آموزش سرچ کنسول با کمترین هزینه

آموزش گوگل سرچ کنسول + راهنمای جامع Google Search Console مدیر وب

یکی دیگر از گزارش‌های مهمی که در گوگل سرچ کنسول است، گزارش مربوط به Web Tools یا ابزارهای وب است. این بخش شامل موارد زیر می‌شود Ad Experience Report، Abusive Experience، Testing Tools، Other Resources است که در تصویر زیر قابل‌مشاهده است. در این بخش بیشتر تجربه‌ی کاربران و تعامل آن‌ها با یک صفحه از وب‌سایت مثل درصد URL های دارای صفحه خوب ارزیابی می‌شود. و تعداد صفحات باتجربه کاربری خوب و بد سایت را در نمودار نشان می‌دهد. بررسی این معیارها به شما این امکان را می‌دهد که عملکرد سایت را سریعاً ارزیابی کنید.

بردکرامب یا به اصطلاح خرده نان، مسیر دسترسی کاربر به صفحه موردنظر را مشخص می‌کند. Breadcrumbs به طور معمول در بالای صفحه به شکل لینک‌های کلیک‌پذیر قرار می‌گیرد. همچنین بردکرامب‌ها در بهبود تجربه کاربری و کاهش زمان یافتن صفحات مختلف نیز کاربرد ویژه‌ای دارند. به سادگی به نسخه قدیمی کنسول جستجوی گوگل بروید و به صفحه Search Appearance » Structured Data بروید. در این جا شما تمام آیتم های ساخت یافته و خطاهای صفحات را می توانید مشاهده کنید. انتخاب یک کشور به این معنا نیست که وبسایت شما در نتایج جستجوی دیگر کشورها نمایش داده نخواهد شد.

این می تواند فلش، جاوا اسکریپت، iframe یا سایر منابع باشد که خزنده قادر به بارگیری نیست. خطای 404 – این خطا به این معنی است که خزنده آدرس را دنبال کرد و یک خطای 404 را دیده است. به زبانه ‘Country’ بروید و در آنجا کشور موردنظر خود را انتخاب کنید. در Search Appearance نتایج منحصر به فرد در جست و جو نشان داده‌ می‌شود. در این جدول شش بخش Queries، Pages، Countries، Devices، Search Appearance و Dates را مشاهده می‌کنید. لطفا توجه داشته باشید که داده‌های GSC و Analytics ادغام شده ممکن است با هم مطابقت نداشته باشند.

در صورتی که از قبل وب‌سایت را به گوگل تگ منیجر متصل کرده‌اید، کافی است با کلیک گزینه verify در کسری از ثانیه مالکیت خود را تایید کنید. جالب است بدانید که شما می‌توانید از هر دو روش Property استفاده کنید. در واقع شما قادر هستید ابتدا با ثبت آدرس اصلی یک گزارش جامع از عملکرد سایت تهیه کنید. سپس با وارد کردن آدر‌س‌های بخش‌های دیگر از طریق URL Prefix به اطلاعات و آمار کامل‌تری دست پیدا کنید. با استفاده از هر دو روش دامین و URLهای جداگانه، تجزیه و تحلیل دقیق‌تری بر عملکرد و مشکلات سایت خواهید داشت؛ در نتیجه سریع‌تر نیز به نتیجه دلخواه و موفقیت خواهید رسید.

در واقع باز کردن یا نکردن سایت توسط کاربر تاثیری بر این نرخ ندارد. برای مثال اگر سایت شما به عنوان نتیجه هشتم در صفحه نتایج به کاربر نشان داده شود اما کاربر وارد سایت شما نشود، باز هم جز نرخ ایمپرشن به حساب آورده خواهد شد. برای نصب سرچ کنسول در این حالت پس از ورود به حساب کاربری یک پیام خوش آمدگویی به شما نمایش داده می‌شود. سعی کردم در این مقاله به بخش های مهم سرچ کنسول اشاره کنم و شما با کاربرد قسمت های مختلف این ابزار کاربردی و مفید در سئو آشنا شوید. ممکن است این قسمت در سرچ کنسول شما فعال باشد ولی هنوز اطلاعات خاصی را نمایش نمی دهد. مشخص است که آمار به حدی کم بوده که به حد نصاب گوگل نرسیده است و باید صبر کنید.

