواهد شد به احتمال زیاد بیش مشخص شده در اسناد و مدارک که همراه با بسته. در سایر موارد پس از آن قوانین زیر اعمال می شود. بالاترین فرکانس ساب ووفر است که قادر به دست زدن به بالاترین فرکانس شما باید با استفاده از به صورت متقاطع تنظیمات. بالاترین فرکانس یک بلندگو است که قادر به تحمل پایین شما باید مجموعه خود را متقاطع به, اما به طور کلی توصیه می شود که به شما در تنظیم ctossovers حداقل 10Hz بالاتر از بالاترین فركانس با قابلیت کنترل از سخنرانان..

مثال 1
محدوده فرکانس ساب ووفر: 20-130Hz
مرکز محدوده فرکانس بلندگو: 70-20,000 هرتز

بنابراین قابل قبول متقاطع تنظیمات محدوده مرکز بلندگو خواهد بود: 70-130Hz و ترجیحا 80 – 130Hz

این به این معنی شما می توانید با استفاده از تنظیم و 70 و 80 و 90 و…. تا به 130Hz برای مرکز بلندگو. اگر شما با استفاده از تنظیمات بالا یا پایین محدوده قابل قبول و سپس فرکانس خارج از محدوده قابل قبول خواهد بود از دست داد و تکثیر توسط هر دو ساب ووفر و یا همراه بلندگو.

مثال 2
محدوده فرکانس ساب ووفر: 35-120Hz
بلندگوهای عقب محدوده فرکانس: 120-18,000 هرتز

بنابراین قابل قبول متقاطع تنظیم خواهد بود: 120Hz

مثال بالا را می دهد هیچ راه گریز برای تنظیم و تنظیم از 120 هرتز باید مورد استفاده قرار گیرد برای بلندگوهای عقب.

مثال 3
محدوده فرکانس ساب ووفر: 24-175Hz
جبهه floorstanders محدوده فرکانس: 48-20,000 هرتز
مرکز محدوده فرکانس بلندگو: 75-20,000 هرتز
بلندگوهای عقب محدوده فرکانس: 68-20,000 هرتز

بنابراین قابل قبول متقاطع تنظیم محدوده خواهد بود:
جبهه floorstanders محدوده فرکانس: 50-170Hz (ترجیحا 60 – 170Hz)
مرکز محدوده فرکانس بلندگو: 80-170Hz (ترجیحا 90 – 170Hz)
بلندگوهای عقب محدوده فرکانس: 70-170Hz (ترجیحا 80 – 170Hz)

هنگامی که شما می دانید چه چیزی قابل قبول متقاطع محدوده وجود ندارد مطلوب تنظیم که سوئیت تمام شرایط و گوش دادن سلیقه. آن است تا به فردی که برای تعیین تنظیمات بهترین ظرفیت خود را به گوش دادن به محیط و سلیقه. تا آنجا که به تنظیمات بروید یک فرد نیروانا ممکن است یکی دیگر از جهنم بر روی زمین اما 80 هرتز است که بیشتر از نه پیشنهاد به عنوان فرکانس است که باید مورد استفاده قرار گیرد برای crossovers اگر این بلندگو قادر به تحمل فرکانس پایین به عنوان این. دلیل این است که این نقطه که در آن انسان سیستم شنوایی شروع به ترجمه و بومی سازی فرکانس و برخی از افراد ممکن است قادر به شروع به تشخیص که در آن ساب ووفر واقع شده است و اگر در حال ارسال فرکانس های بالاتر از 80 هرتز است ؟

دلایل تنظیمات

وجود دارد یک استفاده عملی برای هدایت باس به یک ساب ووفر اختصاصی کانال با خود آمپلی فایر. این را بهبود می بخشد سقف در کانال های اصلی در ارتباط با این فرکانس هنوز در حال تکثير توسط AVR و خروجی به منفعل بلندگو. هدایت باس به ساب ووفر را تسکین می دهد گیرنده تقویت کننده از نیاز به کار بر روی تولید مثل فرکانس های پایین و این تا حد زیادی بهبود می بخشد و سقف.

شما ممکن است بپرسید: “چرا به سادگی با استفاده از کمترین قابل قبول فرکانس یک سخنران می تواند رسیدگی به صورت خاص که بلندگو متقاطع?”. در حداقل دو تا از نمونه های بالا شما باید یک انتخاب که به چه شکل استفاده می کنید به صورت متقاطع تنظیم(s). اگر صدا تحریف شده و یا شما احساس عدم احاطه اثرات شما می توانید تغییر مسیر باس بیشتر از یک سخنران یا سخنرانان به منظور سعی کنید پاک کردن صدا ، هنگامی که با گفت و گو و بلندگوی شما می توانید با استفاده از متقاطع تنظیم به تنظیمات را به اواسط محدوده فرکانس در ارتباط با گفتار. جدا از ارسال فرکانس های پایین به یک ساب ووفر است که بهتر می تواند تولید باس هدف این است که برای به دست آوردن یک انتقال آرام از باس از سخنرانان به ساب ووفر نیز در حالی که تمیز کردن میانی. توجه داشته باشید که شما اتاق را آکوستیک حتی ممکن است نقشی در تعیین که در آن شما مجموعه ای از تقاطع. یک اتاق ممکن است اثر سخنرانان در راه است که باعث ایجاد lulls در ارتباط با فرکانس های خاصی در مکان های مختلف در اتاق به طوری که شما;d می خواهید امتحان کنید به تصویر کشیدن آن frequwnciesat آن مکان.

امیدوارم این توضیح مختصر از استفاده به کسی و با تشکر از شما برای خواندن :)

مطالعه بیشتر:
متقاطع – مغز خود سیستم بلندگو
متقاطع – مغز خود سیستم بلندگو | Audioholics

باس مدیریت اصول; تنظیمات ساده ساخته شده
باس مبانی مدیریت – تنظیمات ساده | Audioholics

باس Managwmwnt و کانال LFE

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im