روی آن کلیک کنید و Add a Property را که در پایین منو نشان داده شده است انتخاب کنید. همانطور که در آموزش قسمت اول خدمتتون گفتم شما با استفاده از روش ثبت سایت با دامین و د رنهایتdns، می توانید اطلاعات کامل از بازدید تمام آدرس های سایتتون داشته باشید. رنکاپ، با ارائه خدمات تخصصی در حوزه تبلیغات آنلاین، به رشد و توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کند. اگر به دنبال افزایش درآمد، ارتقای برند و حضور قدرتمند در فضای دیجیتال هستید، ما همراه شما هستیم. به کمک این بخش می‌توانید گزارش‌هایی از لینک سازی‌های داخلی و خارجی سایت خود را مشاهده کنید و ببینید که چه سایت‌هایی به شما لینک داده‌اند. این بخش برای سایت‌های فروشگاهی و سایت‌هایی است که کالا هایی را برای فروش در سایت خود می‌گذارند مناسب است.

هرگونه تغییر یا حذف موارد در این قسمت باعث از دسترس خارج شدن وب‌سایت می‌شود. روش تایید مالکیت سرچ کنسول توسط تنظیمات DNS نیازمند دانش تخصصی و مهارت است. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنیم روش‌های دیگری را امتحان کنید. در مرحله بعد وارد سی‌پنل یا دایرکت ادمین شوید؛ روی بخش Zone editor تحت عنوان Domains کلیک کنید. مشابه تصویر، گزینه Manager را مقابل دامنه‌ای که قصد دارید در سرچ کنسول ثبت کنید کلیک کنید. لینک‌سازی هم که دیگر عنصر جدانشدنی و حیاتی برای بهینه‌سازی هر وب‌سایتی محسوب می‌شود.

استراتژی لینک‌سازی یکی از تکنیک‌های محبوب سئو برای جلب توجه موتورهای جستجوگر گوگل و افزایش ترافیک سایت است. در بخش links سرچ کنسول می‌توانید گزارشاتی در مورد لینک‌های خارجی و داخلی به دست آورید. اگر صفحه ایندکس شده و در نتایج جستجو قابل مشاهده باشد، پیغام Url is on Google را به همراه تیکی سبز رنگ برای شما نمایش داده می‌شود. اما اگر مطابق تصویر بالا صفحه وب‌سایت توسط گوگل شناسایی نشده باشد یا شناسایی شده اما ایندکس نشده باشد، پیغام Url is not Google  را با علامتی خاکستری دریافت خواهید کرد. در این مواقع می‌توانید با استفاده از گزینه Request indexing برای گوگل درخواست ایندکس ارسال کنید.

قطعاً برای بودن در ردیف های اول نتایج گوگل، نیاز به کار مداوم و مفید بر روی سایت است. در این دوره علاوه بر چیزهایی که موضوعاتی کردیم، با تمامی امکانات پیشرفته‌ی این ابزار جذابِ گوگل و نحوه‌ی کارش آشنا خواهید شد. در این مطلب از هاست ایران مگ صفر تا صد سرچ کنسول گوگل را شرح دادیم و شما را با بخش‌های اصلی و مختلف آن آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شود و به پیشرفت شما در سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت کمک شایانی کند. بخش بعدی که می‌خواهیم در آموزش سرچ کنسول به آن بپردازیم، قسمت Links است. با استفاده از این قسمت، می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت سئوی سایت خود به دست بیاورید و اقدامات لازم برای بهبود آن را انجام دهید.

در واقع اسکیما به شما کمک می‌کند تا در نتایج جست و جو از سایر نتایج متمایز شده و Rich Result یا همان نتایج غنی را کسب کنید. ستاره‌های کنار لینک‌ها در نتایج جست و جو و پرسش و پاسخ‌های کوتاه زیر هر لینک از نمونه‌های Rich Result در صفحات گوگل می‌باشند. Rich Result در صورتی در نتایج جست و جو نمایش داده می‌شوند که خطا نداشته و برای گوگل معتبر باشند. در بخش Enhancement برای هر نوع از Rich Result گزارش جداگانه‌ای وجود دارد. به کمک این بخش می‌توانید نتایج غنی معتبر وب سایتتان برای گوگل را بررسی و همچنین خطاهای آن را عیب یابی کنید.

با کلیک روی یک صفحه فرود، کلمات کلیدی واقعی را که کاربران را به این صفحه آورده است مشاهده می کنید. نقشه سایت یک راه برای صاحبان وب سایت ها است تا موتورهای جستجو را در مورد تمام صفحاتی که در وب سایت آنها وجود دارد، با خبر کنند. به نسخه قدیمی کنسول جستجوی گوگل بروید و در منو ‘Search Traffic’ بر روی ‘International Targeting’ کلیک کنید. پس از جایگذاری تگ حتما بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید و سپس به کنسول جستجوی گوگل برگردید و بر روی دکمه ‘Verify’ کلیک کنید. پس از نصب و فعال سازی در پیشخوان وردپرس به قسمت تنظیمات » Insert Headers and Footers مراجعه کنید و تگی را که در گوگل سرچ کنسول کپی کردید در قسمت هدر جایگذاری کنید.

علاوه بر این، اگر یک URL در پایین صفحه نتایج جستجو قرار گرفته شده باشد و کاربر به آن بخش از نتایج جستجو اسکرول نکند، باز هم به عنوان یک نمایش محاسبه می‌شود. این قسمت کشور کاربرانی که وارد سایت شما شده‌اند را بر اساس IP نمایش می‌دهد، البته اگر کاربران از IP کشور دیگری استفاده کنند، کشور دیگری به جز کشور واقعی ثبت خواهد شد. در این روش در مرحله اول گزینه سمت راست را انتخاب کرده و در قسمت نشان داده شده در شکل زیر، آدرس سایت خود را به طور کامل وارد کنید. برای اطمینان از ورود صحیح آدرس می‌توانید به نوار آدرس مرورگر سایت خود رفته و آدرس آن را به طور کامل کپی کنید. در این قسمت می توانید ببینید کدام ویدئو را گوگل ایندکس کرده است.

حالا برای اتصال کنسول جستجوی گوگل به حساب گوگل آنالیتیکس، شما باید به داشبورد Google Analytics وب سایت خود بروید. در سرچ کنسول،Google داده‌ها را جمع ‌آوری می‌کند و آن‌ها را در معرض دید شما قرار می‌دهد. داده ها تعاملات Google با سایت شما و تعاملات کاربر با جستجوی Google را نشان می دهند. شما می توانید تعداد بازدیدها و کلیکهای سایت را در طول زمان ببینید. همچنین می توانید ببینید که کدام صفحات در نتایج جستجوی گوگل بالاترین و کدامیک کمترین میزان کلیک را دارند.

در صفحه بعد، شما باید بر روی دکمه Add کلیک کنید تا وبسایت خود را انتخاب کنید. گوگل آدرس سایت را با www و بدون www به عنوان دو صفحه متفاوت در نظر می گیرد. برای جایگذاری تگ کافی است تا در پییشخوان وردپرس به قسمت سئو » ابزار های وب مستر مراجعه کنید و در قسمت کد تاییدیه گوگل تگ را جایگذاری کنید. از شما خواسته خواهد شد که با استفاده از حساب جیمیل / گوگل وارد سیستم شوید. به سادگی به وب سایت Google Search Console بروید و روی دکمه Start Now کلیک کنید. دقت کنید که این روش موقتی است و برای حذف دائمی یک صفحه از نتایج گوگل، باید آن صفحه را noindex کنید.

این بخش به شما نشان می‌دهد که کدام صفحات وب‌سایت مشکلات فنی دارند که بر روی رتبه‌بندی آن‌ها در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند. مواردی مانند مشکلات مربوط به AMP، مشکلات مربوط به ویدئوها و مشکلات مربوط به اسکیما در این بخش نمایش داده می‌شود. با انجام یکی از این دو روش، شما مالکیت وب‌سایت خود را با موفقیت تأیید می‌کنید و می‌توانید از امکانات گوگل سرچ کنسول برای نظارت بر عملکرد و همچنین بهبود سئو سایت خود استفاده کنید. یکی از جذاب ترین بخش های سرچ کنسول، مربوط به کوئری هایی است که کاربر در اینترنت جستجو کرده و گوگل سایت شما را به کاربر نمایش می دهد. حتی عبارات مترادف و لانگ تیل های مرتبط را نیز به شما نمایش می دهد و می توانید ورودی خود را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین کارکردهای سرچ کنسول این است که ترافیک سایتمان را زیر نظر می‌گیرد.

حالا از دیگر امکانات پیشرفته سرچ کنسول، بررسی وضعیت لینک‌سازی وبسایتمان است که ما در این دوره مفصل درباره‌اش صحبت خواهیم کرد. به جرات می‌گوییم که این دوره کامل‌ترین دوره آموزش گوگل سرچ کنسول است که می‌توانید پیدا کنید! زیرا ما قدم به قدم و از ابتدا، تمام ریزه‌کاری‌ها و تنظیمات پیشرفته گوگل سرچ کنسول را به شما یاد خواهیم داد. اگر فرایند نصب را درست انجام داده باشید، اطلاعات عملکرد سایت شما به شکل زیر در بخش performance نمایش داده خواهد شد. Mobile Usability به معنای تطبیق خودکار محتوا و طراحی سایت در اندازه‌های مختلف مثل موبایل است. در حال حاضر با گسترش استفاده از تلفن‌همراه برای ورود به گوگل، این موضوع به امری ضروری برای سئو و بهبود تجربه کاربری تبدیل شده است.

پس در آموزش گوگل سرچ کنسول جدید از سری آموزش ابزارهای سئو با ما همراه باشید تا به صورت گام‌به‌گام با این ابزار کاربردی آشنا شوید. آموزش جامع سرچ کنسول پیشرفته به شما کمک می ‌کند تا به طور کامل از تمام امکانات این ابزار برای بهبود عملکرد سایت خود بهره‌ برداری کنید. با تحلیل این داده ‌ها می ‌توانید استراتژی لینک‌ سازی خود را بهبود بخشید. این شرکت همچنین به شما در ایجاد استراتژی ‌های بهینه ‌سازی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو کمک خواهد کرد. Google Search Console یک ابزار قدرتمند است که اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مشکلات و خطاهای موجود در سایت، صفحات ایندکس شده، میزان کلیک های دریافتی از کاربران، میزان بازدید وبسایت و….

اگر شما هم یک متخصص سئو هستید یا خودتان سایت دارید حتماً در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول نوین آکادمی شرکت کنید تا کسب و کارتان را رونق دهید. امروز در سئو تاکتیک با مقاله آموزش گوگل سرچ کنسول در خدمت شما هستیم. هر کسی که یک وب سایت دارد یا متخصص سئو، بازاریاب، مدیر سایت، توسعه‌دهنده وب و غیره است گوگل سرچ کنسول به کارش  خواهد آمد. با این حال، کارایی‌های زیاد سرچ کنسول گوگل باعث می‌شود که این ابزار برای کمک به بهبود عملکرد جستجو و جذب ترافیک بیشتر برای وب‌سایت، مهم و ضروری باشد. با تحلیل داده ‌های این ابزار می ‌توانید استراتژی ‌های خود را اصلاح کنید. در صورت نیاز، تیم ‌های حرفه‌ ای مانند شرکت سئو در مشهد می‌ توانند این تحلیل ‌ها را برای شما انجام دهند.

در این صفحه با اطلاعاتی در مورد مزیت استفاده از سرچ کنسول آشنا شده و در انتهای همین صفحه نیز ۲۰ پارت فیلم آموزش استفاده از سرچ کنسول برای شما قرار داده شده است. پس از فعال‌سازی از  Sitelinks searchbox در سایت خود، می‌توانید با مراجعه به این بخش در سرچ کنسول از عملکرد و مشکلات آن مطلع شوید و آن‌ها را برطرف کنید. هاست وردپرس هاست ایران با پهنای باند و دیتابیس رایگان در کنار بهینه‌سازی و پرسرعت بودن، تجربه کاربری بی‌نظیری را برای وب‌سایت شما به ارمغان خواهد آورد. پس از کلیک گزینه New Request، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می‌شود. در این قسمت در کادر مشخص شده آدرس (URL) صفحه موردنظر را که قصد حذف آن را دارید، وارد کنید. اگر قصد دارید به هر دلیلی صفحه‌ای از وب‌سایت را به‌صورت موقت از نتایج و ایندکس کردن ربات‌ها حذف کنید؛ ابزار removals گزینه مناسبی برای انجام این کار است.

در شیوه‌ی دوم نیز دوباره نام دامنه خود را در باکس قرارگرفته در بخش Domain وارد کرده و سپس روی دکمه Continue کلیک می‌کنید. در این روش مانند روش قبل نیاز نیست زیر دامنه‌های دیگر سایت یا پروتکل‌های دیگر آن را مجزا وارد کنید. اگر می خواهید به یک صفحه کمک کنید تا رتبه بالاتری پیدا کند، اضافه کردن یک لینک از صفحه ای با تعداد زیادی بک لینک شرط خوبی است. این بک لینک ها به آن URL قدرت صفحه زیادی می دهند که  می تواند با یک لینک به صفحه دیگری در سایت شما منتقل شود. دانستن اینکه کدام پرس و جو بیشترین ترافیک جستجو را به همراه دارد قطعا مفید است.

با بهبود تجربه کاربری، می‌توانید کاربران را در سایت خود نگه داشته و نرخ پرش را کاهش دهید و در نهایت به افزایش رتبه سایت خود در نتایج جستجو کمک کنید. ذکر این نکته در آموزش سرچ کنسول ضروری است که درک کنید استفاده از این ابزار تا حد زیادی به تحلیل شما وابسته است. بنابراین لازم است در کنار آن، مهارت تحلیل و تجزیه کردن را بیاموزید. پیش پیشنهاد می‌کنیم برای آموزش سرچ کنسول به صورت کامل حتما از یک متخصص سئو کمک بگیرید تا بتوانید آمارها را به درستی درک کنید. مثلا اگر سرچ کنسول آمار ایمپرشن بالا اما نرخ کلیک کم را می‌دهد، یک وبمستر معمولی تنها پایین بودن نرخ بازدید را درک خواهد کرد. اما یک متخصص سئو، به دنبال چرایی آن خواهد بود، از بخش Queryها به دنبال کلمات کلیدی با ایمپرشن بالا و نرخ کلیک کمتر بوده و با تقویت آنها، نرخ کلیک را افزایش می‌دهد.

در زیر آن، دامنه خود را با www و بدون پیشوند www مشاهده خواهید کرد. بخش Removals استفاده کمتری نسبت به سایر ابزارهای سرچ کنسول دارد؛ با این حال باید با این ابزار آشنا باشید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید. یخش experience گوگل سرج کنسول شامل سه زیر بخش Page experience، Core Web Vitals و Mobile Usability است. گزارشPerformance یا گزارش عملکرد یک نمای کلی از نرخ کلیک ها، برداشت ها،CTR و موقعیت شما ارائه می دهد. برای تأیید مالکیت حساب Google Search Console با استفاده از Google Tag Manager، کانتینرGoogle Tag Manager شما باید منتشر شود.

این معیارها به‌صورت مستقیم بر روی رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجو تأثیر می‌گذارند. در ادامه آموزش سرچ کنسول، به بخش Page Experience یا تجربه صفحه می‌رسیم. تجربه صفحه، یک معیار مهم در سئو است که به بررسی کیفیت تجربه کاربری در یک وب‌سایت می‌پردازد. گوگل با معرفی این معیار، نشان داده است که علاوه‌بر کیفیت محتوا، تجربه کاربری نیز نقش بسیار مهمی در رتبه‌بندی سایت‌ها دارد. بخش Removals در سرچ کنسول به شما امکان می‌دهد تا صفحات خاصی از سایت خود را به‌طور موقت یا دائم از نتایج جستجوی گوگل حذف کنید.

دلیل اصلی این اهمیت، تغییر در رفتار کاربران و الگوریتم‌های موتورهای جستجو گوگل است. برای ثبت سایت بر روی سرچ کنسول، ابتدا باید نوع مالکیت (property) خود را مشخص کنید. در این قسمت می‌توانید از دو روش Domain و URL Prefix  مالکیت خود را تایید کنید. اگر شما یک تیم بازاریابی دارید یا شخصی را استخدام کرده اید که به شما در سئو کمک کند، ممکن است این کاربران بخواهند به اطلاعات کنسول جستجوی گوگل دسترسی داشته باشند. گوگل ابزار تست موبایل دوستانه دارد که به شما اجازه می دهد تا به سرعت صفحه را بررسی کنید. گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه در کنسول جستجو به شما می گوید که چگونه گوگل کل وب سایت شما را از نظر عملکرد تلفن همراه می بیند.

این ابزار زمانی مفید است که می‌خواهید صفحاتی که حاوی اطلاعات نادرست، تکراری یا حساس هستند را از دسترس کاربران پنهان کنید. این بخش به شما نشان می‌دهد که کاربران چگونه با صفحات وب‌سایت شما تعامل دارند. اطلاعاتی مانند تعداد نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک (CTR)، موقعیت متوسط در نتایج جستجو و صفحات پربازدید را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید. با تحلیل این داده‌ها، می‌توانید بفهمید که کدام صفحات وب‌سایتتان بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند و کدام صفحات نیاز به بهبود دارند. تمرکز اصلی ابزار گوگل سرچ کنسول بر روی صفحات سایت می‌باشد و اطلاعات مفید و مختلفی را درباره‌ی صفحات سایت گزارش می‌دهد.

پس از ثبت سفارش، در مرحله اول باید نرم افزار اسپات پلیر را دانلود کنید. بعد از اجرای اسپات پلیر، کد لایسنسی که در اختیار شما قرار می‌گیرد را در قسمت ثبت دوره جدید وارد کنید. باکس قرمز رنگ error لینک هایی از وب سایت شما را نمایش می دهند که هنوز ایندکس نشده اند. دلایل ایندکس نشدن می تواند متفاوت باشد، اما چیز که بسیار مهم است توجه درست به این بخش و حل این خطا ها است. برای شروع نصب سرچ کنسول گوگل رو دکمه آبی رنگ Start now کلیک کنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/